TUI med rekordstor økning i kapasitet denne vinteren - 2 millioner ekstra flyseter

TUI, verdens største reiselivskonsern, lanserer nå en rekordstor økning i antall flyseter og forventer sterk vekst i flere av TUIs markeder. Selskapet investerer nå i enda flere valgmuligheter og økt fleksibilitet for sine kunder, og hele 2 millioner ekstra flyseter er nå tilgjengelig for TUIs kunder i Storbritannia. Veksten tillater også ansettelse av kollegaer fra konkursrammede Thomas Cook.

TUI - Playa del Carmen Mexico

- Vi øker nå kapasiteten vår betydelig i flere Europeiske markeder. Denne utvidelsen vil tillate oss å investere enda mer på vegne av kundene våre ved å utvide produktporteføljen og fleksibiliteten vi vet våre norske kunder ønsker, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Tyrkia, Hellas og Kanariøyene

I Storbritannia er tilbudet utvidet med to millioner seter til feriefavoritter som Tyrkia, Hellas, Balearene, Kanariøyene, Egypt, Mexico og Florida. TUI i Tyskland forventes ytterligere en halv million gjester, og de utvider dermed ferietilbudet til de viktigste feriemålene for tyske reisende, som Tyrkia, Hellas, Balearene og Kanariøyene. Nye hotellkontrakter er inngått og ytterligere forhandlinger pågår.

100 piloter og 200 kabinpersonale

TUI Airways har som mål å skape nye arbeidsplasser for over 100 piloter og over 200 kabinpersonale det neste året.

- Vi er takknemlige for at de ekstra flygingene vi nå setter opp gjør det mulig for oss å utvide teamet hos TUI Airways ytterligere. Hvert år ønsker vi nye piloter og kabinpersonale velkommen, og vi er ekstra stolte av å kunne tilby over 50 Thomas Cook-kapteiner muligheten til å bli en del av teamet vårt i TUI Airways allerede nå, sier Dawn Wilson, Administrerende Direktør i TUI Airways.

Om TUI

Siden 2013 har TUI strategisk beveget seg bort fra tradisjonell reisebyråvirksomhet, og er nå en integrert leverandør av ferieopplevelser, med et økende fokus på egne hoteller, cruise og aktiviteter på destinasjonene. 70% av TUIs inntekter kommer fra segmentet ferieopplevelser (egne hoteller, cruise og aktiviteter). De resterende 30 prosentene kommer fra tradisjonell virksomhet. TUI tilbyr i dag mer enn 180 destinasjoner verden over, og tilbudet utvides stadig.

TUI - Playa del Carmen Mexico

Redde skilpadder eller rydde stranden i ferien - TUIs mest populære hotellkonsept lar gjestene ta aktiv del i lokale bærekraftsprosjekter18.12.2019 08:00:00 CETPressemelding

Blue Star er TUIs mest populære hotellkonsept i Norden med nærmere 300.000 gjester årlig. Blue Star er et rendyrket nordisk konsept som har vært i selskapets portefølje i mer enn 30 år. Nå har konseptet gjennomgått en omfattende oppdatering, der bærekraft er i fokus. Nye Blue Star handler om grønne løsninger, lokale opplevelser og at gjestene skal få mulighet til å ta en aktiv del i bærekraftprosjekter i nærområdet. TUI tilbyr 50 Blue Star-hoteller i hele verden.

TUIs ferieatlas: Hit reiser vi i vinter - Kanariøyene topper listen i hele Europa13.12.2019 07:00:00 CETPressemelding

TUIs ferieatlas er her og vinterens reisetrender viser at Kanariøyene er nordmenns ubestridte favoritt, dette gjelder også i julen. Vi er ikke alene om å reise til Kanariøyene, samtlige av TUIs 13 markeder har en eller flere av de kanariske øyene på sine topplister. Sveitsere og Østerrikere velger eksklusive reisemål, og Egypt fortsetter veksten. TUIs Ferieatlas kartlegger reisemønsteret til TUIs mer enn 27 millioner gjester verden over og er basert på faktiske bestillingstall.

Reiser du med barn med funksjonshemninger eller har du spesielle behov? Her er 3 hotelltips for deg18.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

De fleste synes det å søke etter den perfekte reisen til sol og strand er halve gleden med ferieplanleggingen, og i gjennomsnitt bruker vi 28 dager på å undersøke ulike reisemuligheter på nett. Reiser du derimot med barn eller voksne med funksjonshemninger eller særskilte behov så blir denne prosessen ofte litt mer utfordrende. For å gjøre dette enklere for sine gjester har TUI satt sammen 3 hoteller i vinter som er tilpasset barnefamilier med spesielle behov.

TUI lanserer TUI Blue, selskapets nye globale hotellmerkevare7.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, begir seg nå ut på sitt største hotell konsoliderings prosjekt noen sinne. Med lanseringen av hotellmerkevaren TUI Blue vil selskapet slå sammen tre eksisterende konsepter, med et mål å bli verdens største merkevare innen ferie og fritids segmentet med 100 egne hotell og et estimert belegg på 1 million gjester i året. Alle hoteller i TUI Blue-porteføljen kan bestilles fra 7. november, og er tilgjengelig for norske gjester fra sommeren 2020.