Utleiemegleren åpner kontor i Sandefjord

Utleiemegleren har nå åpnet nytt kontor i Sandefjord. Utleiemegleren Vestfold gleder seg til å kunne levere sine tjenester til leietakere og utleiere i hele fylket og deler av Telemark.

1.august 2020 åpner Utleiemegleren et nytt kontor i Sandefjord. Utleiemegleren Vestfold gleder seg til å kunne levere sine tjenester til leietakere og utleiere i hele fylket og deler av Telemark.

-Vi har gjennom flere år hjulpet utleiere og leietakere i Vestfold gjennom vårt kontor i Drammen. Potensialet for vekst i dette område vurderes som stort og vi velger å satse med et kontor også i Sandefjord, sier administrerende direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal

Karsten vender hjemover
Kontoret vil bli bemannet av dyktige meglere som har erfaring fra bransjen og god kjennskap til lokalområdet. Karsten Olsen blir daglig leder og har allerede lang fartstid i Utleiemegleren etter 16 år i firmaet. Olsen startet som megler i Oslo etter fullført eiendomsmeglerstudier og har vært daglig leder og fagansvarlig ved Utleiemegleren Lillestrøm de siste 12 årene.

Karsten er selv født og oppvokst i Sandefjord og er godt kjent i hele Vestfold. Nå gleder han seg til å tre inn i stillingen som daglig leder.

-Etter 19 år i Oslo blir det fint å kunne flytte hjem igjen til Sandefjord. Ungene mine vil få mulighet til å vokse opp ved vannet, akkurat slik jeg selv husker fra min egen barndom. Jeg har mange gode minner fra Sandefjord! Nå gleder jeg meg til å reise rundt i hele Vestfold og Grenlandsområde fremover, og samtidig kunne tilby tjenestene våre til både leietakere og utleiere. Jeg har stor tro på utleiemarkedet her.

Karsten får med seg Leonard Nazareno Dones og Lars Marius Johansen på laget når kontoret åpner nå dørene. Leonard, opprinnelig fra Horten, kommer fra stillingen som Eiendomsmeglerfullmektig ved Utleiemegleren Drammen, og har betjent Vestfold markedet fra Drammenskontoret i snart 2 år. De har derfor allerede opparbeidet seg en portefølje på 150 aktive leieforhold i Vestfold. Lars Marius Johansen fra Sandefjord er nyutdannet megler og lokalkjent.

Jakten på studentboliger er i gang, og vi ser en spesielt stor pågang etter ett-roms, noe som er normalt i forbindelse med studiestart. Det er en god økning i leieprisene, spesielt i Oslo, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse6.7.2020 07:00:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 11.065,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 5,2% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 12%. For en 2-roms kostet det i snitt 13.405,- kroner, dette er en oppgang på 0,6% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 4,2%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.504,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 0,9%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 3,5%. - Leiemarkedet er i høysesong. Det leies ut rekordmange boliger om dagen og leilighetene går raskt. Alle typer boliger er populære, men vi merker ekstra stor pågang på kollektiver og små leiligheter. En tendens vi har sett mindre av siste årene er expats som kommer til Norge for å jobbe, dette har blusset opp igjen. Vi får mange henvendelser fra Relocation-byråer og firmaer som nå trenger bolig til sine ansatte. Dette er o

Det er stor aktivitet i utleiemarkedet, og det er mange studenter som allerede nå har leid bolig for studieperioden, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal.5.6.2020 07:30:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 10.490,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 7,8% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 7,9%. For en 2-roms kostet det i snitt 13.320,- kroner, dette er en oppgang på 0,4% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,3%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.360,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en nedgang på 5,7%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,6%. - Det er et godt leiemarked i Oslo. Vi merker allerede at studentene har begynt boligjakten og 2-3 roms og kollektiv-leiligheter er det vi har flest henvendelser på for tiden. Tiden vi er inne i gjør at flere studenter velger å avlyse utenlandsstudier og reiser, det kommer til å bli mange om boligene i sommer. Vi anbefaler derfor å være tidlig ute dersom man skal finne seg bolig i Oslo fra høsten av. Flere av våre utleier