TUI lanserer nå de to mest trendy by-og stranddestinasjonene i høst – Istanbul og Tel Aviv

Reisemønstre og «it»-destinasjoner endrer seg fra sesong til sesong, akkurat nå er det de historiske storbyperlene Istanbul og Tel Aviv som gjelder. TUI lanserer nå pakkereiser til disse destinasjonene fra og med i høst.

Istanbul - TUI Norge

- Eurovision-suksessen i Israel og en massiv økning i interessen for Tyrkia har virkelig satt disse byene øverst på årets reise lister. Vi ser at dagens sofistikerte nordmenn ønsker litt av alt; både storbyopplevelser og strandliv i ett, begge disse destinasjonene byr på nettopp det, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Storby & Strand

Bestillingstall fra TUI viser en sterk vekst i etterspørsel etter destinasjoner som tilbyr både storbyopplevelser og strandliv. Rik historie, kulturell overflod, gode temperaturer, vakre strender og et godt hotelltilbud gjør disse byene til de perfekte destinasjonene for norske reisende i høst.

Om Istanbul

Den fantastiske Blå moskéen og Topkapi-palasset, glødende solnedganger ved Bosporos, kule barer og utsøkte baklavas er bare noen av grunnene til byens popularitet. Med sin unike beliggenhet mellom to kontinenter, Europa og Asia, vest og øst, har den i årtusener vært både et skille og en smeltedigel for utallige mennesker, religioner, kulturer og hendelser.

Fakta om TUIs tilbud til Istanbul

• Første tilgjengelige avgang er oktober 2019
  • Istanbul er tilgjengelig fra Oslo, Bergen, Bodø, Evenes, Stavanger, Torp, Tromsø, Trondheim og Ålesund
  • Flytid er ca. 3 timer og 50 minutter. Merk at destinasjonen tilbys med rutefly og reisetiden kan variere
  • 32 hoteller
  • Anbefalt reiseperiode: Høst, vinter og vår

Om Tel Aviv

Tel Aviv – byen som aldri sover. Det er Israels nest største by og den ligger ved Middelhavskysten, like ved den gamle havnebyen Jaffa. Her kan du slappe av på stranden og kanskje prøve verdens beste falafel. Eller du kan rusle rundt på de travle markedene og utforske det pulserende nattelivet etterpå.

Fakta om TUIs tilbud til Tel Aviv

• Første tilgjengelige avgang er oktober 2019
  • Flytid er ca. 5 timer direkte fra Oslo. Merk at destinasjonen tilbys med rutefly og reisetiden kan variere
  • 12 hoteller
  • Anbefalt reiseperiode: Fra oktober til april
  • Tel Aviv er tilgjengelig fra Oslo, Bergen, Stavanger, Torp og Ålesund

Tel Aviv - TUI Norge

TUI tilbyr nå COVID CARE til alle sine kunder - Tjenesten gjelder alle charterreiser fra og med i dag, og dekker blant annet testing og repatriering16.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter hvert som verden langsomt åpner seg for utenlandsreiser, så vokser også feriesalget hos TUI. I takt med økende etterspørsel etter sommerferie i Hellas og Spania, øker også interessen fra kundene angående reisesikkerhet og nødvendige forholdsregler. I lys av vår "nye" måte å reise på og for å imøtekomme behovet i markedet, tilbyr TUI nå en egen COVID CARE-tjeneste til alle sine kunder som reiser i 2020.

Viktig informasjon til våre kunder14.3.2020 10:24:13 CETPressemelding

Det norske Utenriksdepartementet fraråder nå alle ikke-nødvendige reiser til utlandet. Dette reiserådet gjelder alle land i verden. Vi har derfor besluttet å stoppe all trafikk fra Norge fra og med i dag, til og med 14. april. Til alle våre norske kunder som er ute på reise akkurat nå, dere vil returnere til Norge som planlagt, dersom ikke annet er kommunisert. Vi får veldig mange henvendelser akkurat nå. Dersom du har en reise med oss i løpet av de neste 4 ukene så vil vi forsøke å finne gode reisealternativer til deg, du vil få tilbud om endring eller avbestilling. Vi beklager ulempene dette medfører og vi ber deg vente til vi tar kontakt med deg for mer informasjon om din reise.