TUI Norge

TUI lanserer TUI Blue, selskapets nye globale hotellmerkevare

Del

TUI, verdens største reiselivskonsern, begir seg nå ut på sitt største hotell konsoliderings prosjekt noen sinne. Med lanseringen av hotellmerkevaren TUI Blue vil selskapet slå sammen tre eksisterende konsepter, med et mål å bli verdens største merkevare innen ferie og fritids segmentet med 100 egne hotell og et estimert belegg på 1 million gjester i året. Alle hoteller i TUI Blue-porteføljen kan bestilles fra 7. november, og er tilgjengelig for norske gjester fra sommeren 2020.

TUI Blue - For All - Sarigerme Tyrkia
TUI Blue - For All - Sarigerme Tyrkia

TUI Blue er merkevaren som vil huse tre av selskapets eksisterende hotellkonsepter; TUI Sensimar, TUI Family Life og eksisterende TUI Blue-hoteller. Disse vil fra 7. november hete TUI Blue – For Two, TUI Blue – For Families og TUI Blue – For All.

-  Med denne konsoliderte merkevareporteføljen vil vi kunne imøtekomme behovene til våre lokale kunder, og samtidig forsterke vår globale tilstedeværelse betydelig. Styrken til våre eksisterende merker vil bli slått sammen under en merkevare. TUI Blue blir enda mer lokalt og autentisk, vi samarbeider tettere for mer bærekraftig turisme og gjestene våre vil fortsatt få det skreddersydde tilbudet de er vant til, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

TUI Blue – For Two, For Families and For All

TUI Blue tilbyr livsstils- og opplevelsesorienterte feriegjester et hotellprodukt tilpasset deres spesifikke behov og preferanser. TUI Blue er for voksne, familier og andre reisende som er interessert i lokal kultur og autentiske opplevelser. TUI Blue har tre kategorinavn; For Two, For Families og For All som vil gi tydelig veiledning til de reisende om hvilke hoteller som passer de best.

-  Det at vi nå samler noen av hotellmerkevarene våre i en og samme portefølje betyr ikke at noe fjernes, heller at tilbudet oppdateres. Bamseklubben vil fortsatt være der, hotell kun for voksne tilbyr vi selvfølgelig også. Dette er først og fremst en merkevareendring og nytt oppdatert innhold, sier Aspengren.

TUI Blue – For Two

Hotellene som tidligere het TUI Sensimar, vil fra sommeren 2020 hete “TUI Blue - For Two”. Dette konseptet retter seg til reisende som er over 16 år, for par og de som reiser uten små barn. Her finner du alltid flotte bassengområder, spa, gode treningsfasiliteter og flere restauranter.

TUI Blue – For Families

TUIs 19 Family Life-hoteller blir nå “TUI Blue - For Families”. Dette er et av TUIs mest populære hotellprodukter og er skreddersydd for familier som reiser med barn i alle aldre. Konseptet inkluderer også den berømte Bamseklubben, «Hangout» for tenåringer samt mange andre familievennlige alternativer. Alle disse tilbudene vil bli værende under det nye navnet. 

TUI Blue – For All

TUI Blue - For All er hoteller for reisende som vil utforme ferien selv, oppleve reisemålets kultur og prøve smaker fra det lokale kjøkkenet. Også her får man et bredt treningstilbud, flotte bassengområder og moderne design.

Sustainable BLUE

Samtlige av hotellene som nå vil gå under merkevaren TUI Blue vil samlet jobbe for mer bærekraftig turisme. Initiativet som har fått navnet Sustainable BLUE, fokuserer på ti spesifikke områder hotellene skal jobbe med.

- Det å skape et moderne livsstilsmerke i denne størrelsesorden gjør det mulig for oss å jobbe sammen om felles oppgaver og samarbeide enda tettere for å nå våre bærekrafts mål. Derfor har vi satt ti felles mål for alle våre TUI Blue-hoteller. De inkluderer for eksempel tiltak for å spare vann, redusere karbonutslippet per gjest per natt og ikke minst redusere engangsplast, sier Anna Kiefer Sustainability Manager hos TUI Nordic.

Bli kjent med nye TUI Blue her https://www.tui.no/hotell/tui-blue/ 

Fakta om TUIs nye hotellmerkevare TUI Blue

  • Ved lansering vil merkevaren globalt omfatte 97 hoteller i 18 land, med et mål om 100 hoteller
  • TUI i Norden tilbyr 62 av disse hotellene i dag, samtlige hoteller vil tilbys innen kort tid
  • I hotellporteføljen tilbys det (for Norden):
  • 35 TUI Blue – For Two (tidligere TUI Sensimar)
  • 19 TUI Blue – For Families (tidligere TUI Family Life)
  • 8 TUI Blue – For All (tidligere TUI Blue)

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

TUI Blue - For All - Sarigerme Tyrkia
TUI Blue - For All - Sarigerme Tyrkia
Last ned bilde
TUI Blue - For Families - Kroatia
TUI Blue - For Families - Kroatia
Last ned bilde
TUI Blue - For Two - Sarigerme Tyrkia
TUI Blue - For Two - Sarigerme Tyrkia
Last ned bilde
TUI Blue - For All - Sarigerme Tyrkia
TUI Blue - For All - Sarigerme Tyrkia
Last ned bilde
TUI Blue - For Two - Sarigerme Tyrkia
TUI Blue - For Two - Sarigerme Tyrkia
Last ned bilde
TUI Blue - For Two - Sarigerme Tyrkia
TUI Blue - For Two - Sarigerme Tyrkia
Last ned bilde
TUI Blue - For All - Sarigerme Tyrkia
TUI Blue - For All - Sarigerme Tyrkia
Last ned bilde

Lenker

Om TUI Norge

TUI Norge
TUI Norge
Lille Grensen 7
0159 Oslo Oslo

08100http://www.tui.no

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

Følg saker fra TUI Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TUI Norge

TUI med rekordstor økning i kapasitet denne vinteren - 2 millioner ekstra flyseter22.10.2019 07:00:00 CESTPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, lanserer nå en rekordstor økning i antall flyseter og forventer sterk vekst i flere av TUIs markeder. Selskapet investerer nå i enda flere valgmuligheter og økt fleksibilitet for sine kunder, og hele 2 millioner ekstra flyseter er nå tilgjengelig for TUIs kunder i Storbritannia. Veksten tillater også ansettelse av kollegaer fra konkursrammede Thomas Cook.

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.

TUI trapper opp kampen mot plastikk6.9.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Økning av mengden plastavfall er en av våre mest alvorlige globale miljøtrusler. I 2050 kan det være mer plast enn fisk i havet dersom ingenting blir gjort. Kampen mot plast starter på land. I fjor ryddet TUI-ansatte og kunder plast fra 52 strender, tilsvarende avstanden mellom Akershus Festning og Tønsberg, som en del av TUIs miljøarbeid. Nå tar TUI neste skritt for å redusere engangsplast, blant annet et enda tettere samarbeid med hoteller og investering i nye prosjekter fra selskapets veldedige organisasjon.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom