TUI lanserer nå de to mest trendy by-og stranddestinasjonene i høst – Istanbul og Tel Aviv

Reisemønstre og «it»-destinasjoner endrer seg fra sesong til sesong, akkurat nå er det de historiske storbyperlene Istanbul og Tel Aviv som gjelder. TUI lanserer nå pakkereiser til disse destinasjonene fra og med i høst.

Istanbul - TUI Norge

- Eurovision-suksessen i Israel og en massiv økning i interessen for Tyrkia har virkelig satt disse byene øverst på årets reise lister. Vi ser at dagens sofistikerte nordmenn ønsker litt av alt; både storbyopplevelser og strandliv i ett, begge disse destinasjonene byr på nettopp det, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Storby & Strand

Bestillingstall fra TUI viser en sterk vekst i etterspørsel etter destinasjoner som tilbyr både storbyopplevelser og strandliv. Rik historie, kulturell overflod, gode temperaturer, vakre strender og et godt hotelltilbud gjør disse byene til de perfekte destinasjonene for norske reisende i høst.

Om Istanbul

Den fantastiske Blå moskéen og Topkapi-palasset, glødende solnedganger ved Bosporos, kule barer og utsøkte baklavas er bare noen av grunnene til byens popularitet. Med sin unike beliggenhet mellom to kontinenter, Europa og Asia, vest og øst, har den i årtusener vært både et skille og en smeltedigel for utallige mennesker, religioner, kulturer og hendelser.

Fakta om TUIs tilbud til Istanbul

• Første tilgjengelige avgang er oktober 2019
  • Istanbul er tilgjengelig fra Oslo, Bergen, Bodø, Evenes, Stavanger, Torp, Tromsø, Trondheim og Ålesund
  • Flytid er ca. 3 timer og 50 minutter. Merk at destinasjonen tilbys med rutefly og reisetiden kan variere
  • 32 hoteller
  • Anbefalt reiseperiode: Høst, vinter og vår

Om Tel Aviv

Tel Aviv – byen som aldri sover. Det er Israels nest største by og den ligger ved Middelhavskysten, like ved den gamle havnebyen Jaffa. Her kan du slappe av på stranden og kanskje prøve verdens beste falafel. Eller du kan rusle rundt på de travle markedene og utforske det pulserende nattelivet etterpå.

Fakta om TUIs tilbud til Tel Aviv

• Første tilgjengelige avgang er oktober 2019
  • Flytid er ca. 5 timer direkte fra Oslo. Merk at destinasjonen tilbys med rutefly og reisetiden kan variere
  • 12 hoteller
  • Anbefalt reiseperiode: Fra oktober til april
  • Tel Aviv er tilgjengelig fra Oslo, Bergen, Stavanger, Torp og Ålesund

Tel Aviv - TUI Norge

Redde skilpadder eller rydde stranden i ferien - TUIs mest populære hotellkonsept lar gjestene ta aktiv del i lokale bærekraftsprosjekter18.12.2019 08:00:00 CETPressemelding

Blue Star er TUIs mest populære hotellkonsept i Norden med nærmere 300.000 gjester årlig. Blue Star er et rendyrket nordisk konsept som har vært i selskapets portefølje i mer enn 30 år. Nå har konseptet gjennomgått en omfattende oppdatering, der bærekraft er i fokus. Nye Blue Star handler om grønne løsninger, lokale opplevelser og at gjestene skal få mulighet til å ta en aktiv del i bærekraftprosjekter i nærområdet. TUI tilbyr 50 Blue Star-hoteller i hele verden.

TUIs ferieatlas: Hit reiser vi i vinter - Kanariøyene topper listen i hele Europa13.12.2019 07:00:00 CETPressemelding

TUIs ferieatlas er her og vinterens reisetrender viser at Kanariøyene er nordmenns ubestridte favoritt, dette gjelder også i julen. Vi er ikke alene om å reise til Kanariøyene, samtlige av TUIs 13 markeder har en eller flere av de kanariske øyene på sine topplister. Sveitsere og Østerrikere velger eksklusive reisemål, og Egypt fortsetter veksten. TUIs Ferieatlas kartlegger reisemønsteret til TUIs mer enn 27 millioner gjester verden over og er basert på faktiske bestillingstall.

Reiser du med barn med funksjonshemninger eller har du spesielle behov? Her er 3 hotelltips for deg18.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

De fleste synes det å søke etter den perfekte reisen til sol og strand er halve gleden med ferieplanleggingen, og i gjennomsnitt bruker vi 28 dager på å undersøke ulike reisemuligheter på nett. Reiser du derimot med barn eller voksne med funksjonshemninger eller særskilte behov så blir denne prosessen ofte litt mer utfordrende. For å gjøre dette enklere for sine gjester har TUI satt sammen 3 hoteller i vinter som er tilpasset barnefamilier med spesielle behov.