Utleiemegleren AS befester sin posisjon som markedsleder, gjennom kjøp av Delego i Kristiansand

Utleiemegleren AS er markedsleder innen utleiemegling i Norge, med 16 kontorer og hovedsete i Oslo. Gjennom kjøp av Delego forsterker selskapet sin posisjon ved å tre inn i sørlandsmarkedet, og lokal tilstedeværelse i Kristiansand er i tråd med Utleiemeglerens ambisiøse vekststrategi.

Foto: Inviso

Delego har siden 2007 drevet utleiemegling i Kristiansand og omegn, men satset for fullt fra 2012. Fra å lansere et ukjent produkt i Kristiansand har selskapet utviklet seg til en betydelig aktør med en stor portefølje med utleieboliger. Selskapet utfakturerte husleier i 2020 for ca. kr. 30 millioner. Selskapet har utleieportefølje fra Mandal til Tvedestrand, med hovedvekt av utleieboliger i Kristiansandsområdet. Tor Gunnar Albert er gründer og daglig leder ved kontoret med fire ansatte, sentralt i sørlandsbyen. Tor-Gunnar Albert fortsetter som aksjonær og daglig leder i det sammenslåtte selskapet.

- Vi slår ikke bare sammen to markedsledende selskaper, men også to kompetansemiljøer som utfyller hverandre. Det blir utrolig gøy å satse videre sammen med Utleiemegleren, og nå ser vi frem til å møte kundene med et enda bedre produkt, sier Tor-Gunnar Albert, daglig leder i Delego.

Utleiemegleren har over 25 års erfaring innen utleie og forvaltning av boliger, og er markedsledende med ca15 500 boliger til forvaltning. Utleiemegleren utfører i tillegg til boligutleie, den økonomiske og juridiske forvaltningen av et leieforhold, formidler vaktmester- og håndverkstjenester og har egne eiendomsadvokater som yter juridisk bistand ved tvister. Selskapet har 200 ansatte fordelt på 16 kontorer.

- Vi har ambisjoner om vekst, og åpnet sist en filial i Sandefjord sommeren 2020. Den naturlige fortsettelsen var å sikte oss inn på Sørlandet og Kristiansand, og oppkjøpet av Delego i Kristiansand bidrar til å befeste vår posisjon som markedsleder også i denne regionen. Nå skal vi sammen med de ansatte fra Delego forbli best på utleiemarkedet lokalt i Kristiansandsområdet og Agder, sier administrerende direktør for Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal.

Tel:90866381

Foto: Inviso

Utleiemegleren er Norges ledende meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger til private og bedrifter. Utleiemegleren har nå omtrent 15.500 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontorer i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker, Sandefjord, Moss og Kristiansand, i tillegg til seks kontorer i Oslo. Utleiemegleren Pro tilbyr spesialtilpassede utleietjenester til profesjonelle eiendomsbesittere på østlandsområdet. Utleiemegleren har idag ca. 165 ansatte. Grunnleggerne av Utleiemegleren eier 50 % av selskapet, og Fredensborg kjøpte seg inn med en 50 % eierandel i januar 2019. For mer informasjon, se utleiemegleren.no og www.fredensborg.no.

Følg pressemeldinger fra Utleiemegleren

Siste pressemeldinger fra Utleiemegleren

Et godt leiemarked i 2020 på tross av Covid-196.1.2021 07:00:00 CET | Pressemelding

I 2020 ble styringsrenten satt til null. For mange har dette medført lavere bokostnader. Samtidig har Koronasituasjonen preget markedet ved at mange har usikker inntekt. Et velfungerende leiemarked bidrar til en fleksibilitet som har vist seg å være viktig i tider med usikkerhet. Flere studenter enn vanlig har blitt i Norge, som har bidratt til en liten leieprisøkning. Utleiemegleren har leid ut ca.7.600 boliger i 2020 og i dag har vi ca. 15.200 boliger til forvaltning. Utleiemegleren er i stadig vekst og åpnet nytt kontor i Sandefjord, på Jessheim og i Nydalen i Oslo i 2020, sier administrerende direktør, Vibecke Lyse Augdal.