US Capital Global finansierer opp Miris AS med 10 millioner euro

Oslo 29. oktober 2019: MIRIS AS, en teknologidrevet eiendomsutvikler der innovasjon og bærekraft står sentralt, kunngjorde i dag at de har inngått et brolån med det San Francisco-baserte private finansielle konsernet US Capital Global.

US Capital Global har gitt MIRIS AS et brolån på 10 millioner euro. Dette er en brofasilitet før et vekstandelsprogram på 100 millioner euro. US Capital Global har levert regulert kapitalforvaltning og finansielle selskaper i over 20 år, med fokus på finansiering i mellommarkedet og investeringsbanker. Ledet av gründer Jeffrey Sweeney har US Capital Global lang erfaring med ledende fremover lente og ambisiøse selskaper innen både FinTech og «impact development».

Spesielt støtter selskapet teknologiske nyvinninger som kan bidra til forbedring og vekst i finanssektoren.

MIRIS er dermed godt i gang med å finansiere sine mange bærekraftige eiendomsprosjekter som er planlagt, inkludert flaggskipet Svart Hotel - verdens første energipositive hotell.

Finansieringsprosessen, håndtert gjennom MIRIS sin egenutviklede MIRIS X-plattform, bygget for både å redusere finansieringskostnadene ved å investere, og forbedre likviditeten til investeringer i bærekraftige eiendomsprosjekter. Plattformen gir også virtuell, digital overvåking av byggeprosessene og dens progresjon.

Jeffrey Sweeney, styreleder og administrerende direktør i US Capital Global, sier:

“Vi er glade for å ha gitt denne brofinansieringen på 10 millioner euro til MIRIS. MIRIS fokuserer på energieffektivitet og bærekraftig eiendomsutvikling gjennom innovativ teknologi og design. Dette er et flott eksempel på et inspirerende teknologidrevet selskap som utvikler en portefølje av innovative og bærekraftige prosjekter og produkter.”

"Vi er veldig fornøyde med de gode rådgivningstjenestene og den rettidige finansieringen fra US Capital Global, sier Jan Gunnar Mathisen, administrerende direktør i MIRIS. «Denne brofinansieringen er designet for å støtte vår planlagte vekst i tiden som kommer.»

Kontakt US Capital Global:
Jeffrey Sweeney, Chairman and CEO
jsweeney@uscapglobal.com
Tlf. +1 415-889-1010.

Kontakt MIRIS:
Jan-Gunnar Mathisen, CEO
jan.gunnar.mathisen@miris.no
Tlf. +47 926 30 408

Om MIRIS

MIRIS
Dr Eufemias gate 16

+47 35 52 55 50http://www.miris.no/

Om MIRIS

MIRIS er en teknologidrevet eiendomsutvikler der innovasjon og bærekraft står sentralt i alle prosjekter og produkter.

MIRIS utnytter innovative teknologier for å møte økende etterspørsel etter energi og data både økologisk og etisk. MIRIS benytter banebrytende utvinnings- og konverteringsmetoder for å utnytte varmeavfallsenergien fra EDGE-computing og Blockchain for å sikre effektiv og transparent finansiering av prosjekter.

Om US Capital Global

US Capital Global ble etablert i 1998 og  utnytter den siste FinTech- og RegTech-innovasjonen for å tilby sofistikerte gjelds-, aksje- og investeringsprodukter til mindre markedsselskaper og investorer. US Capital Global-gruppen forvalter direkte investeringsfond og leverer formuesforvaltning og kapitalinnhentings tjenester. US Capital Global Securities, opererer med sin registrerte investeringsbank, datterselskapet LLC, og  fungerer som en lisensiert plasseringsagent for selskaper, fond og prosjekter. De amarbeider tett med avdelingene for profesjonell bank- og investeringsrådgivning.

www.uscapglobal.com