TV 2 har passert 500.000 abonnenter

TV 2 fortsetter den digitale veksten og styrker stillingen ytterligere som den største norske abonnementsorienterte strømmetjenesten.
- Vi øker fra uke til uke, og når vi nå passerer en halv million betalende abonnenter er det en stor milepæl. Dette er faktisk litt mediehistorie, sier administrerende direktør og sjefredaktør Olav T. Sandnes i TV 2.
- At vi kjenner det norske folk og dets medievaner er viktig når vi skal bite fra oss i kampen om nordmenns tid og oppmerksomhet. Vi undervurderer så absolutt ikke de multinasjonale strømmetjenestene, men vi besitter en kunnskap om det norske samfunnet og norske medievaner som de neppe kan kopiere, sier Sandnes.
I mars passerte TV 2 Sumo 1 million seerminutter. Det er første gang på en og samme måned.
- TV 2 skal være tett på det norske folk med historier som engasjerer. Vi kan selvfølgelig ikke forvente at alle skal elske alt de ser på TV 2. Men en realistisk ambisjon er at alle skal kunne si at det er noe på TV 2s flater som de absolutt må ha. Oppnår vi det har vi gjort mye riktig! Våre undersøkelser viser at det er det helhetlige strømme-tilbudet som abonnentene setter mest pris på. Det er den norske underholdningen, seriene, nyhetene, dokumentarene og sporten som utgjør helheten på TV 2 Sumo og som skiller oss fra for eksempel de store globale aktørene. Det er ikke én sjanger eller én rettighet som gjør oss så store, det er den totale miksen av innhold, sier administrerende direktør og sjefredaktør Olav T. Sandnes i TV 2.
Tall for august viser at den daglige seertiden hos TV 2 Sumo økte fra 111 til 115 minutter. Samtidig økte seertiden på direktekanalene på TV 2 Sumo med hele 20 prosent i august måned sammenlignet med samme måned i fjor.
- At våre abonnenter bruker mer og mer tid på TV 2 Sumo, betyr jo at de finner stadig mer relevant innhold. De ser mer nyheter blant annet gjennom Nyhetskanalen, de ser mer norsk underholdning og bruker mye tid på live-sport. Så er det viktig å si at vi med dette ikke er fornøyde. Vi har spennende planer for nye måter å vokse på, forteller Olav T. Sandnes.
Christian Birkeland som er digitaldirektør i TV 2, gleder seg over stadig flere TV 2 Sumo-rekorder. Han mener det er mange årsaker til den utviklingen vi nå ser, også hvordan TV 2 Sumo bygges opp.
- Det har skjedd veldig mye «under panseret» de siste årene. Det viktigste er hvordan du blir presentert innholdet i tjenesten. Her jobber algoritmer for å finne mest mulig relevant innhold for deg, samtidig som en redaksjon av kloke TV 2-hoder planlegger og presenterer innhold på litt forskjellige måter. Slik får vi vist frem nytt og attraktivt innhold i tillegg til det beste fra vårt rikholdige arkiv. Et herlig samarbeid mellom moderne teknologi og folk med sterk redaksjonell og publisistisk erfaring, forteller digitaldirektør Christian Birkeland.
Slik forklarer han hvordan TV 2 Sumo fungerer for brukeren.
- Basert på hvilken type innhold du har sett på, kan du havne i forskjellige kategorier. Reality, drama, sport, bolig, true crime, og så videre. Det finnes også kombinasjoner av disse, hvis man er interessert i flere av kategoriene. På den måten kan vi jobbe mye mer fleksibelt, vi kan prioritere innhold for mange forskjellige grupper, og det gjør at innholdet og tjenesten vår lever.
Det er profilene dine som havner i de ulike kategoriene, sier Birkeland.
Og nå blir det snart sendinger i 4K-kvalitet på TV 2 Sumo. I første omgang vil det være i form av Premier League-kamper.
- Vi er nå i gang med de siste testrundene. Vi kommer veldig snart med utvalgte kamper fra Premier League i 4K. Det er bare å glede seg, forteller TV 2s digitaldirektør Christian Birkeland.
Kontakter
Jan-Petter DahlPressesjef
Tel:928 60 363jan-petter.dahl@tv2.noBilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Slik blir påsken på TV 224.3.2025 14:00:00 CET | Pressemelding
På TV 2 er det et påskekrim, underholdningsserier og sport som står på menyen når høytiden kommer over oss. Fullstendig oversikt finner du her.
Mimmi Löfwenius Veum blir fotballekspert i TV 218.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
I februar ble det klart at Mimmi Löfwenius Veum legger fotballskoene på hylla, og nå er hun klar for ny rolle som fotballekspert i TV 2.
Dette er de nye Jakten-bøndene14.3.2025 10:30:00 CET | Pressemelding
En tidligere frier blir bonde når Jakten på kjærligheten går inn i sin 22. sesong på TV 2, og nå kan du sende inn brev!
Salg av datterselskap bidro til resultatvekst for TV 2 Gruppen11.3.2025 09:04:29 CET | Pressemelding
Til tross for krevende omstilling i et tøft marked, leverer TV 2-konsernet en omsetning på nivå med fjoråret. Kostnadskutt, salg av datterselskap og strømmerekorder gjør også at resultatet styrkes.
Rekordsterke VM-tall for TV 2 – tross Telia-konflikt10.3.2025 11:51:24 CET | Pressemelding
På det meste så over én million nordmenn på femmila søndag på TV 2. Det er flere enn NRKs høyeste tall tidligere i VM, og det til tross for at TV 2 er i konflikt med Telia.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom