TUI utvider i Asia og Afrika: TUI Blue skal vokse til 300+ hoteller over hele verden

- TUI har bred ekspertise innen design, utvikling og vellykket drift av fritidshoteller samt utvikling av feriedestinasjoner. Våre vekstambisjoner og denne lanseringen er en viktig milepæl på veien mot å bli verdens ledende merkevare innen fritidshoteller, sier Erik Friemuth, administrerende direktør i TUI Hotels & Resorts.
Vekststrategien ble presentert for investorer så vel som representanter for hotellbransjen på et hybridarrangement i Dubai i går. I metropolen ved Persiabukta og Hong Kong vil TUI Blue etablere sitt eget hotellutviklingsteam. TUIs dedikerte team i Asia er i gang, og har allerede signert kontrakter for de første TUI Blue-hotellene i Kina.
Om TUI Blue
TUI Blue tilbyr livsstils- og opplevelsesorienterte feriegjester et hotellprodukt skreddersydd for deres individuelle behov og preferanser - for voksne i alderen 16+, for familier, for alle. Kjennetegnene til hotellene er Blue Guides, som fungerer som lokale eksperter, det omfattende Bluef!t treningsprogrammet og hotellenes moderne design. Med The Blue-appen har feriegjester tilgang til digital service før, under og etter reisen.
Det kulinariske tilbudet på TUI Blue-hotellene byr på lokal mat med internasjonal vri, høy kvalitet og det er tilpasset alle diettbehov eller ernæringsplaner. Hotellopplevelsen komplimenteres av et bredt spekter av dag- og kveldsaktiviteter. Med sitt globale flaggskip, TUI Blue, driver verdens ledende reiselivskonsern TUI Group veksten i hotellsegmentet fremover.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonssjef TUI i Norge
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder

Lenker
Om TUI Norge
TUI Group er verdens ledende reiseoperatør med virksomhet i over 180 land. I Norge har selskapet vært etablert siden 1973.
TUI arbeider for at feriereiser skal være mer bærekraftige og bidra positivt til lokalsamfunn og natur på reisemålene. Gjennom initiativer som TUI Care Foundation og tiltak for å redusere utslipp, plastbruk og matsvinn, tar TUI en aktiv rolle i utviklingen av en mer ansvarlig og fremtidsrettet reiselivsnæring der både mennesker og miljø står i sentrum.
TUI har forpliktet seg til mål i tråd med Paris-avtalen gjennom selskapets bærekraftsagenda, med ambisjon om netto null utslipp innen 2050.
Science Based Targets initiative (SBTi) har godkjent klimamålene våre og bekreftet at handlingsplanen er i tråd med kravene for å begrense global oppvarming.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Så mange velger å feire jula i utlandet23.12.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Av alle høytidene er det mest populært å reise til utlandet i jula eller i forbindelse med nyttår.
TUI flyr direkte fra fra Tyskland til Trysil20.12.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Denne vinteren setter TUI opp nye charterfly fra Tyskland og Belgia til Trysil, en av Norges store skidestinasjoner. Målet er å gjøre vinterferie i Norge mer tilgjengelig for europeiske skielskere.
– Dette vil vi oppleve på reise i 202619.12.2025 11:11:19 CET | Pressemelding
Storbyferie, idrettsopplevelser og bærekraft er viktige reisetrender for 2026. Ifølge en ny analyse av TUI Musement vil store hendelser som for eksempel fotball VM påvirke, hvor vi reiser.
Nytt reisemål skyter fart16.12.2025 06:19:34 CET | Pressemelding
– Det er trendy å reise til mer eksotiske reisemål om vinteren, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen. Thailand troner øverst på ønskelista per nå, men et nytt reisemål skyter fart.
TUI med rekordresultat10.12.2025 09:38:21 CET | Pressemelding
TUI Group leverte et svært sterkt resultat i regnskapsåret 2025, og kan vise til det beste driftsresultatet i konsernets historie.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom