TUI har sendt inn sine klimamål for vitenskapelig verifisering av SBTi

TUI gruppen har, som første reisearrangør i verden, søkt om å få sine reduksjonsmål verifisert av Science Based Target Initiative (SBTI). TUIs reduksjonsmål er omfattende, vitenskapelig basert og fundamentert i detaljerte planer for hvordan reduksjonsmålene skal nås. Utslippsmålene omfatter 99% av selskapets utslipp og dekker flyselskapet, cruise og egne hoteller.

Leading with science

- Vi har stor tro på at reduksjon er veien å gå hvis vi skal nå våre egne mål om betydelig utslippsreduksjon innen 2030. Et selskap av vår størrelse må vise vei, vi må vise at bærekraft lønner seg – for samfunnet, for miljøet og for næringslivet, sier Jessica Enbacka, Managing Director TUI Nordic.

Forventer godkjenning i løpet av 2022

Akkreditering av utslippsmålene forventes innen utgangen av dette året og vil bekrefte at de ambisiøse reduksjonsmålene satt av TUI er basert på klimavitenskap og er i tråd med målene i Parisavtalen.

TUI har lenge jobbet med bærekraft, og ansatte sin første bærekraftsansvarlig for mer enn 30 år siden. I dag investerer selskapet blant annet i mer karboneffektive fly, mer bærekraftig hotellutvikling, TUI Care Foundation, Rhodes Co-Lab og mye mer.

TUI Group har satt seg som mål å være utslippsnøytrale innen 2050, og betydelig utslippsreduksjon innen 2030. Et viktig steg for å nå dette er handlingsplanen for selskapets flyselskap, cruise og hotell-virksomhet, som står for 99 % av konsernets utslipp, og som nå er sendt til verifisering av SBTi.

OM SBTi

SBTi er et samarbeid mellom Carbon Disclosure Project (CDP), FNs Global Compact, World Resources Institute (WRI) og World Wide Fund for Nature (WWF). Initiativet viser bedrifter og finansinstitusjoner hvor mye og hvor raskt de bør redusere utslippene sine for å nå målene som ble avtalt i Parisavtalen. Mer enn 3000 selskaper over hele verden samarbeider allerede med SBTi.

Les mer om Science Based Targets her: https://sciencebasedtargets.org/

Leading with science