TV 2 og Allente inngår eksklusivt partnerskap

Oslo, 11. august 2021; TV 2 og den nordiske tv-distributøren Allente har inngått et eksklusivt partnerskap om offentlig visning av TV 2s sportssendinger. Partnerskapet innebærer at puber og restauranter som vil vise sportssendinger fra TV 2 må ha en avtale med Allente.

I disse dager er det mange som ser frem til å kunne følge favorittlaget sitt i Premier League eller Champions League på den lokale puben igjen. Det tar TV 2 og Allente hensyn til når de nå inngår et eksklusivt partnerskap som innebærer at visning av TV 2s sportssendinger i Norge i puber og restauranter lisensieres via Allente.

Allente har gjennom sin nordiske virksomhet betydelig erfaring med offentlig visning av sportssendinger, og hadde blant annet stor suksess med å lisensiere fotball-EM eksklusivt for svenske TV4 denne sommeren. Dette er erfaring selskapet tar med seg inn i det nye partnerskapet, hvor man blant annet planlegger å skape enda flere kategorier for lisenser slik at også små virksomheter skal ha mulighet til å kunne vise store sportsarrangementer.

«Med dette langsiktige partnerskapet sørger vi for at alle som ønsker å se sport sammen med gode venner på sin lokale pub skal kunne gjøre det. Restauranter, puber og barer har hatt det tøft under korona, men Allentes sterke portefølje av sportssendinger byr på en god mulighet til å igjen fylle lokalene – i det omfang som er tillatt – og skape glede for sportsinteresserte nordmenn», sier Jonas Gustafsson, administrerende direktør i Allente.

Det kommende året blir ekstra intensivt for norske fotballfans: TV 2s rettigheter omfatter nemlig ikke bare Premier League, Champions League og LaLiga, men også landslagsfotball med European Qualifiers, privatlandskamper og ikke minst fotball-VM i Qatar 2022.

«Vi har et fantastisk fotballår foran oss, med mange spennende kamper. TV 2 ønsker å være enkelt tilgjengelig for folk, og gjennom det langsiktige partnerskapet med Allente kan vi nå ut til enda flere nordmenn med det beste fotballverdenen har å by på», sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.

Mer informasjon om offentlig visning lisensiert av Allente finnes her.

Jonas Gustafsson, administrerende direktør Allente