TUI har ansatt ny salgssjef og kommunikasjonssjef i Norge
Reiseselskapet TUI har ansatt ny salgssjef og kommunikasjonssjef – Det er en fantastisk mulighet for oss å bli en del av en så sterk, internasjonal merkevare, sier de to.

Salgssjef Anya Tonn har vært en del av TUI-laget siden mars, mens Anne Mørk-Løwengreen kom inn som ny kommunikasjonssjef for bare få uker siden. Begge to trekker fram det gode arbeidsmiljøet hos den nye arbeidsgiveren.
– Her har vi virkelig blitt tatt i mot med åpne armer. Alle er utrolig hjelpsomme og gjør det de kan for at alle skal lykkes med sine oppgaver. Denne gjengen er på mange måter som en stor jobbfamilie, sier salgssjef Anya Tonn.
Tonn er født inn i reiselivsbransjen
Tonn, som er fra Sandvika, er nærmest født inn i bransjen. Faren hennes startet cruiseselskapet Ask Mr Cruise. Etter hvert overtok Anya som eier og daglig leder. Selskapet ble etter hvert kjøpt opp. Anya hadde nøkkelroller i de ulike selskapene. Sist ut i Escape Travel før hun valgte TUI.
– Det er veldig spennende å jobbe sammen med kolleger over hele verden for å skape de beste reiseopplevelsene. Det har vært en takknemlig oppgave foreløpig. Vi har satt inn ekstra flykapasitet for å møte den store etterspørselen etter reiser i sommer, forteller salgssjefen.
Anna-Maria Mettin, TUIs salgssjef i Norden, er veldig fornøyd med å ha fått Tonn med på laget.
– Det er moro å se at reiseviljen er tilbake igjen for fullt, og da må vi ha dyktige ansatte på plass. Tonn har med sin reiselivserfaring vært et verdifullt tilskudd fra første stund.

– Skal løfte fram alt det spennende TUI har å by på
Den nye kommunikasjonssjefen, Anne Mørk-Løwengreen, har 16 års erfaring som journalist i NRK, P4 og Amedia-eide Halden Arbeiderblad. De siste seks årene har hun arbeidet med strategisk kommunikasjon og markedsføring. Hun kom fra stilling som seniorrådgiver for innhold og kommunikasjon hos digitalbyrået Markedspartner.
Kommunikasjonssjef for TUI i Norden, Adam Györki, er glad for å ha Mørk-Løwengreen på plass.
– Anne kommer inn med lang erfaring i både journalistikk og kommunikasjon. TUI er underveis i en spennende reise, hvor vi ønsker å tilby nordmenn alle former for ferieopplevelser. Anne blir en viktig brikke i arbeidet med å videreutvikle merkevaren vår strategisk, samtidig som hun er vår dyktige talsperson i medie-Norge, sier han.
– Jeg gleder meg til å løfte fram alt det spennende TUI har å by på. Skal du ut på reise, skal vi være det første reiseselskapet du tenker på. Vi har store muskler i ryggen som en del av et internasjonalt konsern, noe som gir oss en innovasjonskraft få andre har på det norske markedet, sier Mørk-Løwengreen.
Uvurderlig støttespiller
Nora Aspengren som tidligere var TUIs kommunikasjonssjef i Norge, har gått over i en ny rolle som Senior Communications Manager i TUI Group Communications.
Hun har ansvar for konsernets Product & Purchasing-avdeling.
– Nora er en uvurderlig støttespiller nå i starten. Det er deilig å ha en så erfaren og dyktig kommunikator i ryggen. I tillegg samarbeider jeg tett med kollegaer både i Sverige, Danmark og Finland og også utenfor Norden, avslutter Mørk-Løwengreen.
Nøkkelord
Kontakter
Anne Mørk-LøwengreenTUI
Tel:+47 99205332anne.lowengreen@tui.noOm oss
TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 25 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
TUIs gjester er rekordfornøyde etter vintersesongen15.5.2023 13:34:30 CEST | Pressemelding
Andelen nordmenn som sier seg veldig fornøyde etter en reise med TUI har økt med 25 prosentpoeng, sammenlignet med fjorårets vintersesong. Det viser en fersk kundeundersøkelse fra reiseselskapet.
TUI utvider tilbudet – Her er sommerens reisenyheter2.5.2023 10:00:00 CEST | Pressemelding
Tidligere i år lanserte TUI en ny hotellplattform der kunder kan bestille hotell over hele verden og eventuelt legge til andre tjenester som opplevelser eller leiebil til reservasjonen sin. TUI utvider stadig ferieutvalget sitt ved å legge til rutebaserte feriepakker. Denne sommeren vil norske reisende ha mange nye destinasjoner å velge mellom. Nyheter for sommersesongen inkluderer flere vakre destinasjoner i Italia og nye reisemål i Hellas. Her er et utvalg reisenyheter denne sommeren.
Feriebestillingene strømmer inn hos reisearrangøren TUI – Øker kapasiteten21.4.2023 09:00:00 CEST | Pressemelding
Salgstall fra TUI viser en salgsøkning på 48% sammenlignet med uken før for årets sommersesong, og hele 152% over salgsnivået for samme uke i 2019. Etterspørselen er så høy at TUI nå har økt kapasiteten til de mest populære reisemålene Kreta, Rhodos, Kypros og Palma fra Oslo i sommer.
TUI´s kunder har talt, dette er de beste hotellene for 202328.3.2023 11:00:00 CEST | Pressemelding
Hvert år arrangeres TUI Global Hotel Awards, en utmerkelse som feirer de absolutt beste hotellene i hele TUI´s portefølje. Innenfor 12 kategorier, basert på et utvalg av over 13 000 hoteller fordelt på 180 destinasjoner, har 9 hoteller blitt anerkjent som de absolutt beste, basert på tilbakemelding fra TUI´s gjester.
TUI lanserer ny hotellplattform – Nå kan du velge mellom tusenvis av hoteller over hele verden21.2.2023 08:00:00 CET | Pressemelding
TUI lanserer nå sin nye hotellplattform i Norge, som gir feriesøkende nordmenn tilgang til tusenvis av hoteller over hele verden. Lanseringen markerer et stort skritt på veien mot å bli en fullverdig opplevelsesplattform, i tillegg til det de fleste kjenner som «klassisk charter».
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom