Utleiemegleren åpner kontor i Sandefjord

Utleiemegleren har nå åpnet nytt kontor i Sandefjord. Utleiemegleren Vestfold gleder seg til å kunne levere sine tjenester til leietakere og utleiere i hele fylket og deler av Telemark.

1.august 2020 åpner Utleiemegleren et nytt kontor i Sandefjord. Utleiemegleren Vestfold gleder seg til å kunne levere sine tjenester til leietakere og utleiere i hele fylket og deler av Telemark.

-Vi har gjennom flere år hjulpet utleiere og leietakere i Vestfold gjennom vårt kontor i Drammen. Potensialet for vekst i dette område vurderes som stort og vi velger å satse med et kontor også i Sandefjord, sier administrerende direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal

Karsten vender hjemover
Kontoret vil bli bemannet av dyktige meglere som har erfaring fra bransjen og god kjennskap til lokalområdet. Karsten Olsen blir daglig leder og har allerede lang fartstid i Utleiemegleren etter 16 år i firmaet. Olsen startet som megler i Oslo etter fullført eiendomsmeglerstudier og har vært daglig leder og fagansvarlig ved Utleiemegleren Lillestrøm de siste 12 årene.

Karsten er selv født og oppvokst i Sandefjord og er godt kjent i hele Vestfold. Nå gleder han seg til å tre inn i stillingen som daglig leder.

-Etter 19 år i Oslo blir det fint å kunne flytte hjem igjen til Sandefjord. Ungene mine vil få mulighet til å vokse opp ved vannet, akkurat slik jeg selv husker fra min egen barndom. Jeg har mange gode minner fra Sandefjord! Nå gleder jeg meg til å reise rundt i hele Vestfold og Grenlandsområde fremover, og samtidig kunne tilby tjenestene våre til både leietakere og utleiere. Jeg har stor tro på utleiemarkedet her.

Karsten får med seg Leonard Nazareno Dones og Lars Marius Johansen på laget når kontoret åpner nå dørene. Leonard, opprinnelig fra Horten, kommer fra stillingen som Eiendomsmeglerfullmektig ved Utleiemegleren Drammen, og har betjent Vestfold markedet fra Drammenskontoret i snart 2 år. De har derfor allerede opparbeidet seg en portefølje på 150 aktive leieforhold i Vestfold. Lars Marius Johansen fra Sandefjord er nyutdannet megler og lokalkjent.

Tel:90866381

Utleiemegleren er Norges ledende meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger til private og bedrifter. Utleiemegleren har nå omtrent 15.500 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontorer i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker, Sandefjord og Moss, i tillegg til seks kontorer i Oslo. Utleiemegleren Pro spesialtilpassede utleietjenester til profesjonelle eiendomsbesittere på østlandsområdet. Utleiemegleren har idag ca. 165 ansatte. Grunnleggerne av Utleiemegleren eier 50 % av selskapet, og Fredensborg kjøpte seg inn med en 50 % eierandel i januar 2019. For mer informasjon, se utleiemegleren.no og www.fredensborg.no.

Et godt leiemarked i 2020 på tross av Covid-196.1.2021 07:00:00 CETPressemelding

I 2020 ble styringsrenten satt til null. For mange har dette medført lavere bokostnader. Samtidig har Koronasituasjonen preget markedet ved at mange har usikker inntekt. Et velfungerende leiemarked bidrar til en fleksibilitet som har vist seg å være viktig i tider med usikkerhet. Flere studenter enn vanlig har blitt i Norge, som har bidratt til en liten leieprisøkning. Utleiemegleren har leid ut ca.7.600 boliger i 2020 og i dag har vi ca. 15.200 boliger til forvaltning. Utleiemegleren er i stadig vekst og åpnet nytt kontor i Sandefjord, på Jessheim og i Nydalen i Oslo i 2020, sier administrerende direktør, Vibecke Lyse Augdal.