TV 2 klar med ny logo og profil
Et særegent totall i rødt, gult, grønt og blått har i en årrekke blitt ønsket velkommen inn i norske hjem. I dag vil årvåkne TV 2-publikummere ha lagt merke til at mediehusets utseende er endret.
- For oss som jobber i TV 2 er dagen i dag viktig, og dette føles ganske stort. Noen vil kanskje påstå at det er i overkant modig å endre en av Norges mest kjente logoer. Selv mener vi det er helt nødvendig, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.
Mye har skjedd siden TV 2 ble etablert i 1992 – ikke minst med nordmenns seervaner. I dag kan publikum velge og vrake blant innhold fra norske og utenlandske medieaktører, og bestemmer selv når, hvordan og hvor de ser innhold som engasjerer. For seeren er tilbudene endeløse. Det betyr at kravene til norske mediehus som TV 2 er høyere enn noensinne.
– Før hadde vi en knapp på fjernkontrollen og var én mulighet blant ikke så veldig mange flere. Nå må vi lenger fram i skoa for å bli valgt av publikum. TV 2s største utfordring er å gjøre oss fortjent til folks tid. Hvis vi fortsatt skal være relevante må vi fylle den tiden med noe som betyr noe. Derfor må vi enda tettere på folk i hele landet med historier som engasjerer, som gleder, begeistrer, sjokkerer og forarger. Vår nye visuelle identitet representerer bredden av dagens TV 2 på en helt ny måte – fordi vi må oppleves som det digitale innholdsuniverset vi har blitt, sier TV 2-sjefen.
Merkevareendringen betyr ikke bare en oppussing av logo og grafikk: Den nye profilen er et visuelt uttrykk for den veien mediehuset skal gå i årene som kommer.
– I dag ser mange at vi har byttet logo, og TV 2s nye profil er med på å løfte oss inn i en ny tid. Noen vil sikkert savne det gamle totallet en stund, og lure på hvorfor en ny identitet var nødvendig. Men TV 2 står i en større endringsprosess enn som så, forteller sjefredaktøren, og legger til:
- Endringene vil prege både programutvikling, publisering, produktutvikling, og hvordan hver enkelt ansatt jobber. Dette gjør vi fordi vi brenner for å lage se beste programmene og den beste journalistikken. Kun på den måten vinner vi kampen om folks tid.
I første omgang er det strømmetjenesten TV 2 Play som kommer i ny drakt, sammen med TV 2s hovedkanal og TV2.no. Øvrige kanaler, plattformer og materiell vil moderniseres fortløpende.
– Endringene av og i TV 2 er ikke noe som ferdigstilles over natten. De som følger oss, vil se at vi gradvis tar store og små skritt i en ny retning for TV 2. Vi gleder oss spesielt til sommerens fotball-EM, hvor seerne vil merke et helt nytt utrykk på sendingene og innholdet vårt. Det er mye spennende å se frem til, avslutter Olav T. Sandnes.
Kontakter
Tor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef
Tel:+47 454 69 806tor-martin.torbergsen@tv2.noBilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
Påsken på TV 2 og TV 2 Play18.3.2024 13:15:00 CET | Pressemelding
Mord og mysterier står på plakaten når TV 2 sender to helt nye krimserier denne påsken: «Agatha Christie: Mord er ingen sak» og «The Marlow Murder Club». I tillegg er det premiere på den helt nye krimkomedien «Purk» og en etterlengtet siste sesong av publikumsfavoritten «Badehotellet»
Her er deltakerne i årets sesong av «Sommerhytta»18.3.2024 07:59:00 CET | Pressemelding
TV 2-suksessen «Sommerhytta» er tilbake 8. april. Fire deltakerpar skal konkurrere om å vinne sin egen hytte i Kungsvik i nærheten av Strømstad i Sverige.
Nå er endelig norsk fotball tilbake på TV 215.3.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
Lørdag sparkes den norske fotballsesongen i gang med serieåpningen i Toppserien. Se oversikt over de første 15 rundene i Toppserien, Eliteserien og OBOS-ligaen på TV 2s flater.
Her er bøndene som skal jakte kjærligheten på TV 211.3.2024 09:45:00 CET | Pressemelding
Med stødig hjelp fra Jan Thomas, skal Johannes, Camilla, Peder og Kåre finne kjærligheten på TV 2 i høst.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom