TUI utvider i Asia og Afrika: TUI Blue skal vokse til 300+ hoteller over hele verden

TUI Group satser videre på utvidelsen av hotellmerkevaren TUI Blue, og lanserer i dag sin strategi for videre vekst i både Asia og Afrika. Selskapet har som mål å vokse fra 96 til 300+ hoteller. Fokus er på utvikling av nye regioner for ekspansjon i Sørøst-Asia, Kina, Afrika og Midtøsten. En viktig driver for den fremtidige vekststrategien er internasjonale partnerskap der TUI Blue-hoteller drives enten under management-kontrakter eller av franchisetakere.

TUI Blue Bahari Zanzibar

- TUI har bred ekspertise innen design, utvikling og vellykket drift av fritidshoteller samt utvikling av feriedestinasjoner. Våre vekstambisjoner og denne lanseringen er en viktig milepæl på veien mot å bli verdens ledende merkevare innen fritidshoteller, sier Erik Friemuth, administrerende direktør i TUI Hotels & Resorts.

Vekststrategien ble presentert for investorer så vel som representanter for hotellbransjen på et hybridarrangement i Dubai i går. I metropolen ved Persiabukta og Hong Kong vil TUI Blue etablere sitt eget hotellutviklingsteam. TUIs dedikerte team i Asia er i gang, og har allerede signert kontrakter for de første TUI Blue-hotellene i Kina.

Om TUI Blue

TUI Blue tilbyr livsstils- og opplevelsesorienterte feriegjester et hotellprodukt skreddersydd for deres individuelle behov og preferanser - for voksne i alderen 16+, for familier, for alle. Kjennetegnene til hotellene er Blue Guides, som fungerer som lokale eksperter, det omfattende Bluef!t treningsprogrammet og hotellenes moderne design. Med The Blue-appen har feriegjester tilgang til digital service før, under og etter reisen.

Det kulinariske tilbudet på TUI Blue-hotellene byr på lokal mat med internasjonal vri, høy kvalitet og det er tilpasset alle diettbehov eller ernæringsplaner. Hotellopplevelsen komplimenteres av et bredt spekter av dag- og kveldsaktiviteter. Med sitt globale flaggskip, TUI Blue, driver verdens ledende reiselivskonsern TUI Group veksten i hotellsegmentet fremover.

TUI Blue Bahari Zanzibar

Norske reisende har kåret sine hotellfavoritter – Her er vinnerne av TUI Global Hotel Awards21.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Tidligere i april gikk den årlige TUI Global Hotel Awards av stabelen, denne gangen virtuelt. Utmerkelsen er basert på kunders evaluering og tilbakemelding på TUIs mer enn 2.000 hoteller, samt hotellenes implementering av bærekraftstiltak. Det deles ut utmerkelser i 13 kategorier, fra beste hotell globalt, mest bærekraftig til beste Long Haul-hotell. Hoteller i Hellas, Spania og Maldivene skiller seg ut blant de reisende.

Reiselysten stiger i Bergen – TUI øker kapasitet til sommeren18.2.2022 07:00:00 CET | Pressemelding

Tall fra TUI viser at reiselysten fra Bergen lufthavn stiger uke for uke, og i forrige uke steg salget med hele 29% sammenlignet med uken før. I takt med at etterspørselen stiger har selskapet nå økt kapasiteten med flere avganger til Antalya, Bulgaria og Kreta. TUI tilbyr 30 ulike reisemål fra Bergen i sommer, 6 av disse er direkte med charterfly. Dette er det bredeste utvalget siden pandemien startet.

Rhodos skal bli et fyrtårn for bærekraftig turisme21.1.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

"TheRhodes Co-Lab": TUI og greske myndigheter lanserer fremtidens utviklingshub for mer bærekraftig turisme “TheRhodes Co-Lab” er et samarbeid mellom TUI, TUI Care Foundation og myndighetene i den sørlige egeiske regionen i Hellas. Rhodos, som er en av nordmenns feriefavoritter, skal bli et fyrtårn i utviklingen av fremtidens mer bærekraftige feriedestinasjoner. Det er det første prosjektet i verden der en destinasjon av denne størrelsen går aktivt inn for å bidra til sin egen transformasjon på en så omfattende måte.