TV 2 setter kjendis-hunder på prøve i «Gi labb»

Hvem har Kjendis-Norges flinkeste hund? I det nye underholdningsprogrammet «Gi labb» kan TV 2s seere i sommer følge seks kjendiser og deres pelskledde bestevenner.
Alle deltagerne. Foto: Espen Solli/TV 2

Hundene og deres eiere skal gjennom forskjellige øvelser, som strekker seg fra agility-trening, lydighet og dressur, til morsomme triks. Hundene får testet sin fysiske og mentale styrke, der det stilles krav til disiplin, fart, konsentrasjon og oppmerksomhet. Men hundene er også avhengige av solid veiledning fra sine eiere, og i «Gi labb» er spørsmålet hvem av kjendisene som klarer å trene og veilede hunden sin på best mulig måte gjennom ulike øvelser.

De seks norske kjendisene som skal delta i programmet er Siv Jensen, Stig-André Berge, Siri Kristiansen, Jonas Lihaug, Mina Jacobsen og Benjamin Silseth.

Underveis i programmet blir deltagerne veiledet av hundeinstruktøren Ida Nedberg Østgård.

«Gi labb» er sjarmerende, sommerlig underholdning som vil glede og inspirere alle som har – eller drømmer om å få – en hund.

TV 2-programmet ledes av Morten Hegseth (36) som lover god stemning og kos.

– Det er som fønvind for sjela. Det har vært som å lede hundenes svar på «Mesternes mester». Det har vært veldig gøy, sier Hegseth.

36-åringen har hund selv, og anbefaler alle som har hund om å se på. Selv undret han seg over hvor spennende det kunne være å se hunder hoppe på en bane. Etter innspillingen har han svaret klart:

– Det er så spennende! Det er helt merkelig. Jeg har hatt konkurranseinstinkt hele veien. Også er det gøy å se hvor fort hunder lærer. Det er bare å glede seg.

Tidligere Frp-leder og finansminister Siv Jensen er hjertens enig med programlederen:

– Det har vært kjempegøy å delta i «Gi labb»! Det har vært veldig lærerikt både for meg og Karma, og det var derfor jeg meldte oss på. Jeg visste hun ville ha kjempestort utbytte av treningen. I tillegg har det vært supertrivelig å møte de andre konkurrentene. Vi har hatt fine uker sammen, sier hun.

«Gi labb» har premiere på TV 2 og TV 2 Play 19. juni.

Dette er deltakerne:

Siv Jensen, 52 år
Tidl. Frp-politiker, jobber nå for Redningsselskapet
Hund: Karma - Finsk lapphund

Stig-André Berge, 38 år
Bryter, trener Norges bryterlag
Hund: Janelle - Fransk bulldog

Siri Kristiansen, 43 år
Standup-komiker/programleder
Hund: Bowie - Australsk Cobberdog

Benjamin Silseth, 30 år
Psykolog