TV 2 lager dokumentarserie med Märtha Louise i hovedrollen

- Denne serien er en mulighet til å vise frem min tilværelse på en annen og ny måte, sier Märtha Louise.
NY TV 2-SERIE: Märtha Louise sammen med fotograf Sindre Sandemo (t.v.) og kreativ produsent Geir Kreken. Foto: TV 2

I den åpenhjertige dokumentarserien «Märtha» får seerne et unikt møte med et varmt og mangefasettert menneske slik de aldri har sett henne før. Serien følger Märtha Louise tett både privat og på jobb. Hvordan er det å være prinsesse Märtha Louise når alle kongerikets øyne er rettet mot henne, og familien?

- Jeg er en offentlig person, og pressen skriver mye om meg. Denne serien er en mulighet til å vise frem min tilværelse på en annen og ny måte.

- Det har vært viktig for meg at dette ikke er et tv-prosjekt som jakter på sensasjoner. Jeg kan godt åpne meg foran kamera, men jeg er samtidig opptatt av ærlighet og at man ikke bidrar til spekulasjoner om meg og mitt liv.

- Det er klart 2020 så langt har vært et krevende år for familien, og det viktigste jeg gjør er å være tilstede for døtrene mine. Vi er jo en familie i sorg, og i tillegg er vi blitt veldig isolert, som de fleste andre i Norge. Vi har derfor så vidt kommet i gang med innspillingen, sier Märtha Louise.

- Vi er utrolig glade for at prinsesse Märtha har gitt oss denne unike tilgangen. Prinsesse Märtha er et menneske vi tror vi kjenner, og som mange har sterke meninger om. Derfor er det ekstra fint at hun nå har sagt ja til å dele livet sitt med seerne. I denne eksklusive dokumentaren blir vi bedre kjent med en prinsesse som går sine egne veier, og et innblikk i hvordan det er å bli født inn i et liv med alles øyne rettet mot seg. Vi ser virkelig frem til å vise denne serien på TV 2 og TV 2 Sumo neste år, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

Serien produseres av det bergensbaserte produksjonsselskapet Mothership for TV 2. Premiere i 2021.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2