TUI satser på reiser til vinterfavoritten Thailand igjen

Thailandske myndigheter ønsker nå norske turister velkommen, og fjerner karantenerestriksjoner. TUI satser derfor for fullt på de populære direkterutene til smilets land.

TUI - Robinson Hotel Khao Lak

Fra 1. november er Norge en av 46 andre land Thailand har åpnet opp for, og som ikke lenger trenger å gå i karantene ved ankomst. TUI, er per nå den eneste pakkereiseoperatøren som tilbyr direktefly til Thailand i vinter.

– Thailand er en av våre mest populære vinterdestinasjoner. Vi er veldig glade for at vi igjen kan sende kundene våre til feriedestinasjoner som Phuket, Krabi og Khao Lak, som vi vet at mange elsker. I løpet av de siste ukene har bestillinger til Thailand økt, så vi vet at mange av våre kunder gleder seg til å reise, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI.

TUI sin første avgang er et direktefly fra Oslo den 17 desember. Etter at innreisereglene ble endret har antall feriebestillinger mer enn doblet seg, sammenlignet med uken før.

TUI har deltatt i samtaler med thailandske myndigheter om en felles løsning som er trygg for de reisende og gir den ferieopplevelsen de ønsker. Nordmenn som reiser til Thailand må være fullvaksinert og kunne vise et negativt PCR-testresultat før avreise fra Norge, et innreiseskjema og teste seg når de ankommer Thailand. Ved å følge disse innreisekravene, kan nordmenn reise hvor de vil i Thailand og på samme vilkår som lokalbefolkningen.

– Vi er glade for at thailandske myndigheter har kommet med en løsning som gjør at våre kunder kan nyte ferien, uten å måtte gå på kompromiss med hva de kan oppleve mens de er der, sier Aspengren.

TUI - Robinson Hotel Khao Lak

Kofferten står klar, nå skal nordmenn ut å reise - vekst i reisesalget i hele landet14.4.2021 13:00:00 CEST | Pressemelding

Siste salgstall fra TUI viser at reiselysten fester seg i hele landet, og reisearrangøren melder om nær dobling i feriesalget den siste uken. Den største andelen av de reisende ønsker å reise til utlandet fra og med september, tallene viser vekst i alle sesonger som ligger ute til salg. Skolenes høstferier og juleferier er veldig populært blant barnefamilier, og jevnt over kjøper nå nordmenn dyrere ferieprodukter enn normalt.