TV 2 klar med ny logo og profil

Et særegent totall i rødt, gult, grønt og blått har i en årrekke blitt ønsket velkommen inn i norske hjem. I dag vil årvåkne TV 2-publikummere ha lagt merke til at mediehusets utseende er endret.
- For oss som jobber i TV 2 er dagen i dag viktig, og dette føles ganske stort. Noen vil kanskje påstå at det er i overkant modig å endre en av Norges mest kjente logoer. Selv mener vi det er helt nødvendig, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.
Mye har skjedd siden TV 2 ble etablert i 1992 – ikke minst med nordmenns seervaner. I dag kan publikum velge og vrake blant innhold fra norske og utenlandske medieaktører, og bestemmer selv når, hvordan og hvor de ser innhold som engasjerer. For seeren er tilbudene endeløse. Det betyr at kravene til norske mediehus som TV 2 er høyere enn noensinne.
– Før hadde vi en knapp på fjernkontrollen og var én mulighet blant ikke så veldig mange flere. Nå må vi lenger fram i skoa for å bli valgt av publikum. TV 2s største utfordring er å gjøre oss fortjent til folks tid. Hvis vi fortsatt skal være relevante må vi fylle den tiden med noe som betyr noe. Derfor må vi enda tettere på folk i hele landet med historier som engasjerer, som gleder, begeistrer, sjokkerer og forarger. Vår nye visuelle identitet representerer bredden av dagens TV 2 på en helt ny måte – fordi vi må oppleves som det digitale innholdsuniverset vi har blitt, sier TV 2-sjefen.
Merkevareendringen betyr ikke bare en oppussing av logo og grafikk: Den nye profilen er et visuelt uttrykk for den veien mediehuset skal gå i årene som kommer.
– I dag ser mange at vi har byttet logo, og TV 2s nye profil er med på å løfte oss inn i en ny tid. Noen vil sikkert savne det gamle totallet en stund, og lure på hvorfor en ny identitet var nødvendig. Men TV 2 står i en større endringsprosess enn som så, forteller sjefredaktøren, og legger til:
- Endringene vil prege både programutvikling, publisering, produktutvikling, og hvordan hver enkelt ansatt jobber. Dette gjør vi fordi vi brenner for å lage se beste programmene og den beste journalistikken. Kun på den måten vinner vi kampen om folks tid.
I første omgang er det strømmetjenesten TV 2 Play som kommer i ny drakt, sammen med TV 2s hovedkanal og TV2.no. Øvrige kanaler, plattformer og materiell vil moderniseres fortløpende.
– Endringene av og i TV 2 er ikke noe som ferdigstilles over natten. De som følger oss, vil se at vi gradvis tar store og små skritt i en ny retning for TV 2. Vi gleder oss spesielt til sommerens fotball-EM, hvor seerne vil merke et helt nytt utrykk på sendingene og innholdet vårt. Det er mye spennende å se frem til, avslutter Olav T. Sandnes.
Kontakter
Tor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef
Tel:+47 454 69 806tor-martin.torbergsen@tv2.noBilder




Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut mer en 150 millioner norske kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Dobbel million-suksess for «Norges dummeste»8.9.2025 12:46:19 CEST | Pressemelding
«Norges dummeste» gjør det igjen! Nå har høstens to første episoder av serien passert én million seere. I tillegg har hele 627.000 seere fått med seg premieren av årets «Forræder».
Ny sesong av «Hver gang vi møtes» – her er artistene4.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Espen Lind, Marit Larsen, Herborg Kråkevik, Synne Vo, Musti, André Jensen (Hagle) og duoen Marcus og Martinus – er artistene TV 2 følger i den 16. sesongen av «Hver gang vi møtes».
Presseinvitasjon: Statsministerduell på Chateau Neuf 7. september2.9.2025 11:53:30 CEST | Pressemelding
Pressen inviteres til å følge den TV 2-sendte statsministerduellen fra Chateau Neuf på søndag.
Presseinvitasjon: Partilederdebatt fra Carls i Oslo 31. august26.8.2025 09:11:11 CEST | Pressemelding
Pressen inviteres til å følge den TV 2-sendte partilederdebatten fra Carls søndag 31. august.
Invitasjon til pressevisning av «Forræder»26.8.2025 08:00:00 CEST | Presseinvitasjon
Presse inviteres til førpremiere og pressedag for «Forræder», onsdag 3. september.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom