Uno-X søker WorldTour-lisens og etablerer Uno-X E-Mobility AS

Uno-X Pro Cycling Team Foto: Mario Stiehl

Uno-XEnergi AS endrer navn til Uno-XMobilityAS.

Uno-X Mobility etablerer samtidig Uno-XE-MobilityAS. Selskapet får ansvaret for å etablere Uno-X hurtigladere på beliggenheter hvor REITAN HANDEL driver virksomhet. Uno-Xstartet tidligere i år utbyggingen avsittnyutviklede konseptUno-XSvanemerket Bilvaski både Norge og Danmark.

- Å redusere klimagassutslipp og miljøbelastning er en enorm oppgave, og vi trenger å utvikle og promotere flere bærekraftige løsninger, sier Vegar Kulset, CEO i Uno-X Mobility AS.

Uno-XE-Mobility AS vil ledes avOle Johannes Tønnessen, tidligere daglig leder i Uno-XNorge og siden 2018 daglig leder i Uno-XDanmark. Jørgen Lindemann overtar som daglig leder i Uno-XDanmark

- Uno-X sin lidenskap for sykkel er etter hvert godt kjentBruk av sykkel i hverdagen er selve hjertet i bærekraftig mobilitet og våre syklende ambassadørers viktigste oppgave er å øke oppmerksomheten og inspirere til mer sykling, sier Vegar Kulset.

Uno-XSykkel AS eier og driver bla Uno-XProCyclingTeam, som fra 2022består avbådeetprofesjoneltkvinnelagogetprofesjoneltherrelag. Det er allerede kjent at Uno-XSykkelvil søke UCI omWorldTour-lisens for kvinnelagetgjerne allerede fra sesongen 2022.Fra sesongen 2023 vil Uno-XogsåsøkeWorldTour-lisens for herrelaget.

- Lag medWorldTour-lisens er garantert plass i verdens største sykkelritt som Tour de France, Giro d‘Italia, Spania Rundt, Paris-Roubaix, Flandern Rundt etc. WorldTour-lisens for både kvinne- og herrelaget vil skape norsk og dansk idrettshistore og enda mer oppmerksomhet og begeistring for sykkelsier Jens Haugland, daglig leder i Uno-X Norge og Uno-X Sykkel.

Jens Haugland vil stille til et digitaltpressemøtekl. 9 i dag. Lenke: Klikk her for å bli med på pressemøtet til Uno-X Pro Cycling Team

Vegar Kulset, CEO i Uno-X Mobility AS
Mobiltlf: +47 943 00 711
E-post: vegar.kulset@unox.no