Tusenvis av fotballsko donert etter ‘UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia’

Kia og UEFA har for tredje året på rad arrangert ‘UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia’. Fotballfans over hele Europa har fått møte legendariske fotballspillere, og se nærmere på selve Europaliga pokalen. Samtidig har man oppfordret til å donere fotballsko som samles inn til unge syriske flyktninger.
Det er samlet inn og donert over 3000 par fotballsko til barn i Za’atari flyktningeleir i Jordan. Partene har også bidratt med fotballbaner og utstyr

Siden starten i 2018 har Kia og UEFA Foundation for Children samlet inn og donert over 3000 par fotballsko til barn i Za’atari flyktningeleir i Jordan. Partene har også bidratt med fotballbaner og utstyr, som har gjort at barna har kunne spille fotball, og få en pause i en ellers veldig tøff hverdag.

“Da UEFA Europa League Trophy Tour startet i 2018, var målet å inspirere unge syriske flyktninger til å følge drømmene sine. Vi er takknemlige for alle som har støttet Trophy Tour, og donert fotballsko. Sammen har vi gjort det mulig for tusenvis av barn å drive sporten de elsker”, sier Artur Martins, leder for Kias Global Brand and Customer Experience Division..

Europaturné
UEFA Europa League Trophy Tour startet som et fysisk turné rundt til de største byene i Europa, men etter utbruddet av Covid-19-pandemien ble det et digitalt arrangement.

I tråd med Kias nye slagord, 'Movement That Inspires', bygget årets Europa League Trophy Tour på kampanjen #LiftYourDream. Ved hjelp av sosiale plattformer som TikTok, Instagram og Facebook oppfordret man fans til å dele sine drømmer og inspirere andre til å gjøre det samme. Kia donerte fotballsko etter antall bidrag lastet opp i kampanjen under #LiftYourDream.

Kia fikk hjelp fra seks tidligere fotballspillere som ambassadører for årets Trophy Tour; Robin van Persie, Michael Ballack, Luis García, Massimo Ambrosini, Andrey Arshavin og Vladimír Šmicer.

“Sammen med Kia samlet vi en gruppe legendariske fotballspillere for å inspirere andre til å dele sine drømmer, og samle inn sko. UEFA Europa League Trophy Tour har vært et fantastisk initiativ de siste tre årene, og vi er glade for å ha vært en del av det”, sier Guillaume Sabran, UEFAs markeds- og sponsorsjef.

Inspirasjon
Robin van Persie startet kampanjen #LiftYourDream med å dele sin drøm fra han var liten, som var å vinne UEFA Europa League – noe han oppnådde i 2002.

"Det har vært fantastisk å se hvor mange som deltok i kampanjen, og faktisk deler det som inspirerer dem," sa van Persie. "Alle fortjener muligheten til å oppfylle sine drømmer, og med støtte fra alle som deltok, kan barna i Za'atari Refugee Camp få mulighet til å spille fotball og kanskje drømme seg bort i en veldig vanskelig hverdag”.

Årets kampanje resulterte i over 1000 par fotballsko som vil leveres til Za'atari flyktningeleir i løpet av de neste månedene sammen med en personlig hilsen fra van Persie.

Robin van Persie var en av årets ambassadører for  UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia
Robin van Persie var en av årets ambassadører for UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia