Universal Music presenterer "European Showcase Night"!

I samarbeid med Red Bull ble det i går kveld arrangert en vellykket showcase i Berlin. Blant artistene som opptrådte hadde vi SERA, ClockClock, Berre og ikke minst, vår egne Victoria Nadine.

Se mer info nedenfor:

Four exciting breaking artists from four European countries introduced themselves and their music to an exclusive international audience of music-loving journalists and multipliers in Berlin last night. Once again, they made UNIVERSAL MUSIC’s European Showcase Night at Redbull Studios in Berlin-Kreuzberg a very special evening. Playing live were Sera from the Netherlands, ClockClock from Germany, Berre from Belgium, and Victoria Nadine from Norway. All of them have already made waves, are part of the global UNIVERSAL MUSIC family of artists and have what it takes for a great international career.

SERA started out with cover versions on YouTube, TikTok and Instagram and her single “Only Us” was just certified gold in the Netherlands. ClockClock has already conquered the top of the German airplay charts with their hypnotic pop melodies. Berre regularly inspires around half a million followers on TikTok alone with his unmistakable voice, and Victoria Nadine has already had a #1 hit in Norway with her song "Be Okay" and is one of the "Global RADAR Artists2022/2023" on Spotify.

The European Showcase Night is an initiative of UNIVERSAL MUSIC Central Europe under the leadership of Frank Briegmann, Chairman & CEO UNIVERSAL MUSIC Central Europe and Deutsche Grammophon. It was organized by Max Paproth, Vice President A&R UNIVERSAL MUSIC Central Europe, and his team and is part of the company's own European Songwriting Camp, where the four artists, plus singer-songwriter Remme from Holland and musician Paula Jiven from Sweden, as well as about a dozen producer and writer teams from the U.S. and all over Europe gathered to work together, write music and record it in the studio.

Max Paproth, Vice President A&R Central Europe & International Marketing Germany: "The European Songwriting Week and the showcase evening were a complete success – for the artists involved, for us as a label and, of course, especially for our guests. Our aim is to further expand the international creative exchange within Universal Music Central Europe. We want to show our artists new perspectives for the development of their careers and support them with advice and practical help. Congratulations to Sera, ClockClock, Berre and Victoria Nadine on their fantastic performances. It's just great to witness new songs and collaborations being created during the sessions and then experience them right away in a studio atmosphere during the showcase.”

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Machine Gun Kelly, The Cure, Caity Baser og Olly Murs!25.11.2022 10:43:41 CET | Pressemelding

Stormzy med et ærlig og sårbart album – This Is What I Mean Nyforelsket Gus Polden deler julelåten “Stjerna" Rasmus Gozzi og Fröken Snusk med julete ny partylåt Marstein følger opp hit debutalbumet "Medici Marstein" med ny EP – "Xania" Hearts On The Run med et oppløftende budskap! I dag slapp Machine Gun Kelly den nye singelen "Taurus" med Naomi Wild fra filmen med samme navn. I filmen har Machine Gun Kelly en hovedrolle der han spiller under sitt virkelige navn, Colson Baker. Forrige uke, på musikkfronten, mottok MGK sin første Grammy-nominasjon for beste rockealbum med Mainstream Sellout. I dag slapp The Cure 30-årsjubileums deluxe-utgaven av Wish, deres 9. studioalbum, utgitt 21. april 1992. Det ble bandets bestselgende album, og nådde #1 i Storbritannia og #2 i USA, hvor de senere ble nominert til en Grammy i kategorien Best Alternative Music Album. “Kiss You” er Caity Basers første nye låt etter hennes store suksesser med singlene “Friendly Sex'” og ”X&Y”, som begge ble løpske vir

Stormzy med et ærlig og sårbart album - This Is What I Mean25.11.2022 10:18:15 CET | Pressemelding

Stormzy slapp i dag det svært etterlengtede albumet This Is What I Mean. Albumslippet følger opp de tidligere utgitte singlene “Mel Made Me Do It”, “Hide & Seek” og "Firebabe”.Før utgivelsen av sitt tredje album er Stormzy allerede et kulturelt ikon og en av Storbritannias mest dekorerte artister. Med sitt nye prosjekt leverer han en ubestridelig moderne klassiker, som uanstrengt kondenserer et antall forskjellige stiler og sjangre til musikk som på en spennende måte fyller ethvert gap mellom moderne kunst, soul og hip-hop. This Is What I Mean er et dristig og modig sprang fremover fra hans tidligere kritikerroste plater, Gang Signs & Prayer og Heavy Is The Head, som begge gikk til #1 på Englands albumliste. Dette er ikke musikk som er skapt for poplistene, men snarere et intimt kjærlighetsbrev til musikk. Albumet viser personlige og lyriske temaer som sårbarhet, anger, skrøpelighet, helbredelse, glede og triumf på en måte som endrer forestillingen om hva rappere tradisjonelt kan gjøre