Kia Norge

Tusenvis av fotballsko donert etter ‘UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia’

Del
Kia og UEFA har for tredje året på rad arrangert ‘UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia’. Fotballfans over hele Europa har fått møte legendariske fotballspillere, og se nærmere på selve Europaliga pokalen. Samtidig har man oppfordret til å donere fotballsko som samles inn til unge syriske flyktninger.
Det er samlet inn og donert over 3000 par fotballsko til barn i Za’atari flyktningeleir i Jordan. Partene har også bidratt med fotballbaner og utstyr
Det er samlet inn og donert over 3000 par fotballsko til barn i Za’atari flyktningeleir i Jordan. Partene har også bidratt med fotballbaner og utstyr

Siden starten i 2018 har Kia og UEFA Foundation for Children samlet inn og donert over 3000 par fotballsko til barn i Za’atari flyktningeleir i Jordan. Partene har også bidratt med fotballbaner og utstyr, som har gjort at barna har kunne spille fotball, og få en pause i en ellers veldig tøff hverdag.

“Da UEFA Europa League Trophy Tour startet i 2018, var målet å inspirere unge syriske flyktninger til å følge drømmene sine. Vi er takknemlige for alle som har støttet Trophy Tour, og donert fotballsko. Sammen har vi gjort det mulig for tusenvis av barn å drive sporten de elsker”, sier Artur Martins, leder for Kias Global Brand and Customer Experience Division..

Europaturné
UEFA Europa League Trophy Tour startet som et fysisk turné rundt til de største byene i Europa, men etter utbruddet av Covid-19-pandemien ble det et digitalt arrangement.

I tråd med Kias nye slagord, 'Movement That Inspires', bygget årets Europa League Trophy Tour på kampanjen #LiftYourDream. Ved hjelp av sosiale plattformer som TikTok, Instagram og Facebook oppfordret man fans til å dele sine drømmer og inspirere andre til å gjøre det samme. Kia donerte fotballsko etter antall bidrag lastet opp i kampanjen under #LiftYourDream. 

Kia fikk hjelp fra seks tidligere fotballspillere som ambassadører for årets Trophy Tour; Robin van Persie, Michael Ballack, Luis García, Massimo Ambrosini, Andrey Arshavin og Vladimír Šmicer.

“Sammen med Kia samlet vi en gruppe legendariske fotballspillere for å inspirere andre til å dele sine drømmer, og samle inn sko. UEFA Europa League Trophy Tour har vært et fantastisk initiativ de siste tre årene, og vi er glade for å ha vært en del av det”, sier Guillaume Sabran, UEFAs markeds- og sponsorsjef.

Inspirasjon
Robin van Persie startet kampanjen #LiftYourDream med å dele sin drøm fra han var liten, som var å vinne UEFA Europa League – noe han oppnådde i 2002.

"Det har vært fantastisk å se hvor mange som deltok i kampanjen, og faktisk deler det som inspirerer dem," sa van Persie. "Alle fortjener muligheten til å oppfylle sine drømmer, og med støtte fra alle som deltok, kan barna i Za'atari Refugee Camp få mulighet til å spille fotball og kanskje drømme seg bort i en veldig vanskelig hverdag”.

Årets kampanje resulterte i over 1000 par fotballsko som vil leveres til Za'atari flyktningeleir i løpet av de neste månedene sammen med en personlig hilsen fra van Persie.

Kontakter

Bilder

Det er samlet inn og donert over 3000 par fotballsko til barn i Za’atari flyktningeleir i Jordan. Partene har også bidratt med fotballbaner og utstyr
Det er samlet inn og donert over 3000 par fotballsko til barn i Za’atari flyktningeleir i Jordan. Partene har også bidratt med fotballbaner og utstyr
Last ned bilde
Robin van Persie var en av årets ambassadører for  UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia
Robin van Persie var en av årets ambassadører for UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia
Last ned bilde

Om Kia Norge

Kia Norge
Kia Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

679 26 000https://www.kia.com/no/

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Kia er et globalt merke med en visjon å skape bærekraftige mobilitetsløsninger for forbrukere og samfunn over hele verden. Kia ble grunnlagt i 1944 og har levert mobilitetsløsninger i 75 år. Med mer enn 52.000 ansatte over hele verden, tilstedeværelse i mer enn 190 markeder og produksjonsanlegg i seks land, selger Kia i dag rundt 3 millioner biler.

Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge

5 stjerner til PV5 Cargo12.12.2025 13:29:37 CET | Pressemelding

Kia PV5 Cargo får 5 stjerner i Euro NCAP i Euro NCAP Commercial Van Safety 2025 Sterke resultater på tvers av nøkkelkategorier, inkludert beskyttelse av fører og passasjerer, sikkerhetsassistanse/ulykkesunngåelse og sikkerhet etter en ulykke Standard ADAS-teknologier – inkludert AEB, filholderassistent og fartsassistanse – leverer høy ytelse i krevende testscenarier som gjenspeiler virkelige situasjoner Den siste anerkjennelsen kommer i kjølvannet av en rekke globale priser, inkludert International Van of the Year 2026 (IVOTY) og Top Gear Awards 2026

Verdenspremiere for Kia EV2 på Brussels Motor Show 20262.12.2025 10:00:00 CET | Pressemelding

EV2 blir inngangsbilletten til Kia sin helelektriske verden. EV2 er designet, utviklet og skal produseres i Europa. (Frankfurt am Main, Tyskland) 02. desember 2025 – Kia vil avduke EV2, en helelektrisk SUV i B-segmentet utviklet spesielt for Europa, den 09. januar 2026 under Brussels Motor Show. Arrangementet i den belgiske hovedstaden går av stabelen fra 10. til 18. januar 2026. Kia EV2 kombinerer emosjonelt design med moderne teknologi og Connectivity, i tillegg til smarte elbilfunksjoner og et romslig og fleksibelt interiør. Med iøynefallende utseende og attraktive karosseriutforming uttrykker modellen en progressiv karakter, som perfekt gjenspeiler Kias «Opposites United»-designfilosofi. – Med EV2 bekrefter vi vårt engasjement for å gjøre elektrisk mobilitet virkelig tilgjengelig for et bredere publikum – uten kompromisser, sier Marc Hedrich, President & CEO for Kia Europe. – Denne kompakte SUV-en leverer innovasjonen og sjelen til våre større elbiler, samtidig som den passer sømlø

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye