TV 2 og Altibox med viktig, langsiktig samarbeid

TV 2 og Altibox har signert en ny langsiktig distribusjonsavtale som sikrer Altibox’ kunder tilgang til alt av TV 2s innhold og kanaler på alle plattformer. – Dette er en samarbeidsmodell for fremtiden, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.

Avtalen omfatter alle TV 2-kanalene, TV 2s sportskanaler, C More og strømmetjenesten NF+ fra Nordisk Film.

– Vi er fornøyde med å ha landet en ny og fremtidsrettet avtale med TV 2. For Altibox har det vært viktig å sikre tilgang til alt det gode innholdet fra TV 2 på den måten kundene foretrekker. Det betyr blant annet å kunne se innholdet når kundene vil, og ikke minst å få tilgang til kanaleneTV 2 Sport 1og TV 2 Sport Premium. Vi ser frem til et spennende samarbeid med TV 2 videre, sier styreleder Toril Nag i Altibox.

– Dette er en viktig avtale for begge parter. Den sikrer at Altibox-kundene får tilgang til alt det gode TV 2-innholdet på alle plattformer. I tillegg til at TV-kanalene vil være tilgjengelige, har vi funnet frem til en fremtidsrettet modell som gjør det enkelt for kundene å bruke TV 2s strømmetjenester og som samtidig ivaretar TV 2s behov for redaksjonell kontroll. Vi har også utvidet det kommersielle samarbeidet innenfor sponsor og merkevarebygging, sier Sandnes.

Avtalen omfatter også film- og serietilbudene NF+ og C More. I tillegg er partene enige om å integrere TV 2 Sumo i Altibox-plattformen, slik at TV 2 Sumo er enkelt tilgjengelig.

– Dette er et godt eksempel på et strategisk viktig samarbeid for begge parter. I et marked med stadig større kamp om nordmenns tid, trenger vi at partnere som TV 2 og Altibox finner sammen for å styrke det viktige norske innholdet og gjøre oss i stand til å møte den globale konkurransen, sier Sandnes.

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.

Ny sesong med Bloggerne kommer våren 2020 med tre nye profiler18.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

I dag vises den siste episoden fra den ellevte sesongen av «Bloggerne», men snart er den populære serien tilbake med sin tolvte sesong på TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo. De nye profilene vi blir kjent med i neste sesong er Joakim Kleven og Iselin Guttormsen, og det blir gjensyn med en tidligere «Bloggerne»-profil Anne Brith Davidsen. Vi får også følge Linnéa Myhre, Martine Lunde, Caroline Berg Eriksen og Sofie Nilsen når en ny sesong er tilbake våren 2020.