TV 2 ansetter Albert W. Arli som direktør for merkevare og markedsføring.
- Når TV 2 kom på banen og jeg fikk høre hvilke ambisjoner de har for merkevaren så var det lett å si ja til jobben. TV 2 er en av Norges største og sterkeste merkevarer med en helt unik posisjon hos det norske folk. Det å få være med å utvikle den videre i et stadig tøffere konkurransebilde, gleder jeg meg veldig til, sier Albert W. Arli.
TV 2 annonserte tidligere i vår at mediehusets markedsføringskraft skal samles i en ny avdeling under en direktør. Sarah C. J. Willand har ansvaret for merkevare og markedsføring i TV 2s ledergruppe, og Arli rapporterer til henne.
- TV 2 har noen viktige kamper vi må vinne fremover, hvor vi må gjøre oss fortjent til folks tid og oppmerksomhet. Når vi nå skal skape mer oppmerksomhet rundt våre programmer og satsinger, er Alberts faglige dyktighet og lange erfaring en god match. Jeg gleder meg til å få Albert ombord og sette fart, sier Sarah C. J. Willand, direktør for markedsføring, organisasjon og kommunikasjon i TV 2.
Arli kommer fra stillingen som markedsdirektør i OneCall, og har tidligere jobbet for kjente merkevarer som Star Tour, Ringnes og Maarud. Som leder av TV 2s avdeling for markedsføring, får Arli ansvaret for all markedsføring av TV 2s programmer, sportsrettigheter og TV 2 Play. I tillegg kommer forvaltningen av TV 2s merkevare som ble relansert i nytt og modernisert design for et år siden
- Som annonsør og kunde hos TV 2 gjennom mange år, har jeg blitt kjent med både folka og den brede kompetansen som finnes i organisasjonen. Jeg har et godt inntrykk av den sterke og godt etablerte kulturen i TV 2, og som jeg ser frem til å bli en del av og utvikle videre, avslutter Arli.
Kontakter
Sarah WillandOrganisasjons- og kommunikasjonsdirektør
Tel:+47 936 06 305sarah.willand@tv2.noTor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef
For spørsmål om mediehuset TV 2, våre datterselskaper, allmennkringkasting, intern kommunikasjon og myndighetskontakt.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202423.4.2024 08:30:24 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom