TV-profil Thea Olsen blir Danske Banks nye forbrukerøkonom
Dermed skal hun, på vegne av Norges tredje største bank, bidra til høyere kunnskap om små og store utfordringer innen privatøkonomi for Ola og Kari Nordmann.
- Forbrukerøkonom er en utrolig spennende og fascinerende rolle å få lov å tre inn i. Det å få anledning til å formidle all den solide og brede kompetansen i Danske Bank, på en lettfattelig og gjerne også underholdene måte, var noe jeg kjente jeg hadde svært lyst til, sier Olsen.
Hun mener hennes nye jobb i bunn og grunn går ut på å hjelpe mennesker til å ta smartere valg.
- Privatøkonomi er noe som angår oss alle. Så for meg dreier dette seg om å få muligheten til å komme med gode råd til andre mennesker. Det klare målet er at jeg og kreftene i banken sammen skal bidra til at mange ender opp med å ta bedre økonomiske valg og at forståelsen for egen økonomi generelt blir bedre, sier Olsen.
Thea Olsen har gjennom sine 12 år i TV 2 hatt en rekke roller. Hun var blant annet programleder både for «Matagentene» og «Best av de beste», samt nyhetsoppleser og reporter for TV 2 Sporten.
Den ferske forbrukerøkonomen legger ikke skjul på at hun har fått flere interessante jobbtilbud i løpet av sine år i mediebransjen. Utfordringene Danske Bank kunne tilby henne var derimot så spennende at hun for første gang siden 2009 bestemte seg for å få ny arbeidsgiver.
- Jeg hadde egentlig ingen planer om å flytte på meg akkurat nå, men da denne muligheten i Danske Bank dukket opp kunne jeg ikke takke nei, sier Olsen.
- Evnen til god formidling stadig viktigere
Kommunikasjonsdirektør Stian Arnesen i Danske Bank i Norge er strålende fornøyd med å få en så sterk profil som Thea Olsen på laget.
- I en stadig raskere medieverden, der forbrukere hver dag overveldes med informasjon, blir evnen til å formidle kompliserte temaer på en forståelig og empatisk måte stadig viktigere. Derfor har vi med Thea Olsen nettopp valgt en solid formidler med høy interesse for personlig økonomi. Noe av det viktigste vi gjør er hjelpe nordmenn med å nå sine mål ved å ta gode økonomiske valg. Å formidle kunnskap om personlig økonomi er en sentral del av denne oppgaven. Derfor mener vi det er verdifullt med et blikk utenfra som kan røske opp i de tradisjonelle måtene å formidle denne kunnskapen på, sier Arnesen
Nøkkelord
Bilder
Om Danske Bank
Historien om Danske Banks virksomhet i Norge går tilbake til etableringen av Privatbanken i 1859. I dag er banken landets tredje største.
Våre rundt 1.100 ansatte betjener kunder i personmarkedet og bedriftsmarkedet i tillegg til store institusjonelle kunder fra 25 lokale bankkontor og 4 regionale finanssentre.
Ut over bankaktiviteter tilbyr vi livsforsikrings- og pensjonsprodukter, kapital-forvaltning, eiendomsmeglerservice og leasing.
Norge er et av Danske Banks kjernemarkeder.
Danske Bank er en nordisk universalbank med sterke regionale røtter og tette forbindelser til resten av verden. I mer enn 145 år har vi hjulpet mennesker og virksomheter i Norden med å innfri deres ambisjoner.
Vi ønsker å skape langsiktig verdi for alle de som stoler på oss – våre kunder, aksjonærer og de samfunn vi opererer i.
Vårt mål er å bli anerkjent som den mest betrodde finansielle partneren ved å gjøre det enkelt å ta viktige økonomiske beslutninger og enkelt å bruke banken.
Danske Bank har hovedkontor i København og er notert på Nasdaq Copenhagen
Følg pressemeldinger fra Danske Bank
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Danske Bank på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Danske Bank
Finanstilsynet godkjenner salg av Danske Banks personkundevirksomhet7.2.2024 08:02:09 CET | Pressemelding
Det norske finanstilsynet har godkjent salget av Danske Banks norske personkundevirksomhet.
Sterkt år for Danske Bank Norge2.2.2024 07:54:26 CET | Pressemelding
Danske Bank legger i dag frem sitt årsresultat. Konsernets regnskap viser at særlig bedrifts- og storkundesegmentet leverer historisk sterke tall i Norge. I et år som har vært økonomisk utfordrende for mange kunder, har banken jobbet med å ivareta kunder som havner i en finansiell krevende situasjon.
Danske Bank endrer rentene20.12.2023 15:18:05 CET | Pressemelding
I takt med utviklingen i markedet øker Danske Bank renten på boliglån med 0,25 prosentpoeng og innskudd inntil 0,25 prosentpoeng.
Konkurransetilsynet godkjenner Nordeas kjøp av Danske Banks personkundevirksomhet15.12.2023 11:59:12 CET | Pressemelding
I dag, fredag 15. desember 2023, har Konkurransetilsynet godkjent salget av Danske Banks norske personkundevirksomhet til Nordea.
Konkurransetilsynet forlenger beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks personkundevirksomhet7.11.2023 08:03:28 CET | Pressemelding
I dag, tirsdag 7. november 2023, har Konkurransetilsynet besluttet å forlenge beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks norske personkundevirksomhet, inkludert 15 Danske Invest Horisont-fond. I en pressemelding som ble offentliggjort 7. juni 2023, annonserte Danske Bank at banken ville trekke seg ut av det norske personkundemarkedet, og i en pressemelding publisert 19. juli 2023 annonserte banken at Nordea ville være kjøper av personkundevirksomheten i Norge. Det er Danske Banks vurdering at transaksjonen ikke gir opphav til konkurranseutfordringer, og Danske Bank forplikter seg til å gjøre overgangen så smidig som mulig for både kunder og ansatte. Avhengig av godkjenning, forventes transaksjonen fortsatt å være fullført innen utgangen av 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom