Utleiemegleren åpner kontor på Jessheim

Utleiemegleren leier ut og forvalter ca.13.500 boliger i dag gjennom våre kontorer i Oslo, Lysaker, Drammen, Lillestrøm, Østfold, Trondheim, Bergen og Stavanger. 2.juni åpner vi et nytt kontor på Jessheim i nyoppussede lokaler på Romsaas Allé 1, og er klare til å bistå både leietakere og utleiere.

-Ullensaker er et område i sterk vekst, og har blitt et attraktivt sted å bo – med kort vei til Oslo Lufthavn, Lillestrøm og Oslo. Det har vært en voldsom utvikling av prosjekter i dette området. Vi har levert våre tjenester i Ullensaker gjennom kontoret vårt i Lillestrøm i mange år, og vi har sett at utviklingen har vært så sterk at vi velger å åpne kontor på Jessheim. I neste runde står Vestfold for tur, som også har et spennende utleiemarked, sier administrerende direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal.

Lokal tilhørighet

Tom Fjalestad blir daglig leder ved Utleiemegleren Jessheim. Fjalestad er en fremoverlent gründer med bakgrunn fra salgsmeglerbransjen, og har lang erfaring med drift av eget selskap. Han kommer fra stillingen som utleiemegler og fagansvarlig ved Utleiemegleren Pro, der han har jobbet i 2 år med utleie og forvaltning av boliger innenfor storkunde segmentet. Tom gleder seg til å ta fatt på nye oppgaver, og til å tre inn i stillingen som daglig leder.

-Jeg bor i Sørumsand og vender hjemover til kjente trakter. Sammen med meg får jeg to dyktige eiendomsmeglere og en proaktiv eiendomsmeglerfullmektig som er kjent i området. Trond Ausen har lang fartstid fra Utleiemegleren Lillestrøm, og har et veletablert kundenettverk og bistår i dag mange utleiere og leietakere i Ullensaker. Vi har derfor allerede opparbeidet oss en portefølje her med 450 aktive utleieforhold. Anette Aas bor på Jessheim og har jobbet med salgsmegling i 4 år. Ronja Skjerset er en nyutdannet megler fra Råholt og har nå bosatt seg på Jessheim. Alle har god lokalkunnskap, slik at vi kan bistå leietakere og utleiere best mulig.

Fjalestad har stor tro på vekst i Ullensaker, med Jessheim og Gardermoen som satsingsområde.

- Jeg er godt kjent med eiendomsmarkedet i Ullensaker. Det har vært et område som har vært i stor utvikling de siste årene, og det ferdigstilles mange nye boliger her.

-I følge avisen «Jessheim by» har Ullensaker og Jessheim de siste 10 årene fått ca. 1000 nye innbyggere hvert eneste år og dette ser ut til å fortsette i samme takt frem mot 2040. Behovet for boliger og leiligheter er stort på Jessheim, og det blir derfor spennende å kunne bistå både leietakere og utleiere i dette markedet.

Utleiemegleren er Norges ledende meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger til private og bedrifter. Utleiemegleren har nå over 13.500 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontorer i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker og Moss, i tillegg til fem kontorer i Oslo. I 2020 oppretter vi to nye meglerkontorer og har da totalt 14 kontorer. Utleiemegleren har idag ca. 165 ansatte. Grunnleggerne av Utleiemegleren eier 50 % av selskapet, og Fredensborg kjøpte seg inn med en 50 % eierandel i januar 2019. For mer informasjon, se utleiemegleren.no og www.fredensborg.no

Jakten på studentboliger er i gang, og vi ser en spesielt stor pågang etter ett-roms, noe som er normalt i forbindelse med studiestart. Det er en god økning i leieprisene, spesielt i Oslo, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse6.7.2020 07:00:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 11.065,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 5,2% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 12%. For en 2-roms kostet det i snitt 13.405,- kroner, dette er en oppgang på 0,6% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 4,2%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.504,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 0,9%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 3,5%. - Leiemarkedet er i høysesong. Det leies ut rekordmange boliger om dagen og leilighetene går raskt. Alle typer boliger er populære, men vi merker ekstra stor pågang på kollektiver og små leiligheter. En tendens vi har sett mindre av siste årene er expats som kommer til Norge for å jobbe, dette har blusset opp igjen. Vi får mange henvendelser fra Relocation-byråer og firmaer som nå trenger bolig til sine ansatte. Dette er o

Det er stor aktivitet i utleiemarkedet, og det er mange studenter som allerede nå har leid bolig for studieperioden, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal.5.6.2020 07:30:00 CESTPressemelding