Utleiemegleren leier ut rom i pepperkakelandsbyen til inntekt for Sykehusklovnene

Utleiemegleren har i samarbeid med barna ved Ullevål sykehus bygget en pepperkakelandsby, hvor rommene i landsbyen skal leies ut. Inntektene vil gå uavkortet til Sykehusklovnene.

I dag leier Utleiemegleren ut over 12.200 boliger, men denne julen skal de også leie ut rom i pepperkakelandsbyen. Alt ifra 1-roms leiligheter til penthouse leiligheter leies ut, der man selv donerer penger etter hjerterom og lommebok. Målet er å engasjere privatpersoner og bedrifter til å donere penger til en god sak.

Det er mange barn som tilbringer juletiden på sykehus, og har stor glede av Sykehusklovnene. Vi ønsker å bidra slik at de fortsetter å få glede av klovnene, som vi synes gjør en fantastisk innsats. Ved å leie et rom i pepperkakelandsbyen kan man gjøre hverdagen litt hyggeligere for barn på sykehus, som kanskje ikke får anledning til å reise hjem i julen, forteller daglig leder ved Utleiemegleren Majorstuen, Siri Anne Bernum Halck.

Hvordan leie et rom i pepperkakelandsbyen

Pepperkakehusene er utstilt på Utleiemeglerens hovedkontor i Josefines gate 18, og her er alle velkommen på visning.

Budgivere kan ta kontakt på post@utleiemegleren.no eller donere penger via vipps konto:

58 55 71, evt kontonummer til 16442580018 (merk pepperkakelandsby).

Nedenfor kan du velge det som passer din juleferie og lommebok:

1- roms – 250,-

2- roms – 450,-

3- roms – 1000,-

Stabbur – 2000,-

Penthouse leilighet - 4000,-

Valgfritt beløp – tast inn ditt valgfrie beløp

Vi har 60 rom av forskjellige standarder og størrelser og har noe som passer for alle og enhver. Skulle landsbyen bli fullbooket i juleferien, ikke fortvil, vi bygger flere pepperkakehus. Vi har plass til alle - Velkommen til å feire juleferie i vår pepperkakelandsby, forteller Bernum Halck.

Utleiemegleren er Norges største meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger for private og bedrifter. Utleiemegleren har over 12.200 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker, Moss, samt fem kontorer i Oslo. Utleiemegleren PRO er en egen avdeling som tilbyr tjenester til eiendomsbesittere som har flere enn 10 utleieboliger. For mer informasjon, se www.utleiemegleren.no

Prisutviklingen for november understøtter at vi har et balansert leiemarked, sier administrerende direktør, Vibecke Lyse Augdal.16.12.2019 11:30:00 CETPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 10.142,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en nedgang på 2,4% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 7,3%. For en 2-roms kostet det i snitt 12.921,- kroner, dette er en nedgang på 0,6% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,7%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.425,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 1,8%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 3,7%. - November er en av årets roligste måneder. Likevel så opplever vi grei etterspørsel på våre boliger og bra med nye utleieobjekter inn. Det er størst etterspørsel etter 2-roms. Perioden vi er inne i krever at vi som meglere må være fleksible på visninger og være raskt på ballen når en leietaker henvender seg. Det er også viktig å legge seg på markedspris. Mange av våre leietakere søker boliger som er ledige i løpet av før

Utleiemegleren Drammen - 10 år i byen14.11.2019 08:00:00 CETPressemelding