TUI tilbyr nå COVID CARE til alle sine kunder - Tjenesten gjelder alle charterreiser fra og med i dag, og dekker blant annet testing og repatriering

Etter hvert som verden langsomt åpner seg for utenlandsreiser, så vokser også feriesalget hos TUI. I takt med økende etterspørsel etter sommerferie i Hellas og Spania, øker også interessen fra kundene angående reisesikkerhet og nødvendige forholdsregler. I lys av vår "nye" måte å reise på og for å imøtekomme behovet i markedet, tilbyr TUI nå en egen COVID CARE-tjeneste til alle sine kunder som reiser i 2020.

-  Reiselysten er der, og det meste av sommerens reiser er allerede utsolgt. Forståelig nok har kundene våre mange spørsmål om hvordan det er å reise nå. Vi har iverksatt ekstra tiltak for å sikre en trygg og komfortabel ferie på alle våre destinasjoner, og nå inkluderer vi også denne spesielle Covid 19-dekningen for alle som reiser i 2020. Det er viktig for oss at kundene våre vet at vi vil ta vare på dem uansett hva som skulle skje, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Om TUIs COVID CARE

• COVID CARE gjelder alle pakkereiser med charterfly fra i dag til 31. desember 2020 og skal brukes sammen med vanlig reiseforsikring.

• COVID CARE er uten ekstra kostnad og blir automatisk inkludert i hver bestilling, både eksisterende og nye bestillinger.

• COVID CARE dekker kostnader ved testing, medisinsk hjelp eller hjemsendelse hvis medisinsk nødvendig knyttet til Covid 19.

• Hvis kunder blir bedt om å isolere seg, vil beskyttelsen dekke oppholdet og ny hjemreise.

• TUIs COVID CARE er et tillegg til personlig reiseforsikring, det er ikke en erstatning.

Ytterligere detaljer om TUIs COVID CARE vil være tilgjengelig på www.tui.no i løpet av dagen

Viktig informasjon til våre kunder14.3.2020 10:24:13 CETPressemelding

Det norske Utenriksdepartementet fraråder nå alle ikke-nødvendige reiser til utlandet. Dette reiserådet gjelder alle land i verden. Vi har derfor besluttet å stoppe all trafikk fra Norge fra og med i dag, til og med 14. april. Til alle våre norske kunder som er ute på reise akkurat nå, dere vil returnere til Norge som planlagt, dersom ikke annet er kommunisert. Vi får veldig mange henvendelser akkurat nå. Dersom du har en reise med oss i løpet av de neste 4 ukene så vil vi forsøke å finne gode reisealternativer til deg, du vil få tilbud om endring eller avbestilling. Vi beklager ulempene dette medfører og vi ber deg vente til vi tar kontakt med deg for mer informasjon om din reise.