Turab og Ane Brun slipper akustisk versjon av «Nesten hjemme»

Har du likt som oss fått «Nesten Hjemme» på hjernen og nynnet den støtt og stadig de siste ukene? I så fall har vi gode nyheter. Fredag 20. november kommer den ut i en nydelig akustisk versjon produsert av TRXD.

Turab skriver ærlige tekster og har en tendens til å nå hjerteroten til lytterne sine. Dette var absolutt tilfellet når singelen «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun kom ut forrige måned. En låt som handler om å finne et hjem i seg selv, og det å finne tilhørighet der skoen din tråkker. Etter terningkast 5 fra VG og ukens låt på P3 er det på sin plass at låten får en akustisk oppfølger.

– Jeg ser på meg selv som en forfatter, jeg vil fortelle historier gjennom tekst som skaper bilder og følelser hos de som lytter. En nedstrippet versjon får frem sårbarheten i teksten ytterligere - og man hører kanskje mer etter hva jeg har å si. Jeg synes alltid det er koselig å slippe akustiske/nedstrippete låter siden det er så god respons på de! <3 - Turab

Låten blir også akkompagnert av en musikk video spilt inn på Holmenkollen i Oslo denne høsten. Se hvordan Turab og Ane Brun komplimenterer hverandre og hør låten her.

«Nesten Hjemme (Acoustic)» er tilgjengelig på alle plattformer fredag 20. november.

Turab sitt siste slipp «Fortjener Ikke» har imponert på langs og kryss av landet, med en halv million streams og listing på P3. Den siste tiden har han brukt mye tid i studio, sitt andre hjem, hvor han blant annet har fått leke seg som låtskriver for Rich The Kid. Under disse rolige dagene med sosial nedstenging bruker han mye av tiden sin på sjakk og matlaging <3 Turab vil også være og finne på vinterprogrammet til Den Kulturelle Skolesekken.

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding

Skinny Days og CLMD sin glade «Voices In My Head» har nylig nådd 3 millioner streams og vært en gjenganger på treningsspillelister i flere land siden slippet i september. Nå stripper de den ned i en akustisk versjon fremført av Cate Downey, venninne og låtskriver fra Colorado samt student ved LIMPI. Låten i sin helhet er produsert av Skinny Days. Teksten blir løftet frem på en helt ny måte ved hjelp av den råe og ærlige stemmen til Cate og sammen inviterer dem lytterne til å utforske en mer melankolsk side av musikken. Denne akustiske versjonen er perfekt til de mørke vinterdagene vi har i vente. På spørsmålet hvorfor de ønsket å lage en akustisk versjon svarer gutta: «For å vise frem en side av sangen mange kanskje ikke visste om, og for å gi verden en herlig pustepause og behagelig bakgrunnsmusikk til kaffekoppen man drikker mens det fortsatt er mørkt ute på morgenen». I tråd med originalversjonen er kunstverket på artwork malt av den nihilistiske kunstneren Thea Klingvall. «Voices I

Unge Ferrari blir til Stig Brenner og slipper «Lukten Av Høst»11.11.2020 00:01:00 CETPressemelding

Ideen til denne låten ble født en grå septembernatt i fjor, på en hytte ved havet på Sørlandet. Vi fanget en spesiell stemning, og fundamentet ble lagt. Mange dyktige venner hjalp meg underveis og ett år senere er den klar for dere. «Under paraplyen kledd i Goretex Øynene røde og blanke Jeg kjenner lukten av høst» Dette er første smakebit av Stig Brenner. Velkommen. Hør «Lukten Av Høst» her.