Turab og Ane Brun slipper akustisk versjon av «Nesten hjemme»
Turab skriver ærlige tekster og har en tendens til å nå hjerteroten til lytterne sine. Dette var absolutt tilfellet når singelen «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun kom ut forrige måned. En låt som handler om å finne et hjem i seg selv, og det å finne tilhørighet der skoen din tråkker. Etter terningkast 5 fra VG og ukens låt på P3 er det på sin plass at låten får en akustisk oppfølger.
– Jeg ser på meg selv som en forfatter, jeg vil fortelle historier gjennom tekst som skaper bilder og følelser hos de som lytter. En nedstrippet versjon får frem sårbarheten i teksten ytterligere - og man hører kanskje mer etter hva jeg har å si. Jeg synes alltid det er koselig å slippe akustiske/nedstrippete låter siden det er så god respons på de! <3 - Turab
Låten blir også akkompagnert av en musikk video spilt inn på Holmenkollen i Oslo denne høsten. Se hvordan Turab og Ane Brun komplimenterer hverandre og hør låten her.
«Nesten Hjemme (Acoustic)» er tilgjengelig på alle plattformer fredag 20. november.
Turab sitt siste slipp «Fortjener Ikke» har imponert på langs og kryss av landet, med en halv million streams og listing på P3. Den siste tiden har han brukt mye tid i studio, sitt andre hjem, hvor han blant annet har fått leke seg som låtskriver for Rich The Kid. Under disse rolige dagene med sosial nedstenging bruker han mye av tiden sin på sjakk og matlaging <3 Turab vil også være og finne på vinterprogrammet til Den Kulturelle Skolesekken.
Nøkkelord
Kontakter
Magdalena KellmanPromotion Manager, Local Repertoire
Tel:+47 467 92 181magdalena.kellman@sonymusic.comBilder
Om Sony Music Norway
Vi er Norges ledende plateselskap, og representerer et bredt spekter av aktive internasjonale og norske artister, i tillegg til en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.
I Sony Music Entertainment Norway respekterer og beundrer vi våre artister og vi er stolte av å kunne representere og støtte deres visjoner og kreative tiltak. Vi er 40 ansatte som medvirker til å skape et vekstgrunnlag som fremmer musikkens utvikling og som skaper det gode arbeidsmiljøet som kjennetegner oss som virksomhet.
Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.
Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway
Maria Mena prøver igjen, i morgen24.4.2023 07:21:00 CEST | Pressemelding
Fredag 28. april slipper Maria Mena "Try Again Tomorrow", en låt om hvor viktig det er å ta hensyn til seg selv når man trenger en pause fra verden. Med seg på låten har hun Darling West.
Foo Fighters er tilbake med nytt album19.4.2023 16:30:00 CEST | Pressemelding
Etter et år med enorme tap, selvransakelse og bittersøte minner, er Foo Fighters tilbake med albumet But Here We Are, ute 2. juni via Roswell Records/RCA Records. Første singelen «Rescued» er tilgjengelig i dag.
Siste kveld med Sandra og Stian!19.4.2023 07:09:00 CEST | Pressemelding
Sandra Lyng har fått med seg Staysman som feature på «Siste kveld»; låta 15-år gamle Sandra hadde danset til etter å ha sneket seg ut av vinduet og haiket til fest i en Volvo 240. Tilgjengelig fra 21. april.
Livsbejaende jubelpop fra Ida Jenshus18.4.2023 07:02:00 CEST | Pressemelding
Ida Jenshus er endelig tilbake i sin musikalske hverdag når hun slipper den oppløftende singelen "Only Kindness Matters" fredag 21. april
Peder Elias vinner Spellemann for Årets Internasjonale Suksess16.4.2023 09:30:00 CEST | Pressemelding
26 år gamle Peder Elias Eriksrud Kjørholt fra Trondheim vant i går Spellemannprisen for Årets Internasjonale Suksess basert på et gjennombrudd som hittil har resultert i over en halv milliard streams; priser, troféer, utsolgte konserter, singler og album på hitlistene i Sør-Korea og andre deler av Asia.