TV 2

TV 2 klar med ny logo og profil

Del

I dag tidlig gjennomførte TV 2 sin største visuelle modernisering siden lanseringen i 1992. Den populære strømmetjenesten TV 2 Sumo skifter navn til TV 2 Play, og er først ute med nytt design og nye farger, sammen med TV 2s hovedkanal og tv2.no. Den nye TV 2-profilen skal styrke mediehusets posisjon i møte med konkurransen fra globale aktører og bidra til å vinne kampen om folks tid.

Et særegent totall i rødt, gult, grønt og blått har i en årrekke blitt ønsket velkommen inn i norske hjem. I dag vil årvåkne TV 2-publikummere ha lagt merke til at mediehusets utseende er endret.

- For oss som jobber i TV 2 er dagen i dag viktig, og dette føles ganske stort. Noen vil kanskje påstå at det er i overkant modig å endre en av Norges mest kjente logoer. Selv mener vi det er helt nødvendig, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.

Mye har skjedd siden TV 2 ble etablert i 1992 – ikke minst med nordmenns seervaner. I dag kan publikum velge og vrake blant innhold fra norske og utenlandske medieaktører, og bestemmer selv når, hvordan og hvor de ser innhold som engasjerer. For seeren er tilbudene endeløse. Det betyr at kravene til norske mediehus som TV 2 er høyere enn noensinne.

– Før hadde vi en knapp på fjernkontrollen og var én mulighet blant ikke så veldig mange flere. Nå må vi lenger fram i skoa for å bli valgt av publikum. TV 2s største utfordring er å gjøre oss fortjent til folks tid. Hvis vi fortsatt skal være relevante må vi fylle den tiden med noe som betyr noe. Derfor må vi enda tettere på folk i hele landet med historier som engasjerer, som gleder, begeistrer, sjokkerer og forarger. Vår nye visuelle identitet representerer bredden av dagens TV 2 på en helt ny måte – fordi vi må oppleves som det digitale innholdsuniverset vi har blitt, sier TV 2-sjefen.

Merkevareendringen betyr ikke bare en oppussing av logo og grafikk: Den nye profilen er et visuelt uttrykk for den veien mediehuset skal gå i årene som kommer.

– I dag ser mange at vi har byttet logo, og TV 2s nye profil er med på å løfte oss inn i en ny tid. Noen vil sikkert savne det gamle totallet en stund, og lure på hvorfor en ny identitet var nødvendig. Men TV 2 står i en større endringsprosess enn som så, forteller sjefredaktøren, og legger til: 

- Endringene vil prege både programutvikling, publisering, produktutvikling, og hvordan hver enkelt ansatt jobber. Dette gjør vi fordi vi brenner for å lage se beste programmene og den beste journalistikken. Kun på den måten vinner vi kampen om folks tid.

I første omgang er det strømmetjenesten TV 2 Play som kommer i ny drakt, sammen med TV 2s hovedkanal og TV2.no. Øvrige kanaler, plattformer og materiell vil moderniseres fortløpende.

– Endringene av og i TV 2 er ikke noe som ferdigstilles over natten. De som følger oss, vil se at vi gradvis tar store og små skritt i en ny retning for TV 2. Vi gleder oss spesielt til sommerens fotball-EM, hvor seerne vil merke et helt nytt utrykk på sendingene og innholdet vårt. Det er mye spennende å se frem til, avslutter Olav T. Sandnes.

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
TV 2s nye logo
TV 2s nye logo
Last ned bilde
TV 2 Play logo
TV 2 Play logo
Last ned bilde
TV 2-sjef Olav T. Sandnes med TV 2 sin nye logo bak. Foto: Eivind Senneset.
TV 2-sjef Olav T. Sandnes med TV 2 sin nye logo bak. Foto: Eivind Senneset.
Last ned bilde
Logo "Kompani Lauritsen".
Logo "Kompani Lauritsen".
Last ned bilde

Om TV 2

TV 2
TV 2
Lars Hilles gate 30
5020 Bergen

02255http://www.tv2.no

Dette er TV 2

TV 2 er et av Norges største kommersielle mediehus. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom