TV 2 styrker satsingen på humor og helg

TV 2s programavdeling styrkes når Tina Sletten (39) og Håkon Herresthal (39) blir en del av underholdningsteamet. – TV 2 skal være best på humor og helg, og med Tina og Håkon på laget lover dette godt, sier TV 2s programredaktør Kathrine Haldorsen.
T.v.: Tina Sletten. Foto: Privat. T.h.: Håkon Herresthal. Foto: Jan-Petter Dahl/TV 2.

I løpet av høsten tiltrer Håkon Herresthal som prosjekteier for non-scripted humor, og Tina Sletten som prosjekteier for underholdning. De blir begge en del av underholdningsteamet i TV 2s programavdeling.

– Vi er veldig glade for å få med oss Håkon og Tina i TV 2. Med sterk kompetanse og bred erfaring fra produksjonsbransjen vet vi at de vil være til stor hjelp i både sikringen av og jakten på de beste humor- og underholdningskonseptene der ute, sier Haldorsen.

Håkon har tidligere jobbet som manusforfatter, regissør og produsent i Feelgood og Seefood i til sammen 15 år. De siste årene har han jobbet som kreativ produsent og holdt i alle de kreative prosessene i produksjonene han har vært en del av. Han har blant annet jobbet med kjente og folkekjære produksjoner som «Helt perfekt», «Parterapi», «Nissene i bingen» og «Torsdag kveld fra Nydalen».

I TV 2 skal Håkon ha ansvar for non-scripted humor, men vil også være involvert i scripted serier.

– TV 2 har ambisjoner om å bli best på humor. De har folkene, viljen og ressursene til å få det til, og det vil jeg være med på, sier Herresthal

Tina har de siste årene jobbet i produksjonsselskapet Strix, der hun blant annet har vært produsent for «Farmen» og vært tett tilknyttet «Sommerhytta». I tillegg har Tina jobbet som produsent for «Paradise Hotel» og «Helsesista» hos Mastiff, og har erfaring som både fotograf, klipper, redaktør og regissør.

Nå blir Tina prosjekteier for underholdning i TV 2.

– TV 2 er ledende på å levere god norsk-produsert underholdning, og jeg har de siste årene hatt gleden av å jobbe med flere av TV 2s største underholdningsprogrammer. Nå gleder jeg meg til å følge produksjonene jeg kjenner godt enda tettere, og ikke minst til å jobbe med helt nye prosjekter, sier Sletten.

Både Tina og Håkon kommer til å jobbe tett opp mot produksjonsbransjen, både i vurderingen av nye programideer og i pågående humor- og underholdningsproduksjoner.

For spørsmål ta kontakt med:
Vegard B. Normann, underholdningssjef i TV 2, på VegardB.Normann@tv2.no, eller Kathrine Haldorsen, programredaktør i TV 2, på Kathrine.Haldorsen@tv2.no

TV 2s nye prosjekteier for underholdning, Tina Sletten. Foto: Privat
TV 2s nye prosjekteier for non-scripted humor, Håkon Herresthal. Foto: Jan-Petter Dahl/TV 2