UNITED STAGE & COPENHAGEN MUSIC LANSERER UNITED STAGE GROUP, NORDENS LEDENDE BOOKINGBYRÅ

De tre nordiske bookingbyråene United Stage Sverige, United Stage Norge og Copenhagen Music, annonserer i dag en strategisk sammenslåing; United Stage Group - en nordisk liveplattform for etablerte og up-and-coming artister.

United Stage representerer i dag nærmere 250 norske og svenske artister. De står bak mer enn 3 000 arrangementer i året og har navn som Lars Winnerbäck, Darin, Melissa Horn, bob hund, Smith & Thell, CC Cowboys, Jaa9 & OnklP, Morgan Sulele med flere i stallen. I tillegg til sin virksomhet som agent, turnéprodusent og konsertarrangør, har United Stage management for mer enn 20 artister samt årlig gjennomføring av en rekke større bedriftsarrangementer. Fusjonen mellom United Stage og Copenhagen Music åpner endelig opp for et sømløst liveoppsett på tvers av de nordiske landene.

President og grunnlegger av United Stage AB, Anders Larsson, forklarer: “Hos United Stage har vi en enkel filosofi som vi har støttet oss til siden begynnelsen. Vi tror på magien som oppstår i møtet mellom en artist og et publikum. Som markedsleder i Sverige, og med økende vekst i Norge, har vi forsøkt å utvide markedet for våre artister gjennom en nordisk plattform i flere år. Med denne strategiske fusjonen lanserer vi en sterk nordisk enhet, som vil gagne våre ansatte i det daglige arbeidet, våre partnere og fremfor alt artistene våre som alltid er viktigst for oss – hjertet i hele vår organisasjon. Jeg gleder meg veldig til samarbeidet med Copenhagen Music og vår felles innsats for å bygge Nordens beste bookingbyrå”.

Siden etableringen i 2008 har Copenhagen Music raskt inntatt posisjonen som Danmarks ledende bookingbyrå med artister som Lukas Graham, Rasmus Seebach, Suspekt og Medina. Copenhagen Music har også lang erfaring med å bygge fremgangsrike merkevareopplevelser og har blant annet jobbet med bedrifter som Novo Nordisk, Rema 1000, COOP, Salling Group og Bestseller.

Sammenslåingen av United Stage og Copenhagen Music styrker begge organisasjonene og åpner opp for et utvidet turné- og konsertlandskap på tvers av Norden. For det danske markedet kommer Copenhagen Music til å samarbeide med artister signert til United Stage og vice versa for artister signert til Copenhagen Music. Copenhagen Music fortsetter under samme navn, men med tilføyelsen ”Part of United Stage Group”. Jimmi Riise, Managing Director for Copenhagen Music, er blitt utnevnt til Nordic CEO for United Stage Group.

Jimmi Riise, Nordic CEO, United Stage Group kommenterer: “Denne fusjonen mellom United Stage og Copenhagen Music er en fenomenal mashup som vil bane vei for en kreativ flyt mellom Sverige, Norge og Danmark. United Stage har ofte vært vår samarbeidspartner i Norge og Sverige, og jeg beundrer sterkt den jobben Anders og teamet hans har gjort de siste 30 årene”.

Riise avslutter: “Dette samarbeidet vil gi oss størrelsen og omfanget som trengs for å introdusere våre respektive artister for nye fans og opplevelser over hele Norden. Sammenslåingen med United Stage er det neste logiske steget, og vi ser frem til å lage show og turneer over hele Norden. Det viktigste er at denne nye strukturen vil gi oss muligheten til å utvikle artistkarrierer på tvers av Norden, bygge enda sterkere merkevarer og ta våre artisters karrierer til helt nye høyder. Let the music play!”

Universal Music Norge blir deleier av United Stage Group. Universal Music Group representerer noen av verdens største artister. Som en del av dette, ser Universal Music viktigheten av å etablere en solid turnéplattform for artistene de representerer.

Managing Director, Universal Music Norge, Bjørn Rogstad, forklarer: ”For kun kort tid siden handlet det meste i musikkbransjen om å maksimere enkeltstående låter på den ene siden og live på den andre siden. I de aller fleste tilfeller uten samspill. Enkeltstående låter er ikke lenger nok. Innspilt musikk og live er to sider av samme sak - de henger uløselig sammen. Vi er på full fart inn i en ny fase. Alt handler nå om å bygge solide og langvarige artistkarrierer. Et langt mer komplisert, ressurskrevende og givende spill – for alle parter.

Rogstad konkluderer: ”Med dette tar Universal Music, Copenhagen Music og United Stage et helt nødvendig steg; vi knytter artistenes to viktigste plattformer – live og innspilt musikk – sømløst sammen på nordisk nivå. Slik må det være for å effektivt kunne bygge langsiktige solide artistkarrierer og skape store, meningsfylte opplevelser for alle som elsker musikk”.

Jan Roger Andreassen utnevnes til Head Of Booking, og Rune Grønn til ny General Manager for United Stage Norge. Rune kommer fra Universal Music Norge og har bakgrunn som A&R, manager, artist og agent.

For mer informasjon kontakt:

United Stage Group jimmi@unitedstagegroup.com

Ny musikk fra Astrid S, Odd Nordstoga, Lido, Keith Urban, Justin Bieber med flere!18.9.2020 11:09:06 CESTPressemelding

Astrid S slipper ny singel og annonserer debutalbum: Leave It Beautiful til 16. oktober! Nytt album fra Odd Nordstoga! Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"! Lido slipper albumet "PEDER" i dag! Keith Urban ute med sitt 10. album! Yusuf / Cat Stevens med nytt album "Tea for the Tillerman²"! Sam Smith ute med ny singel og annonser nytt album i høst! El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut! Justin Bieber er i dag klar med sin nye låt «Holy» med Chance The Rapper. Sammen med låten har de sluppet en musikkvideo, se den HER. På tirsdag kom det en splitter ny singel fra den kritikerroste britiske artisten slowthai. Den nye singelen «fhttps://slowthai.lnk.to/FeelAway_JamesBlake_MountKimbie eel away (feat. James Blake & Mount Kimbie)» hadde premiere på BBCs Hottest Record in The World og kom sammen med en video som kan ses HER. Slowthai gjorde tre hyllede konserter i Oslo i fjor på by:Larm, Øya, samt et klubbshow på Vulkan Scene. I dag kunngjorde YUNGBLUD slippdatoen for albumet

El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut!18.9.2020 11:06:14 CESTPressemelding

El Papi er ute med ny låt! Den unge artisten følger opp suksessen «Sykepleiereinnen» (Sykehuset 2020) med en ny singel, «VOGUE». Den relativt ferske, men talentfulle artisten har gjort navnet sitt bemerket og har millionvis med streams hvor «Sykepleierinnen» alene nesten har hele 18 millioner streams på Spotify. Låta er en hyllest til helsevesenet og deres innsats under Covid-19. I sensommer slapp El Papi låta «Igjen og Igjen» i samarbeid med TIX som gikk rett til topps her i landet. El Papi er nå aktuell med nok en catchy, feel-good låt som får det til å rykke både i nakke og dansefot. «VOGUE» handler om følelsene du får når du faller for en jente som ikke er som de andre. Akkompagnert av opp-tempo gitar-akkorder og sterke melodier forteller El Papi en historie om lykkerusen du får ved en forelskelse - her ved et møte på fest. - «Jeg klarer ikke helt å glemme henne, og jeg tror mange har følt på den samme følelsen. Derfor ville jeg skrive en låt om nettopp det; om den personen som all

Sam Smith ute med ny singel og annonserer nytt album i høst!18.9.2020 10:49:22 CESTPressemelding

Grammy-, BRIT Award-, Golden Globe- og Oscarvinnende Sam Smith slapp i dag den nye singelen "Diamonds" hentet fra det kommende albumet "Love Goes". "Love Goes" slippes på Capitol/Universal Music 30. oktober i år. Forhåndsbestill albumet HER Hør singelen HER Fresh from the release of ‘My Oasis’,featuring the inimitable Burna Boy, new single ‘Diamonds’ showcases Sam’s unforgettable vocals at their best with a defiant tale of love lived without regret. The video (watch here) sees direction from previous co-creator Luke Monaghan (How Do You Sleep, Too Good At Goodbyes, Writing’s On The Wall) together, their work has garnered over 2.5 billion streams. Building on the 30 billion career streams Sam has amassed and the global success of their debut and sophomore albums, both No.1, multi-platinum selling records in the UK and US, their highly anticipated third offering ‘Love Goes’ will be unveiled next month. For the artwork, Sam worked with world-renowned British fashion photographer and film-

LIDO SLIPPER ALBUMET “PEDER” I DAG!18.9.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Den LA-baserte norske produsenten, sangeren, låtskriveren og multiinstrumentalisten, Lido, har i dag sluppet sitt etterlengtede albumprosjekt, «PEDER». Vi har allerede fått en smakebit med de fire kritikerroste singlene - "How To Do Nothing", "postclubridehomemusic", "Rise" og "Layaway". Albumet i sin helhet er signert Lidos kunstneriske alternative produksjon, veltalende teksthåndverk og fengende popmelodier. Andre halvdel av albumet inneholder en rekke samarbeid med høyprofilerte gjester; blant annet popikon JoJo, som har vokalen på låta "University;" samt R&B-artist Col3trane og rapper Ebenezer som begge er med på "Grouptext." «PEDER» inneholder også samarbeid med Brandon Arreaga (fra PRETTYMUCH), Heavy Mellow (produsent for Juice WRLD, Gunna, etc.), Santell og Mulherin. Med «PEDER» utgis det også en tilhørende barnebok med tittelen "The Boy On The Spaceship", som er skrevet av Lido og sammenfaller med albumkonseptet. Boken markerer Lidos debut som forfatter og skal utgis senere i h

Keith Urban ute med sitt 10. album!18.9.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Den australske superstjernen Keith Urban slapp sitt 10. album i dag. For to dager siden ga han ut sin nye singel "One Too Many" sammen med P!nk. I tillegg til P!nk gjestes albumet blant annet av chic-legenden Nile Rodgers, countrykometen Breland og en ny versjon av låta «We Were» med Eric Church. Tittelen til albumet «The Speed Of Now Part 1” handler om hvordan livet flyr forbi så alt for fort og hvordan musikken har vært, og er, den ene tingen som lar deg stoppe opp. Tittelen ble bestemt før Covid-19 ble en realitet og noe vi visste om, og albumtittelen har nå fått en helt ny, men veldig relevant betydning. Hør albumet HER. Tracklist: 1. "Out of the Cage" (feat. Breland and Nile Rogers) 2. "One Too Many" (duet with Pink) 3. "Live With" 4. "Superman" 5. "Change Your Mind" 6. "Forever" 7. "Say Something" 8. "Soul Food" 9. "Ain't It Like a Woman" 10. "With You" 11. "Tumbleweed" 12. "God Whispered Your Name" 13. "Polaroid" 14. "Better Than I Am" 15. "We Were" 16. "We Were" (feat. Eric Chu