Corporate Communications AS

UEFA & PEPSI® PRESENTERER IMAGINE DRAGONS FOR ÅPNINGSSEREMONIEN TIL UEFA CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN

Del
OSLO, 9. MAI, 2019 – #FORTHELOVEOFIT– UEFA og Pepsi® har gleden av å lansere Imagine Dragons som artistene under åpningsseremonien for 2019 UEFA Champions League-finalen, presentert av Pepsi. Grammy Award-vinnerne er blant annet kjent for superhits som ‘Radioactive’ og ‘Thunder’, og går på scenen minutter før avspark lørdag, 1. juni, på Metropolitano Stadium i Madrid.

OSLO, 9. MAI, 2019– #FORTHELOVEOFIT– UEFA og Pepsi®har gleden av å lansere Imagine Dragons som artistene under åpningsseremonien for 2019 UEFA Champions League-finalen, presentert av Pepsi. Grammy Award-vinnerne er blant annet kjent for superhits som  ‘Radioactive’ og ‘Thunder’, og går på scenen minutter før avspark lørdag, 1. juni, på Metropolitano Stadium i Madrid.

Imagine Dragons følges av fans verden over og ble ifølge Spotify streamet mer enn noen annen gruppe i 2018. Bandet kommer til å rocke arenaen og har en energi og en sound som vil skape en fantastisk stemning hos supporterne før avspark.

UEFA Champions League Final Opening Ceremony presentert av Pepsi, er inne i sitt fjerde år og bringer musikk-,  underholdnings- og sportsverden sammen gjennom opptredener fra de største globale musikkstjernene. Fjorårets rekord-opptreden fra pop-sensasjonen Dua Lipa har skapt store forventninger til åpningsseremonien i 2019, og selve produksjonen kommer til å være på et nivå som ikke har vært sett tidligere på en UEFA Champions League-finale. Fantastiske spesialeffekter og pyroteknikk kommer til å gi supporterne en visuelt spektakulær og engasjerende musikk-opptreden.   

Dan Reynolds, vokalisten i Imagine Dragons, sier: Det er en ære for oss å spille under åpningsseremonien for UEFA Champions League-finalen med Pepsi,  for noen av de mest engasjerte supporterne på kloden, det kommer til å bli et fantastisk show i Madrid. 

Årets finale spilles på Metropolitano Stadium i Madrid, 1. juni, og sendes i over 200 land og territorier verden rundt. UEFA Champions League Final Opening Ceremony presentert av Pepsi, finner sted bare drøye 10 minutter før årets største oppgjør i europeisk fotball sparkes i gang.

Som en merkevare med legendarisk historie innen både musikk og fotball, så er ingenting større og bedre for Pepsi enn UEFA Champions League Final Opening Ceremony. Å gå sammen med UEFA for å levere underholdning til finalen er en fantastisk måte å gi alt for det engasjementet vi – og våre supportere – opplever,” sierNatalia Filippociants, Vice President, Marketing, Global Beverages, PepsiCo. “Hvert år har vi hevet prestasjons- og energinivået på stadion i minuttene før avspark. Å kunne entre scenen med Imagine Dragons, det heteste rockebandet for tiden, rett før det som helt sikkert blir en ´elektrisk´ finale , er en feiring av hvor langt dette samarbeidet har kommet, og hvor det er på vei.”

Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA Marketing Director, sier:

“Vi gleder oss enormt til å samarbeide med Pepsi på 2019 UEFA Champions League Final Opening Ceremony. For fjerde året på rad kombinerer vi musikk, underholdning og sport til en uforglemmelig opplevelse for supporterne – og Pepsi er den perfekte partneren for å få til dette. Fjorårets opptreden fra Dua Lipa var en kjempesuksess, og satte ny rekord som vårt mest sette innhold på sosiale medier noensinne. Vi vet at Imagine Dragons kommer til å dra på engasjementet fra supporterne før åpningsseremonien, og skape et rocke-show som fotballfansen aldri vil glemme.“

Parallelt med sitt vedvarende sponsorat av UEFA Champions League, lanserte Pepsi tidligere i år sin internasjonale tagline og digitale plattform FOR THE LOVE OF IT™, med en global kampanje der stjernene Leo Messi og Mohamed Salah viser merkevarens engasjement for fotballen og hvor langt folk vil strekke seg for den vidunderlige smaken av Pepsi. 

I tillegg vil Pepsi invitere fans til UEFA Champions Festival i Madrid, for å skape engasjement før kampen. Festivalen er åpen for publikum og har en rekke musikkopptredener over fire dager, herunder EDM fra Dimitri Vegas & Like Mike på fredag, 31 mai, og lørdag 1. juni kommer gruppen Now Unitedsom står bak årets nye Pepsi jingle

For mer informasjon, se www.facebook.com/uefachampionsleague og de offisielle Pepsi Facebook-sidene verden rundt. Bli med i diskusjonen online med #FORTHELOVEOFIT. 

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Videokanal

Nøkkelord

Kontakter

Nicole.Tronolone@pepsico.com

Bilder

Om Corporate Communications AS

Corporate Communications AS
Corporate Communications AS
Kavringen brygge 2
0252 Oslo

+47 23 89 89 30http://www.corporatecommunications.no/

About PepsiCo

PepsiCo products are enjoyed by consumers more than one billion times a day in more than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more than $64 billion in net revenue in 2018, driven by a complementary food and beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in estimated annual retail sales.

Guiding PepsiCo is our vision to Be the Global Leader in Convenient Foods and Beverages by Winning with Purpose. “Winning with Purpose” reflects our ambition to win sustainably in the marketplace and embed purpose into all aspects of the business. For more information, visit www.pepsico.com

Følg pressemeldinger fra Corporate Communications AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Corporate Communications AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Corporate Communications AS

REKOM-årsregnskap: Sterkt 2019 gir grobunn for optimisme på tross av korona-nedstengning3.7.2020 10:23:16 CEST | Pressemelding

REKOM økte både omsetning og tilstedeværelse i sine nøkkelmarkeder i 2019, og endte med en omsetning på nesten NOK 900 millioner og et driftsoverskudd på NOK 144 millioner (EBITDA). Samtidig reinvesterte REKOM i 2019 et tresifret millionbeløp i oppkjøp og utvikling av den eksisterende bedriften. Nordens største nattelivskonsern har tro på fremtiden til tross for korona-nedstengning, og eierne har tilført NOK 140 millioner som sikrer at REKOM står klar til å ekspandere når hverdagen vender tilbake.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye