TV 2 sender stjernespekket og verdensomspennende korona-event

«One World: Together At Home»-sendingen 18. april er en hyllest og støtte til helsearbeidere, hvor leger, sykepleiere og familier verden over forteller sine historier - i tillegg til hjemme-opptredener fra en rekke av de aller største artistene fra alle verdenshjørner.

«One World: Together At Home» er en globalt sendt spesialsending til støtte for kampen mot Covid-19-pandemien, som i Norge vil vises live på TV 2 Sumo - gratis og uten registrering - lørdag 18. april kl. 20.00-04.00.

Det sendes også en totimers spesial på TV 2s hovedkanal natt til søndag 19. april kl. 02.00-04.00 og på TV 2 Sumo (gratis og uten registrering), med reprise på TV 2 19. april kl. 11.00 og 22.45.

Programmet vil være tilgjengelig i sin helhet på TV 2 Sumo i 72 timer etter eventet er over.

Initiativtakere til «One World: Together At Home» er den internasjonale interesseorganisasjonen Global Citizen, og Verdens helseorganisasjon (WHO), med hensikt å vise fellesskap blant mennesker som på en eller annen måte er rammet av Covid-19 - og vil også hylle og støtte hardtarbeidende og heltemodig helsepersonell som utfører livreddende arbeid langs «frontlinjene».

Eventet er kuratert i samarbeid med Lady Gaga. Store artister - og andre kjente personligheter - som Alanis Morissette, Andrea Bocelli, Billie Eilish, Billie Joe Armstrong (fra Green Day), Burna Boy, Chris Martin, David Beckham, Eddie Vedder, Elton John, FINNEAS, Idris and Sabrina Elba, J Balvin, John Legend, Kacey Musgraves, Keith Urban, Kerry Washington, Lang Lang, Lizzo, Maluma, Paul McCartney, Priyanka Chopra Jonas, Shah Rukh Khan og Stevie Wonder med flere vil ta del i sendingen.

De amerikanske talkshowprofilene Jimmy Fallon, Jimmy Kimmel og Stephen Colbert leder sendingen.

- Vi i TV 2 er glade for å kunne være med på dette i form av å formidle det til norske seere via våre plattformer. Dette er en hyllest og støtte til alle som nå er rammet av krisen, og spesielt til helsearbeidere som står i frontlinjen i den kampen som nå utkjempes over hele kloden, sier programredaktør i TV 2, Kathrine Haldorsen.

«One World: Together At Home» er ikke en tv-innsamlingssending. Det er et historisk event, det første globale i sitt slag, til støtte for den heroiske innsatsen helsearbeiderne legger ned i den situasjonen vi nå står i, samt til støtte for Verdens helseorganisasjon i den globale kampen mot Covid-19. I sendingen vil vi få beretninger fra helsepersonell som har stått i førstelinja i møte med Covid-19. Vi får også høre filantroper, regjeringer og bedrifter som forplikter seg til å støtte og utstyre helsearbeidere over hele verden med masker, beskyttelsesdrakter og annet essensielt utstyr, samt lokale veldedige organisasjoner som bidrar med mat, tilflukt og helsebehandling til dem som trenger det mest.

Fra norsk hold kommer statsminister Erna Solberg til å være delaktig i sendingen

For mer informasjon om Global Citizen og organisasjonens kampanje for å støtte COVID-19 Solidarity Response Fund for WHO, drevet av UN Foundation, besøk globalcitizen.org og følg @GlblCtzn på Twitter, Facebook og Instagram ved å bruke #GlobalCitizen.

For å få vite mer om WHOs respons mot pandemien, samt om COVID-19 Solidarity Response Fund, gå til www.who.int/COVID-19 og følg @WHO på Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn og TikTok.

For informasjon om eventet og hvordan du kan bidra, besøk  www.globalcitizen.org/togetherathome.

ABOUT GLOBAL CITIZEN:

Global Citizen is the world's largest movement of action takers and impact makers dedicated to ending extreme poverty by 2030. With over 10 million monthly advocates, our voices have the power to drive lasting change around sustainability, equality, and humanity. We post, tweet, message, vote, sign, and call to inspire those who can make things happen to act — government leaders, businesses, philanthropists, artists, and citizens — together improving lives. By downloading our app, Global Citizens learn about the systemic causes of extreme poverty, take action on those issues, and earn rewards, which can be redeemed for tickets to concerts, events, and experiences all over the world. To date, the actions of our community, along with high-level advocacy efforts and work with partners, has resulted in commitments and policy announcements from leaders valued at over $48 billion, affecting the lives of more than 2.25 billion people by 2030. For more information, visitwww.GlobalCitizen.org.

KONTAKT - TV 2:
Håvard Solem
Teamleder, PR- og medieavdelingen
Tlf.: 934 35 922
E-post: havard.solem@tv2.no

KONTAKT - Global Citizen:
Charmion Kinder, media@globalcitizen.org
Sunshine Sachs on behalf of Global Citizen, GC@sunshinesachs.com

Håvard SolemTeamleder

Teamleder for PR- og medieavdelingen.
Pressekontakt for Blålys, Idol, Kompani Lauritzen, Skal vi danse og TV 2s høstlansering.

Tel:934 35 922hvl@tv2.no