TV 2 Sumo blir til nye TV 2 Play

- Vi har allerede over en halv million strømmekunder. De forventer og fortjener tjenester i verdensklasse. Med Sumo har vi lenge konkurrert med globale giganter. Nå tar TV 2 Play over og skal løfte innholdet vårt inn i fremtiden, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.
TV 2 lanserte i januar en ny visuell identitet, tilpasset alle flater, og en tydeligere merkevarestrategi. Navneendringen til TV 2 Play er et av de første synlige oppfølgingene av denne. Samtidig lanseres en sterkere satsning både på produktutvikling og kjøp av innhold tilpasset strømmetjenesten.
- Fremover vil kundene merke at den personlige opplevelsen styrkes. Ulike mennesker ser på ulike typer innhold. TV 2 Play skal løfte frem innhold som passer de preferansene du som kunde har. I tillegg vil vi fortsette å være tett på med engasjerende historier, slik vi har vært i snart 29 år, sier Sandnes.
Kombinert med en økt satsning på film og serier, skal det bli lettere å finne innholdet som passer deg. Det bygges samtidig videre på en rekke oppgraderinger. I 2020 lanserte TV 2 både muligheten for leie av film i strømmetjenesten, og 4K-kvalitet på Premier League kamper.
- Vår viktigste jobb er å gjøre oss fortjent til folks tid. Vi vil fylle den tiden med innhold som betyr noe for dem, på alle flater. TV 2 skal fortsatt by på bredde i innhold, fra nyheter, sport og norske serier, til konkurransedrevet reality og spennende internasjonale serier, sier Olav T. Sandnes.
Samtidig vil brukerne oppleve at TV 2s plattformer knyttes tettere sammen. Video vil få en større plass på for eksempel tv2.no og opplevelsen skal tettere på TV 2 Play.
- Vi må være der folk er til enhver tid. Noen ser korte klipp mens de er på farten, mens andre ønsker å se en god film hjemme i stua. Vi skal levere begge deler – og vi skal gjøre det enkelt å finne innholdet enten man kommer inn via tv2.no eller via TV 2 Play. TV 2 er et av mediene nordmenn har høyst tillitt til. Med dette fortsetter vi å styrke oss på alle flatene kundene bruker, og knytter TV 2-universet tettere sammen, forklarer TV 2-sjefen.
TV 2 Play er et navn som ikke krever ressurser å innarbeide – men som er selvforklarende. Her vil kundene kunne få tilgang til alt av TV 2s innhold. TV 2 følger med dette etter andre nordiske aktører som TV 2 Danmark og TV 4 i Sverige, som begge har valgt «Play» som navn på deres strømmetjenester.
Kontakter
Jan-Petter DahlPressesjef
Tel:928 60 363jan-petter.dahl@tv2.noTor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef
Tel:+47 454 69 806tor-martin.torbergsen@tv2.noBilder

Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut mer en 150 millioner norske kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Ny julekalender på TV 2 skal styres fra bakrommet15.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
De 25 deltagerne aner ikke hvem som styrer spillet i TV 2 sin humoristiske julekalender «Rampenissen».
Dobbel million-suksess for «Norges dummeste»8.9.2025 12:46:19 CEST | Pressemelding
«Norges dummeste» gjør det igjen! Nå har høstens to første episoder av serien passert én million seere. I tillegg har hele 627.000 seere fått med seg premieren av årets «Forræder».
Ny sesong av «Hver gang vi møtes» – her er artistene4.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Espen Lind, Marit Larsen, Herborg Kråkevik, Synne Vo, Musti, André Jensen (Hagle) og duoen Marcus og Martinus – er artistene TV 2 følger i den 16. sesongen av «Hver gang vi møtes».
Presseinvitasjon: Statsministerduell på Chateau Neuf 7. september2.9.2025 11:53:30 CEST | Pressemelding
Pressen inviteres til å følge den TV 2-sendte statsministerduellen fra Chateau Neuf på søndag.
Presseinvitasjon: Partilederdebatt fra Carls i Oslo 31. august26.8.2025 09:11:11 CEST | Pressemelding
Pressen inviteres til å følge den TV 2-sendte partilederdebatten fra Carls søndag 31. august.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom