TV 2 ansetter Albert W. Arli som direktør for merkevare og markedsføring.

- Når TV 2 kom på banen og jeg fikk høre hvilke ambisjoner de har for merkevaren så var det lett å si ja til jobben. TV 2 er en av Norges største og sterkeste merkevarer med en helt unik posisjon hos det norske folk. Det å få være med å utvikle den videre i et stadig tøffere konkurransebilde, gleder jeg meg veldig til, sier Albert W. Arli.
TV 2 annonserte tidligere i vår at mediehusets markedsføringskraft skal samles i en ny avdeling under en direktør. Sarah C. J. Willand har ansvaret for merkevare og markedsføring i TV 2s ledergruppe, og Arli rapporterer til henne.
- TV 2 har noen viktige kamper vi må vinne fremover, hvor vi må gjøre oss fortjent til folks tid og oppmerksomhet. Når vi nå skal skape mer oppmerksomhet rundt våre programmer og satsinger, er Alberts faglige dyktighet og lange erfaring en god match. Jeg gleder meg til å få Albert ombord og sette fart, sier Sarah C. J. Willand, direktør for markedsføring, organisasjon og kommunikasjon i TV 2.
Arli kommer fra stillingen som markedsdirektør i OneCall, og har tidligere jobbet for kjente merkevarer som Star Tour, Ringnes og Maarud. Som leder av TV 2s avdeling for markedsføring, får Arli ansvaret for all markedsføring av TV 2s programmer, sportsrettigheter og TV 2 Play. I tillegg kommer forvaltningen av TV 2s merkevare som ble relansert i nytt og modernisert design for et år siden
- Som annonsør og kunde hos TV 2 gjennom mange år, har jeg blitt kjent med både folka og den brede kompetansen som finnes i organisasjonen. Jeg har et godt inntrykk av den sterke og godt etablerte kulturen i TV 2, og som jeg ser frem til å bli en del av og utvikle videre, avslutter Arli.
Kontakter
Sarah WillandOrganisasjons- og kommunikasjonsdirektør
Tel:+47 936 06 305sarah.willand@tv2.noTor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef
For spørsmål om mediehuset TV 2, våre datterselskaper, allmennkringkasting, intern kommunikasjon og myndighetskontakt.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut mer en 150 millioner norske kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Våren på TV 2: Gjensyn med millionsuksesser, mer aktualitet og fotball-VM i sikte9.12.2025 12:00:00 CET | Pressemelding
Etter et 2025 med flere millionsuksesser, deriblant «Nepobaby» som satte nye dramarekorder, lover TV 2-sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes en vår fylt med variert underholdning, store sportsøyeblikk og nyheter døgnet rundt. Ett av høydepunktene i vår er realitysuksessen «Spillet», som er tilbake med ny kjendissesong – der Birgit Skarstein, Stian Blipp og Aylar Lie er blant spillerne.
PRIV. TIL RED.: Digital visning av TV 2s vårslipp 9. desember9.12.2025 08:00:00 CET | Presseinvitasjon
I dag arrangerer TV 2 sitt vårslipp for våren 2026. Media gis også muligheten til å følge presentasjonen digitalt.
«Boksen» er tilbake i helt ny utgave8.12.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
– Sesong 2 er noe av det beste jeg har vært med på å lage, sier programleder Mads Hansen om den nye sesongen av «Boksen», som kommer på TV 2 Play og TV 2 Direkte i februar. Her er de nye deltakerne.
Jon Martin Henriksen leder TV 2s nye humorkonkurranse «Ligaen»7.12.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Morten Ramm, Jenny Skavlan, Truls Svendsen, Tete Lidbom og Helene Olafsen er plukket ut til å kjempe om tittelen som den mest minneverdige atleten i et format som kombinerer knallhard konkurranse med humoristiske tvister. Det splitter nye humorkonseptet ledes av Jon Martin Henriksen og har premiere i februar.
Ny og tøffere sesong av «Vokteren»6.12.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
På nyåret er den populære realityserien «Vokteren» tilbake – i en enda tøffere og mer intens utgave. Målet er å bestige «kongen av Sunnmørsalpene», også kjent som Kolåstinden (1432 moh.), der én million kroner venter på toppen. Her er de 14 nye deltakerne.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom


