TV 2 Humor legges ned

TV 2 har besluttet å legge ned den lineære TV-kanalen TV 2 Humor fra 1. januar 2020.

Nedleggelsen skjer i tråd med TV 2s strategi og er en naturlig følge av utviklingen i TV-markedet.

De viktigste og mest populære programmene overføres til andre kanaler, og vil være tilgjengelig på TV 2 Sumo. Det gjelder for eksempel Modern Family, The Tonight Show Starring Jimmy Fallon og The Office.

– For å være relevante for seerne må vi tilpasse vårt tilbud i tråd med utviklingen. Vi ser at humor er blant de kategoriene som egner seg bedre for VOD, spesielt i de yngre målgruppene, mens for eksempel live sport går svært bra på lineær-TV. Det er også grunnen til at vi opprettet en ny sportskanal i år, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.

Distributørene er orientert om nedleggelsen.

Sissel Kruse LarsenAnsvarlig kommunikasjon og myndighetskontakt

Kontaktperson for henvendelser fra media om Mediehuset TV 2, datterselskaper, TV 2s leder- og redaktørgruppe, m.m.

400 75 001sisselkruse.larsen@tv2.no

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.