TV 2-dramaserien «Etter lørdag» til Cannes

Dramaserien «Etter lørdag» er tatt ut til den internasjonale seriefestivalen Cannesseries 2021. I tillegg er hovedrolleinnehaver Darin Hagi (21) nominert til Seriekritikerprisen for beste skuespiller i norsk serie.
Darin Hagi som Klara i «Etter lørdag». Foto: Maipo/TV 2

TV 2 Play-serien er plukket ut i kortformat-kategorien til den prestisjetunge seriefestivalen i Cannes 8-13. oktober.

Serieskaper og regissør Liv Mari Ulla Mortensen gleder seg stort til å vise frem serien i Cannes.

– Jeg er veldig stolt av at «Etter lørdag» har blitt valgt ut til denne festivalen. Det er helt fantastisk! Vi har hele veien hatt store ambisjoner, men har også hatt et beskjedent budsjett, filmet under en pandemi og jobbet med en komplisert tematikk. Det vil bli utrolig stort å få vise min debutserie i Cannes, sier Mortensen.

Serien er produsert av Maipo Film, og produsenter er Lotte Sandbu og Synnøve Hørsdal.

– Vi er utrolig stolte over å ha laget denne serien med TV 2, og det er en stor ære å ha internasjonal premiere under selveste Canneseries! Vi gleder oss til at serien skal ut i verden og er kjempespente på mottakelsen, sier Sandbu og Hørsdal.

– Viktig serie

«Etter lørdag» setter fokus på den høyaktuelle tematikken rundt overgrep og samtykke. TV 2s programredaktør Kathrine Haldorsen er glad for at serien nå når ut til et enda bredere publikum.

Det er en fantastisk nyhet at «Etter lørdag» er plukket ut til den prestisjetunge seriefestivalen, og vi i TV 2 er svært stolte av serien og det den dyktige gjengen i Maipo Film har fått til. «Etter lørdag» er en nær, ærlig, ekte og viktig dramaserie, og vi gleder oss over at den nå også får et internasjonalt publikum, sier Haldorsen.

Darin Hagi, som spiller hovedrollen Klara i TV 2 Play-serien, er også nominert til Seriekritikerprisen for beste skuespiller i norsk serie. Prisen deles ut under Seriedagene i Oslo torsdag 30. september. «Etter lørdag» er Hagis første hovedrolle i en tv-produksjon.

«Etter lørdag» er tilgjengelig på TV 2 Play.

Siril Vatne MelingPR- og medierådgiverTV 2 / PR- og medieavdelingen

Pressekontakt for Skal vi danse, Petter og Svein stikker, Sommerhytta, Bislett bnb, Etter lørdag, Hjerteslag

Tel:97043166Siril.VatneMeling@tv2.no

Darin Hagi som Klara i «Etter lørdag». Foto: Maipo/TV 2
Darin Hagi og Hanna Heider Hov i «Etter lørdag».