TV 2 ansetter Albert W. Arli som direktør for merkevare og markedsføring.

- Når TV 2 kom på banen og jeg fikk høre hvilke ambisjoner de har for merkevaren så var det lett å si ja til jobben. TV 2 er en av Norges største og sterkeste merkevarer med en helt unik posisjon hos det norske folk. Det å få være med å utvikle den videre i et stadig tøffere konkurransebilde, gleder jeg meg veldig til, sier Albert W. Arli.
TV 2 annonserte tidligere i vår at mediehusets markedsføringskraft skal samles i en ny avdeling under en direktør. Sarah C. J. Willand har ansvaret for merkevare og markedsføring i TV 2s ledergruppe, og Arli rapporterer til henne.
- TV 2 har noen viktige kamper vi må vinne fremover, hvor vi må gjøre oss fortjent til folks tid og oppmerksomhet. Når vi nå skal skape mer oppmerksomhet rundt våre programmer og satsinger, er Alberts faglige dyktighet og lange erfaring en god match. Jeg gleder meg til å få Albert ombord og sette fart, sier Sarah C. J. Willand, direktør for markedsføring, organisasjon og kommunikasjon i TV 2.
Arli kommer fra stillingen som markedsdirektør i OneCall, og har tidligere jobbet for kjente merkevarer som Star Tour, Ringnes og Maarud. Som leder av TV 2s avdeling for markedsføring, får Arli ansvaret for all markedsføring av TV 2s programmer, sportsrettigheter og TV 2 Play. I tillegg kommer forvaltningen av TV 2s merkevare som ble relansert i nytt og modernisert design for et år siden
- Som annonsør og kunde hos TV 2 gjennom mange år, har jeg blitt kjent med både folka og den brede kompetansen som finnes i organisasjonen. Jeg har et godt inntrykk av den sterke og godt etablerte kulturen i TV 2, og som jeg ser frem til å bli en del av og utvikle videre, avslutter Arli.
Kontakter
Sarah WillandOrganisasjons- og kommunikasjonsdirektør
Tel:+47 936 06 305sarah.willand@tv2.noTor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef
For spørsmål om mediehuset TV 2, våre datterselskaper, allmennkringkasting, intern kommunikasjon og myndighetskontakt.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut mer en 150 millioner norske kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Dobbel million-suksess for «Norges dummeste»8.9.2025 12:46:19 CEST | Pressemelding
«Norges dummeste» gjør det igjen! Nå har høstens to første episoder av serien passert én million seere. I tillegg har hele 627.000 seere fått med seg premieren av årets «Forræder».
Ny sesong av «Hver gang vi møtes» – her er artistene4.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Espen Lind, Marit Larsen, Herborg Kråkevik, Synne Vo, Musti, André Jensen (Hagle) og duoen Marcus og Martinus – er artistene TV 2 følger i den 16. sesongen av «Hver gang vi møtes».
Presseinvitasjon: Statsministerduell på Chateau Neuf 7. september2.9.2025 11:53:30 CEST | Pressemelding
Pressen inviteres til å følge den TV 2-sendte statsministerduellen fra Chateau Neuf på søndag.
Presseinvitasjon: Partilederdebatt fra Carls i Oslo 31. august26.8.2025 09:11:11 CEST | Pressemelding
Pressen inviteres til å følge den TV 2-sendte partilederdebatten fra Carls søndag 31. august.
Invitasjon til pressevisning av «Forræder»26.8.2025 08:00:00 CEST | Presseinvitasjon
Presse inviteres til førpremiere og pressedag for «Forræder», onsdag 3. september.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom