Utleiemegleren Østfold har hatt en god start siden de åpnet dørene i nyoppussede lokaler på Jeløya

I april åpnet Utleiemegleren et nytt kontor i Moss, og det har vært en god start som har gått over all forventning. Utleiemegleren Østfold har allerede fått inn over 57 oppdrag og opplever stor pågang fra både investorer og de som bare har 1 bolig for utleie.

- Det er en del nybygg prosjekter som nå ferdigstilles, blant annet på Glassverket og Støperiet. I tillegg til flere andre spennende prosjekter som har stått ferdig det siste året. Vi ser at mange av boligene er kjøpt av eiendomsinvestorer som har stor tro på Moss og Østfold, sier daglig leder ved Utleiemegleren Østfold, Helge Hanch-Hansen.

Attraktivt område for investorer

Området på Rosenvinge er under stor utvikling der prosjekter allerede er ferdigstilt. Ferd Eiendom ser for seg å bygge 800-900 boliger på Skanem-tomta. I tillegg ser også investorer på Tribunen prosjektet. Det skal også bygges veldig mye i Fredrikstad og det spekuleres i at det skal bygges 6773 nye boliger de neste 12 årene der.

- Det er stor byggeaktivitet i Østfold nå, og det skjer vanvittig mye. I tillegg tar vi på oss oppdrag i Vestby og Ås der det også bygges mye. Man kan gjøre gode investeringer i disse områdene, sier Helge.

Follobanen og kort reisevei til Oslo

Fra 2024/2025 vil Moss ligge en halvtime unna Oslo med tog. I gangavstand til den nye stasjonen åpnes det for å bygge 5000 nye boliger. Helge merker at interessen fra eiendomsinvestorer øker nettopp på grunn av dette.

- Vi merker at det er flere firmaer nå som tar kontakt for å leie, ofte i forbindelse med utbyggingen av Follobanen. Det er mye som skjer i Østfold regionen fremover, og vi ser et enormt potensial i dette markedet, avslutter Helge Hanch-Hansen

Fornøyde utleiere

Bente Berg-Haugli bruker Utleiemegleren til å leie ut sin bolig, og er storfornøyd.

- Lars Martin, som er megler ved Utleiemegleren Østfold, har gjort en super god jobb med å få leid ut huset vårt. Vi er også storfornøyd med leietakeren og føler oss godt ivaretatt. Vi kan anbefale Utleiemegleren Østfold på det sterkeste, sier Bente.

Utleiemegleren er Norges største meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger for private og bedrifter. Utleiemegleren har ca.12.000 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker, Moss, samt fem kontorer i Oslo. Utleiemegleren PRO er en egen avdeling som tilbyr tjenester til eiendomsbesittere som har flere enn 10 utleieboliger. For mer informasjon, se www.utleiemegleren.no

22 93 29 00https://www.utleiemegleren.no/

Utleiemegleren er Norges ledende meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger til private og bedrifter. Utleiemegleren har nå omtrent 17 000 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontorer i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Jessheim, Drammen, Lysaker, Sandefjord, Moss og Kristiansand, i tillegg til seks kontorer i Oslo. Utleiemegleren Pro tilbyr spesialtilpassede utleietjenester til profesjonelle eiendomsbesittere på østlandsområdet. Utleiemegleren har i dag ca. 200 ansatte. Grunnleggerne av Utleiemegleren eier 50 % av selskapet, og Fredensborg kjøpte seg inn med en 50 % eierandel i januar 2019.

Følg pressemeldinger fra Utleiemegleren

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Utleiemegleren på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Utleiemegleren

Sterk oppgang i utleieprisene14.2.2024 11:56:20 CET | Pressemelding

Utleieprisene økte med hele 9,3% for alle boligtyper i Utleiemeglerens portefølje nasjonalt sammenlignet med januar 2023. - På lik linje med boligprisveksten i salgsmarkedet, ser vi en kraftig økning i utleiemarkedet. Vi opplever at markedet fortsatt påvirkes av den økte tilførselen av boliger fra de som venter med å selge. Det er mange utleieboliger på markedet, og leietakerne har mulighet til å være mer selektive. Allikevel forventer vi fortsatt stigende utleiepriser, sier administrerende direktør i Utleiemegleren, Stian Carlsen.

Salgsprisene faller - sterkt økende leiepriser8.1.2024 10:30:00 CET | Pressemelding

I desember økte leieprisene med 11,2% for alle boligtyper i Utleiemeglerens portefølje nasjonalt sammenlignet med desember i fjor. - Det er en god balanse mellom tilbud og etterspørsel i leiemarkedet generelt. Dette skyldes boligene som flyttes fra salgsmarkedet til leiemarkedet midlertidig. Likevel opplever vi sterkt økende leiepriser, spesielt i pressområdene. Vi mottar også færre oppsigelser fra leietakere, som sannsynligvis skyldes de økende prisene i samfunnet. Folk tar seg ikke råd til å flytte dersom de absolutt ikke må, sier administrerende direktør i Utleiemegleren, Stian Carlsen.

Leieprisene fortsetter å øke11.12.2023 10:30:00 CET | Pressemelding

I november økte leieprisene med 2,1% for alle boligtyper i Utleiemeglerens portefølje nasjonalt sammenlignet med 2022. Utleiemegleren fikk inn 151 flere oppdrag enn i oktober, som også var en rekordmåned. - November er vanligvis en måned hvor leieprisene stabiliserer seg. Dette er ikke tilfelle i år. Leieprisene fortsetter å øke. Den enorme økningen i antall nye oppdrag på denne tiden av året, skyldes helt klart utfordringene i salgsmarkedet og usikkerheten rundt renteøkningene fremover. Vi forventer høyere leiepriser også i tiden fremover, sier administrerende direktør i Utleiemegleren, Stian Carlsen.