UEFA women's champions league-vinner, Caroline Graham Hansen, blir ny ambassadør for Pepsi® Max i Norge
Pepsi® MAX er stolte over å ha en av verdens beste fotballspillere, Caroline Graham Hansen, med på laget når de sammen skal jobbe for inkludering i idretten, og for å gi kvinnefotball den oppmerksomheten den fortjener.
– Det er flott å ha en partner som Pepsi MAX, som ønsker å skape en stor plattform for å gjøre idretten vår mer synlig, sier Caroline, som spiller på det norske landslaget og for FC Barcelona, regjerende UEFA Women’s Champions League-mestere.
Pepsi MAX undertegnet i 2020 en flerårig sponsoravtale med kvinnenes UEFA Women’s football. Denne kommer i tillegg til den eksisterende, mangeårige sponsoravtalen med UEFA Champions League og styrker dermed tilstedeværelsen innen all elitefotball.
Pepsi MAX er også stolt sponsor av sommerens UEFA Women’s EURO, UEFA Women’s Under-19 og Under 17-mesterskap, UEFA Women’s Futsal EURO og UEFAs Together #WePlayStrong-program, som har som mål å oppmuntre flere jenter og kvinner til å spille fotball.
I Norge vil Pepsi MAX opprette en egen landingsside https://pepsimax.no/playtoinspire der du kan finne all informasjon om UEFA Women’s Champions League-kamper, se høydepunkter fra tidligere kamper og få annen interessant og relevant informasjon. Alle UEFA Women’s Champions League-kamper kan ses gratis på YouTube, deriblant Caroline og Barcelonas semifinaler, som spilles 23. og 30. april.
Barcelona gikk videre etter å ha slått ut Real Madrid i kvartfinalen. Den utsolgte hjemmekampen, der Barcelona vant 5-2, er den klubbkampen for kvinner som har trukket flest tilskuere noensinne. Hele 91 553 tilskuere fikk blant annet se Caroline score kveldens siste mål og bli kåret til banens beste spiller.
– Det handler om å gjøre folk oppmerksomme på hvor og hvordan man kan se kampene våre. Jeg er sikker på at når man ser hvor underholdene det er, så vil flere åpne øynene og ønske å se mer, sier Caroline.
– Kvinnefotballen har hatt en enorm utvikling de siste tiårene, men sliter fortsatt med fordommer og for lite oppmerksomhet. Inkludering er en hjertesak for Pepsi MAX, og vi jobber for at alle skal ha de samme mulighetene innen fotball. Vi er stolte over å jobbe sammen med Caroline med dette. Målet er å skape all den blesten og oppmerksomheten idretten fortjener og å synliggjøre den store underholdningsverdien fotballen har, sier Eric Schmidgall, Senior Marketing Manager Beverages, PepsiCo Nordic.
Pepsi MAX Norge har laget en egen kampanje med Caroline som vil bli brukt her i landet, for å øke oppmerksomhet og skape trafikk til nettsiden. Dette skjer samtidig med den internasjonale TV-kampanjen til Pepsi MAX, “Play to Inspire”, https://youtu.be/ILcGOACaeTg som feirer innovatørene som former fotballens nåtid og fremtid – på og av banen. På ekte Pepsi-vis frontes kampanjen av spillere i verdenstoppen, energisk musikk og medlemmer av “the Pepsi Collective”, en gruppe satt sammen av unike talenter fra hele verden.
I den internasjonale kampanjen møter vi blant andre superstjernene Lionel Messi, vinner av Ball d’Or hele syv ganger, Paul Pogba, verdensmester i fotball for Frankrike i 2018, Lucy Bronze, en av Englands mest meritterte fotballspillere, og fotballegenden Ronaldinho, som også var med i ikoniske Pepsi-reklamer tidlig på 2000-tallet.
Lionel Messi: – Det er alltid fantastisk å være tilbake med Pepsi-teamet. Pepsi er en merkevare som feirer det å gjøre ting på sin egen måte, noe jeg alltid har satt pris på. Dette gjelder også i år, og jeg er glad for å kunne dele budskapet om at det spiller ingen rolle hvem du er, hvor du kommer fra eller hvor stor drømmen din er. Går du for det med lidenskap og dedikasjon kan du oppnå alt du ønsker deg.
Dette budskapet er viktig for Caroline, som håper også hun kan inspirere unge fotballspillere:
– Jeg håper det jeg gjør både på og utenfor banen, kan være med å skape drømmer for den neste generasjonen, enten det er gutter eller jenter.
Følg #PLAYTOINSPIRE og @PepsiMAXNorge
Om PepsiCo:
PepsiCo-produkter nytes av forbrukere mer enn en milliard ganger om dagen i mer enn 200 land og territorier over hele verden. PepsiCo genererte over $67 milliarder dollar i nettoinntekter i 2019, drevet av en komplementær mat- og drikkevareportefølje som inkluderer Pepsimax, Lay’s, Doritos, Gatorade, 7UP, Mountain Dew, Quaker og Tropicana. PepsiCos produktportefølje inkluderer et bredt utvalg av smakfulle mat- og drikkevarer, inkludert 23 varemerker som genererer mer enn 1 milliard dollar hver i estimert årlig omsetning.
Guiding PepsiCo er vår visjon om å være den globale lederen innenfor Convenient Foods and Beverages gjennom Winning with Purpose. “Winning with Purpose” reflekterer vår ambisjon om å vinne bærekraftig i markedet og integrere samfunnsansvar i alle aspekter av virksomheten.
Ønsker du mer informasjon, ta kontakt med:
Helene Kran Løvestam
Brand Manager – Pepsi Max
(+47) 9753 6763
helene.lovestam@ringnes.no
eller
Eric Schmidgall
Senior Marketing Manager Beverages
PepsiCo Nordic Denmark
(+45) 31 75 74 76
Eric.Schmidgall@pepsico.com
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom