TUI med rekordstor økning i kapasitet denne vinteren - 2 millioner ekstra flyseter

TUI, verdens største reiselivskonsern, lanserer nå en rekordstor økning i antall flyseter og forventer sterk vekst i flere av TUIs markeder. Selskapet investerer nå i enda flere valgmuligheter og økt fleksibilitet for sine kunder, og hele 2 millioner ekstra flyseter er nå tilgjengelig for TUIs kunder i Storbritannia. Veksten tillater også ansettelse av kollegaer fra konkursrammede Thomas Cook.

TUI - Playa del Carmen Mexico

- Vi øker nå kapasiteten vår betydelig i flere Europeiske markeder. Denne utvidelsen vil tillate oss å investere enda mer på vegne av kundene våre ved å utvide produktporteføljen og fleksibiliteten vi vet våre norske kunder ønsker, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Tyrkia, Hellas og Kanariøyene

I Storbritannia er tilbudet utvidet med to millioner seter til feriefavoritter som Tyrkia, Hellas, Balearene, Kanariøyene, Egypt, Mexico og Florida. TUI i Tyskland forventes ytterligere en halv million gjester, og de utvider dermed ferietilbudet til de viktigste feriemålene for tyske reisende, som Tyrkia, Hellas, Balearene og Kanariøyene. Nye hotellkontrakter er inngått og ytterligere forhandlinger pågår.

100 piloter og 200 kabinpersonale

TUI Airways har som mål å skape nye arbeidsplasser for over 100 piloter og over 200 kabinpersonale det neste året.

- Vi er takknemlige for at de ekstra flygingene vi nå setter opp gjør det mulig for oss å utvide teamet hos TUI Airways ytterligere. Hvert år ønsker vi nye piloter og kabinpersonale velkommen, og vi er ekstra stolte av å kunne tilby over 50 Thomas Cook-kapteiner muligheten til å bli en del av teamet vårt i TUI Airways allerede nå, sier Dawn Wilson, Administrerende Direktør i TUI Airways.

Om TUI

Siden 2013 har TUI strategisk beveget seg bort fra tradisjonell reisebyråvirksomhet, og er nå en integrert leverandør av ferieopplevelser, med et økende fokus på egne hoteller, cruise og aktiviteter på destinasjonene. 70% av TUIs inntekter kommer fra segmentet ferieopplevelser (egne hoteller, cruise og aktiviteter). De resterende 30 prosentene kommer fra tradisjonell virksomhet. TUI tilbyr i dag mer enn 180 destinasjoner verden over, og tilbudet utvides stadig.

TUI - Playa del Carmen Mexico

TUI tilbyr nå COVID CARE til alle sine kunder - Tjenesten gjelder alle charterreiser fra og med i dag, og dekker blant annet testing og repatriering16.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter hvert som verden langsomt åpner seg for utenlandsreiser, så vokser også feriesalget hos TUI. I takt med økende etterspørsel etter sommerferie i Hellas og Spania, øker også interessen fra kundene angående reisesikkerhet og nødvendige forholdsregler. I lys av vår "nye" måte å reise på og for å imøtekomme behovet i markedet, tilbyr TUI nå en egen COVID CARE-tjeneste til alle sine kunder som reiser i 2020.

Viktig informasjon til våre kunder14.3.2020 10:24:13 CETPressemelding

Det norske Utenriksdepartementet fraråder nå alle ikke-nødvendige reiser til utlandet. Dette reiserådet gjelder alle land i verden. Vi har derfor besluttet å stoppe all trafikk fra Norge fra og med i dag, til og med 14. april. Til alle våre norske kunder som er ute på reise akkurat nå, dere vil returnere til Norge som planlagt, dersom ikke annet er kommunisert. Vi får veldig mange henvendelser akkurat nå. Dersom du har en reise med oss i løpet av de neste 4 ukene så vil vi forsøke å finne gode reisealternativer til deg, du vil få tilbud om endring eller avbestilling. Vi beklager ulempene dette medfører og vi ber deg vente til vi tar kontakt med deg for mer informasjon om din reise.