Utleiemegleren Jessheim leier ut hus og rom i pepperkakelandsby til inntekt for barnekreftforeningen

Utleiemegleren Jessheim har i samarbeid med Jessheim Storsenter fått bygget en pepperkakelandsby, hvor hus og rom i landsbyen skal leies ut. Lokale barnehagebarn har stått for "byggeprosessen", og inntektene vil gå uavkortet til Barnekreftforeningen.

Barnehagebarn fra lokalområdet har lagt sjenen i  byggeprosessen. Foto: Inviso
Barnehagebarn fra lokalområdet har lagt sjenen i byggeprosessen. Foto: Inviso

- Initiativet til pepperkakelandsbyen ble tatt av meglere på kontoret allerede i fjor, men da så vi det som krevende å gjennomføre grunnet restriksjoner, forteller daglig leder Tom Fjalestad. Vi bestemte oss for at vi ville samle inn penger til Barnekreftforeningen gjennom å «leie» ut hus og rom i pepperkakelandsbyen vår. Videre ønsket vi å engasjere barnehagebarn i lokalmiljøet til å lage pepperkakehus til landsbyen slik at barn kan hjelpe barn.

Det var viktig for oss at vi kunne vise frem pepperkakelandsbyen i nærmiljøet, slik at barn og foreldre kan se hva barna har skapt, i tillegg til å gi en hyggelig fremvisning til de i lokalmiljøet som ønsker å se landsbyen i førjulstiden. Vi inngikk derfor et samarbeid med Jessheim Storsenter som har gitt oss en plass inne på senteret hvor landsbyen står utstilt i hele desember. Vi fikk umiddelbar positiv respons, og kunne da jobbe videre med å engasjere fem barnehager på Jessheim. De fikk alt av nødvendig utstyr fra oss, og har bidratt med fantastiske byggverk som vi har satt sammen til en fortryllende pepperkakelandsby.

-Vi likte ideen til utleiemegleren helt siden første møte i høst. Når aktører inngår et samarbeid som engasjerer innbyggerne på en positiv måte, er ikke vi vonde å be. En glede for barnehager som lager landsbyen, en visuell opplevelse for forbipasserende som ser innsatsen og kreativiteten, og ikke minst det gode formålet som får midler for å fortsette med sitt viktige arbeid. Dette er en pepperkakelandsby som representerer det gode  engasjementet vi mennesker kan skape sammen, og det er en ære å vært vertskap for utstillingen i juletider, kommenterer Jon Bakke, senterleder for Jessheim storsenter.

Videre har vi startet prosessen med å engasjere firma som vi samarbeider med for utleie, hvor vi har fått positive tilbakemeldinger og bidrag. Også Inviso har engasjert seg i  prosjektet, som vi samarbeider med for boligfotografering. De har hjulpet oss med å ta bilder og presentere landsbyen - avslutter en tydelig stolt daglig leder fra Jessheim.

Vi opprettet utstillingen nå i desember og vi har fått mange positive tilbakemeldinger. Det er hyggelig å se at så mange forbipasserende stopper opp for å ta en prat og ønsker å donere til Barnekreftforeningen.

Bidrag kan Vippses med å legge inn nummer 705604 - Pepperkakelandsby- Barnekreft.

Barnehagebarn fra lokalområdet har lagt sjenen i  byggeprosessen. Foto: Inviso
Barnehagebarn fra lokalområdet har lagt sjenen i byggeprosessen. Foto: Inviso
Utstillingen står på Jessheim Storsenter. Foto: Inviso
Last ned bilde
Daglig leder ved Utleiemegleren Jesshei, Tom Fjalestad poserer stolt foran pepperkakelandsbyen.
Last ned bilde

Utleiemegleren er Norges ledende meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger til private og bedrifter. Utleiemegleren har nå omtrent 15.500 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontorer i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker, Sandefjord, Moss og Kristiansand, i tillegg til seks kontorer i Oslo. Utleiemegleren Pro tilbyr spesialtilpassede utleietjenester til profesjonelle eiendomsbesittere på østlandsområdet. Utleiemegleren har idag ca. 165 ansatte. Grunnleggerne av Utleiemegleren eier 50 % av selskapet, og Fredensborg kjøpte seg inn med en 50 % eierandel i januar 2019. For mer informasjon, se utleiemegleren.no og www.fredensborg.no.

Følg pressemeldinger fra Utleiemegleren

Siste pressemeldinger fra Utleiemegleren

Færre utleieboliger i markedet lokker investorer til de store byene3.11.2021 07:00:00 CET | Pressemelding

Utleiemegleren Pro, som jobber mot investorer og bygårdseiere – har i oktober inngått flere store avtaler som omfatter 400 utleieboliger i Oslo, Bergen og på Romerike. Et turbulent aksjemarked, utflating av boligsalgssalgsprisene og jevnt økende leiepriser gjør utleieboliger til en attraktiv og stabil investering. Dette merker vi også i de andre byene, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal.