VIERLIVE

United Stage velger Vi er live

Når Stavangerkameratene arrangerer Norges største drive-in-konsert på Forus Travbane neste lørdag, skjer det også direkte på Norges nyeste strømme-plattform, Vi er live. Dette markerer samtidig starten på et samarbeid mellom booking- og managementbyrået United Stage og Vi er live-plattformen.
Stavangerkameratene spiller drive-in-konsert på Forus i Stavanger neste lørdag, samtidig strømmes det på vierlive.no . Billetter til både den fysiske konserten og den digitale opplevelsen kjøpes på vierlive.no. Foto: Christer Håvarstein

Vi er live (vierlive.no) produserer både unikt innhold, som musikkfestivalen ET HELT ANNET STED, samtidig inviterer Vi er live hele kultur-Norge inn på plattformen, for at alle som vil, kan strømme sitt innhold.

Vi er live demonstrerte noe helt nytt med den unike påskefestivalen ET HELT ANNET STED. Dette hadde vi faktisk ikke sett før. Som leder for Norges kanskje beste booking- og managementbyrå er derfor Vi er live min foretrukne samarbeidspartner, sier daglig leder i United Stage, Jan Roger Andreassen.

Frida Ånnevik spilte på festivalen i påsken og er i stallen til United Stage. Den ferske erfaringen med festivalen og plattformen var avgjørende for at selskapet nå går inn i et større samarbeid med Vi er live.

Neste lørdag spiller landets kanskje mest folkelige band akkurat nå, Stavangerkameratene, hele to drive-in-konserter på Forus i Stavanger. Konserten som starter kl 21.00, strømmes ut til hele Norge, via Vi er live.

– Vi er svært glade for at dette samarbeidet kommer i stand. Med festivalen ET HELT ANNET STED, viste vi hva som faktisk er mulig. Da sto vi selv for produksjonen. Men det som også er hensikten med plattformen er at alle som vil, kan bruke Vi er live til å spre musikken og kulturen sin. Vi er i samtaler med mange forskjellige aktører akkurat nå, men at booking- og management-byrået United Stage allerede legger sine konserter hos oss, er veldig fint og helt i tråd med ambisjonene for initiativet, sier Torgeir Vierdal, talsperson for det ferske Vi er live-samarbeidet.

Andreassen sier at både brukervennlighet og betalingsløsninger er gode grunner for at United Stage vil samarbeide med Vi er live.

– Plattformen er norsk, økonomien er gjennomsiktig, og dermed ivaretar den både rettigheter og interesser for musikere og bransje. I tillegg er tjenesten svært brukervennlig, og det er selvsagt viktig når vi skal ta betalt for konsertene på nett, sier Jan Roger Andreassen.

For mer informasjon:
Jan Roger Andreassen - Daglig leder i United Stage Norway. +47 920 31 145 / jr@unitedstage.no
Torgeir Vierdal - talsperson Vi er live. +47 907 60 604 / torgeir@anorak.no

Bilder

Torgeir Vierdal, talsperson i Vi er live.

Om VIERLIVE

VIERLIVE
Olaf Schous Vei 6 C

Dette er Vierlive-plattformen:

Vierlive.no er utviklet av artister og utøvere for kulturbransjen. Det er en norsk tjeneste med 100% transparent økonomi som gir publikum en plattform for streaming av live kulturtilbud. Det er basert på salg av billetter – ikke veldedighet.

Plattformen skal sikre inntekter til hele næringskjeden, fra artist til teknikere, arenaer og rettighetsorganisasjonene, ikke bare penger til hver enkeltartist. Vierlive er laget av OLYP (Oslo lydproduksjon AS), som er et kollektiv og live-produksjonshus for musikere og musikkbransjen i Oslo og Norge.

Følg pressemeldinger fra VIERLIVE

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra VIERLIVE på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra VIERLIVE