Tunnelvask i Rennfast
I uke 4 vil det utføres renhold i Byfjord- og Mastrafjordtunnelen.

Arbeidet i Rennfast starter midnatt natt til mandag. De andre dagene starter tunnelvasken klokken 22.00 på kvelden. Vasken er ferdig klokken 06.00 om morgenen, alle dager mandag til fredag.
Kolonnekjøring: Kolonne kjører kontinuerlig uten kolonnetider.
Nødetater under utrykning kan passere.
Rutebuss i rute og dyretransport med dyr får passere uten ledebil – etter dialog med dirigent.
Når Byfjordtunnelen er ferdig vaska, starter det tilsvarende arbeidet i Mastrafjordtunnelen. Også her blir det kolonnekjøring etter samme mønster.
Tunnelvask er viktig for trafikksikkerheten. Renholdet omfatter vegbane, sideareal og vegger, samt sideplassert- og overhengedene teknisk utstyr og installasjoner. I tillegg til tømming av sandfang vil det også kunne forekomme testing av teknisk utstyr og annet nødvendig arbeid.
Nøkkelord
Kontakter
Rowan W. ZwartByggelederStatens vegvesen Drift og vedlikehold
Tel:41235249rowan.zwart@vegvesen.noBilder

Om Statens vegvesen
Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.
Følg saker fra Statens vegvesen
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Statens vegvesen
Teoriprøvekø kunne vært unngått4.3.2021 13:19:26 CET | Pressemelding
14 prosent møter ikke opp til bestilte timer, og 35 prosent av dem som prøver seg stryker. Da blir det kø selv om Statens vegvesen har tilbudt nær 33 000 teoriprøver i årets to første måneder.
Stadig flere er positive til bompenger i Oslo4.3.2021 07:00:00 CET | Pressemelding
Folk flest synes at ordningen med bompenger er et positivt tiltak for å begrense trafikken i Oslo, bedre kollektivtilbudet og få mer penger til veiutbygging og vedlikehold. Hensynet til miljøet veier også tungt, men er ikke like viktig som i 2019.
E18/E39 Gartnerløkka - Kolsdalen er Sørlandets mest trafikkerte knutepunkt2.3.2021 18:25:47 CET | Kronikk
Dagens vegsystem på Gartnerløkka lider av følgefeil fra de tidligste tider. Mange kaller området en «gordisk knute» som fører til køer og forsinkelser. Vegsystemet er sårbart i en beredskapssituasjon og passer dårlig i en by. Det har også dårlige forhold for gående og syklende. Ikke er det miljøvennlig, ei heller samfunnsøkonomisk. For hvert år med økende trafikk blir dagens vegsystem dårligere og dårligere. Derfor må Gartnerløkka - Kolsdalen bygges nå. Uavhengig av Ytre ringveg Prosjektet E18/E39 Gartnerløkka - Kolsdalen er planlagt og regulert parallelt med tilgrensede arealer og aktiviteter som ferjehavn, jernbanestasjon, bussterminal, byutvikling på arealer til Bane NOR (Quadrum), ny Havnegate og Vestre Strandgate som sentral kollektivgate. Statens vegvesen har planlagt både prosjektet Gartnerløkka - Kolsdalen og prosjektet Ytre ringveg rundt Kristiansand. Nye Veier AS har fått oppdraget med å regulere og bygge Ytre ringveg. Den er et landevegsprosjekt med stor andel tunnel, mens G
Lave dødstall på vegene hittil i år28.2.2021 15:42:30 CET | Pressemelding
Tre personer har omkommet på vegene i februar i år, mot ni i samme måned i fjor.
E6-bru i Rana blir envegskjørt en måned26.2.2021 10:00:00 CET | Pressemelding
På grunn av nødvendig vedlikehold blir Selfors bru på E6 i Rana envegskjørt fra 2.mars til 2. april.
Vegarbeid på E39 ved Knarvik senter i to år26.2.2021 09:13:59 CET | Pressemelding
I uke 9 starter Statens vegvesen bygging av oval rundkjøring på E39 ved Knarvik senter nord for Bergen.
Beredskapsøvelser i Oslofjordtunnelen i mars25.2.2021 15:23:53 CET | Pressemelding
Oslofjordtunnelen på E134 stenger fire netter i mars i forbindelse med beredskapsøvelser. Nødetatene skal bli bedre rustet til å håndtere hendelser i tunnelen.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom