Utleiemegleren leier ut rom i pepperkakelandsbyen til inntekt for Sykehusklovnene

Utleiemegleren har i samarbeid med barna ved Ullevål sykehus bygget en pepperkakelandsby, hvor rommene i landsbyen skal leies ut. Inntektene vil gå uavkortet til Sykehusklovnene.

I dag leier Utleiemegleren ut over 12.200 boliger, men denne julen skal de også leie ut rom i pepperkakelandsbyen. Alt ifra 1-roms leiligheter til penthouse leiligheter leies ut, der man selv donerer penger etter hjerterom og lommebok. Målet er å engasjere privatpersoner og bedrifter til å donere penger til en god sak.

Det er mange barn som tilbringer juletiden på sykehus, og har stor glede av Sykehusklovnene. Vi ønsker å bidra slik at de fortsetter å få glede av klovnene, som vi synes gjør en fantastisk innsats. Ved å leie et rom i pepperkakelandsbyen kan man gjøre hverdagen litt hyggeligere for barn på sykehus, som kanskje ikke får anledning til å reise hjem i julen, forteller daglig leder ved Utleiemegleren Majorstuen, Siri Anne Bernum Halck.

Hvordan leie et rom i pepperkakelandsbyen

Pepperkakehusene er utstilt på Utleiemeglerens hovedkontor i Josefines gate 18, og her er alle velkommen på visning.

Budgivere kan ta kontakt på post@utleiemegleren.no eller donere penger via vipps konto:

58 55 71, evt kontonummer til 16442580018 (merk pepperkakelandsby).

Nedenfor kan du velge det som passer din juleferie og lommebok:

1- roms – 250,-

2- roms – 450,-

3- roms – 1000,-

Stabbur – 2000,-

Penthouse leilighet - 4000,-

Valgfritt beløp – tast inn ditt valgfrie beløp

Vi har 60 rom av forskjellige standarder og størrelser og har noe som passer for alle og enhver. Skulle landsbyen bli fullbooket i juleferien, ikke fortvil, vi bygger flere pepperkakehus. Vi har plass til alle - Velkommen til å feire juleferie i vår pepperkakelandsby, forteller Bernum Halck.

Jakten på studentboliger er i gang, og vi ser en spesielt stor pågang etter ett-roms, noe som er normalt i forbindelse med studiestart. Det er en god økning i leieprisene, spesielt i Oslo, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse6.7.2020 07:00:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 11.065,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 5,2% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 12%. For en 2-roms kostet det i snitt 13.405,- kroner, dette er en oppgang på 0,6% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 4,2%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.504,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 0,9%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 3,5%. - Leiemarkedet er i høysesong. Det leies ut rekordmange boliger om dagen og leilighetene går raskt. Alle typer boliger er populære, men vi merker ekstra stor pågang på kollektiver og små leiligheter. En tendens vi har sett mindre av siste årene er expats som kommer til Norge for å jobbe, dette har blusset opp igjen. Vi får mange henvendelser fra Relocation-byråer og firmaer som nå trenger bolig til sine ansatte. Dette er o

Det er stor aktivitet i utleiemarkedet, og det er mange studenter som allerede nå har leid bolig for studieperioden, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal.5.6.2020 07:30:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 10.490,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 7,8% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 7,9%. For en 2-roms kostet det i snitt 13.320,- kroner, dette er en oppgang på 0,4% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,3%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.360,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en nedgang på 5,7%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,6%. - Det er et godt leiemarked i Oslo. Vi merker allerede at studentene har begynt boligjakten og 2-3 roms og kollektiv-leiligheter er det vi har flest henvendelser på for tiden. Tiden vi er inne i gjør at flere studenter velger å avlyse utenlandsstudier og reiser, det kommer til å bli mange om boligene i sommer. Vi anbefaler derfor å være tidlig ute dersom man skal finne seg bolig i Oslo fra høsten av. Flere av våre utleier