Utleiemegleren Drammen - 10 år i byen

Snart 10 år i Drammen

Drammen – et attraktiv sted å bo

Drammen har hatt en betydelig fornying og lagt ned mye ressurser de senere årene som har gjort at byen har blitt et meget attraktivt sted å bo. Gammel bygningsmasse har blitt revet og det har blitt ferdigstilt mange nye prosjekter av boliger, parker, torg og næringsbygg. Drammen gjør seg også bemerket med et bredt tilbud innen kultur og idrett, med elvefestivalen om sommeren og skisprinten om vinteren som de mest populære arrangementene. Flytoget som begynte å gå fra byen i 2009 har også gjort reisetiden til Oslo lufthavn og resten av verden enda mindre.

Ved oppstarten i 2010 var det langt færre annonserte boliger til leie på Finn.no sammenlignet med i dag. Det var flere perioder i starten det kun var 30 annonserte boliger til leie i Drammen. I 2019, derimot har antall publiserte annonser ligget stabilt på ca.180 boliger på Finn.no/bolig til leie.

Det har i gjennomsnitt kostet kr 10.096,- å leie en 2-roms i Drammen i 2019 og for en 3-roms kr 13.230,-.

Rekordtilgang på oppdrag

Hittil i 2019 har vi hatt rekord i oppdragstilgang. Vi har fått inn 167 nye oppdrag som er en oppgang på 30% fra 2018. Med flere oppdrag og et kontor i vekst trenger vi også flere nye kollegaer, sier Eivind Sveen.

Store forandringer

Fremtidsutsiktene i Drammensregionen og hva som påvirker leieprisene fremover er foreløpig uvisst, men Eivind har stor tro på et attraktivt leiemarked og at vi vil oppleve ytterligere vekst.

-Et nytt sykehus og om planene for Fjordbyen Lierstranda blir gjennomført vil sannsynligvis ha en positiv innvirkning. Det er også andre byggeprosjekter som er i gang og som planlegges som kan være med på å gjøre byen enda mer attraktiv.

Drammen er en spennende by å jobbe og bo i – i dag og helt sikkert i fremtiden også, avslutter Sveen.

Daglig leder ved Utleiemegleren Drammen
Eivind Sveen
Mail:eivind.sveen@utleiemegleren.no

Utleiemegleren er Norges største meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger for private og bedrifter. Utleiemegleren har ca.12.000 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker, Moss, samt fem kontorer i Oslo. Utleiemegleren PRO er en egen avdeling som tilbyr tjenester til eiendomsbesittere som har flere enn 10 utleieboliger. For mer informasjon, se www.utleiemegleren.no