UEFA women's champions league-vinner, Caroline Graham Hansen, blir ny ambassadør for Pepsi® Max i Norge

Del
Caroline Graham Hansen (Barcelona og Norge) og Pepsi MAX i Norge jobber sammen for å skape en mer inkluderende fotballverden. Målet er å inspirere flere unge, spesielt jenter, til å følge drømmene sine og å endre misoppfattelser og fordommer.
Caroline Graham Hansen. Foto: Pepsico
Caroline Graham Hansen. Foto: Pepsico

Pepsi® MAX er stolte over å ha en av verdens beste fotballspillere, Caroline Graham Hansen, med på laget når de sammen skal jobbe for inkludering i idretten, og for å gi kvinnefotball den oppmerksomheten den fortjener. 

Det er flott å ha en partner som Pepsi MAX, som ønsker å skape en stor plattform for å gjøre idretten vår mer synlig, sier Caroline, som spiller på det norske landslaget og for FC Barcelona, regjerende UEFA Women’s Champions League-mestere.

Pepsi MAX undertegnet i 2020 en flerårig sponsoravtale med kvinnenes UEFA Women’s football. Denne kommer i tillegg til den eksisterende, mangeårige sponsoravtalen med UEFA Champions League og styrker dermed tilstedeværelsen innen all elitefotball.

Pepsi MAX er også stolt sponsor av sommerens UEFA Women’s EURO, UEFA Women’s Under-19 og Under 17-mesterskap, UEFA Women’s Futsal EURO og UEFAs Together #WePlayStrong-program, som har som mål å oppmuntre flere jenter og kvinner til å spille fotball.

I Norge vil Pepsi MAX opprette en egen landingsside https://pepsimax.no/playtoinspire der du kan finne all informasjon om UEFA Women’s Champions League-kamper, se høydepunkter fra tidligere kamper og få annen interessant og relevant informasjon. Alle UEFA Women’s Champions League-kamper kan ses gratis på YouTube, deriblant Caroline og Barcelonas semifinaler, som spilles 23. og 30. april.

Barcelona gikk videre etter å ha slått ut Real Madrid i kvartfinalen. Den utsolgte hjemmekampen, der Barcelona vant 5-2, er den klubbkampen for kvinner som har trukket flest tilskuere noensinne. Hele 91 553 tilskuere fikk blant annet se Caroline score kveldens siste mål og bli kåret til banens beste spiller.

Det handler om å gjøre folk oppmerksomme på hvor og hvordan man kan se kampene våre. Jeg er sikker på at når man ser hvor underholdene det er, så vil flere åpne øynene og ønske å se mer, sier Caroline.

Kvinnefotballen har hatt en enorm utvikling de siste tiårene, men sliter fortsatt med fordommer og for lite oppmerksomhet. Inkludering er en hjertesak for Pepsi MAX, og vi jobber for at alle skal ha de samme mulighetene innen fotball. Vi er stolte over å jobbe sammen med Caroline med dette. Målet er å skape all den blesten og oppmerksomheten idretten fortjener og å synliggjøre den store underholdningsverdien fotballen har, sier Eric Schmidgall, Senior Marketing Manager Beverages, PepsiCo Nordic.

Pepsi MAX Norge har laget en egen kampanje med Caroline som vil bli brukt her i landet, for å øke oppmerksomhet og skape trafikk til nettsiden. Dette skjer samtidig med den internasjonale TV-kampanjen til Pepsi MAX, “Play to Inspire”, https://youtu.be/ILcGOACaeTg som feirer innovatørene som former fotballens nåtid og fremtid – på og av banen. På ekte Pepsi-vis frontes kampanjen av spillere i verdenstoppen, energisk musikk og medlemmer av “the Pepsi Collective”, en gruppe satt sammen av unike talenter fra hele verden.

I den internasjonale kampanjen møter vi blant andre superstjernene Lionel Messi, vinner av Ball d’Or hele syv ganger, Paul Pogba, verdensmester i fotball for Frankrike i 2018, Lucy Bronze, en av Englands mest meritterte fotballspillere, og fotballegenden Ronaldinho, som også var med i ikoniske Pepsi-reklamer tidlig på 2000-tallet.

Lionel Messi:Det er alltid fantastisk å være tilbake med Pepsi-teamet. Pepsi er en merkevare som feirer det å gjøre ting på sin egen måte, noe jeg alltid har satt pris på. Dette gjelder også i år, og jeg er glad for å kunne dele budskapet om at det spiller ingen rolle hvem du er, hvor du kommer fra eller hvor stor drømmen din er. Går du for det med lidenskap og dedikasjon kan du oppnå alt du ønsker deg.

Dette budskapet er viktig for Caroline, som håper også hun kan inspirere unge fotballspillere:

Jeg håper det jeg gjør både på og utenfor banen, kan være med å skape drømmer for den neste generasjonen, enten det er gutter eller jenter.

Følg #PLAYTOINSPIRE og @PepsiMAXNorge


Om PepsiCo:

PepsiCo-produkter nytes av forbrukere mer enn en milliard ganger om dagen i mer enn 200 land og territorier over hele verden. PepsiCo genererte over $67 milliarder dollar i nettoinntekter i 2019, drevet av en komplementær mat- og drikkevareportefølje som inkluderer Pepsimax, Lay’s, Doritos, Gatorade, 7UP, Mountain Dew, Quaker og Tropicana. PepsiCos produktportefølje inkluderer et bredt utvalg av smakfulle mat- og drikkevarer, inkludert 23 varemerker som genererer mer enn 1 milliard dollar hver i estimert årlig omsetning.

Guiding PepsiCo er vår visjon om å være den globale lederen innenfor Convenient Foods and Beverages gjennom Winning with Purpose. “Winning with Purpose” reflekterer vår ambisjon om å vinne bærekraftig i markedet og integrere samfunnsansvar i alle aspekter av virksomheten.


Ønsker du mer informasjon, ta kontakt med:

Helene Kran Løvestam

Brand Manager – Pepsi Max
(+47) 9753 6763
helene.lovestam@ringnes.no

eller

Eric Schmidgall
Senior Marketing Manager Beverages
PepsiCo Nordic Denmark
(+45) 31 75 74 76
Eric.Schmidgall@pepsico.com

Nøkkelord

Bilder

Caroline Graham Hansen. Foto: Pepsico
Caroline Graham Hansen. Foto: Pepsico
Last ned bilde

Dokumenter

Om Ringnes

Ringnes
Ringnes
Thorvald Meyersgate 2
0555 Oslo

22 06 95 00http://www.ringnes.no

Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!

Følg pressemeldinger fra Ringnes

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ringnes

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye