TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.

TUI Sensimar Seno Resort - Nyhet Sommer 2019

- Hotels & Resorts, Cruise og Destination Experiences er TUIs største satsningsområder. Vi vil fortsette å prioritere vekst i disse enhetene, som allerede står for nærmere 70% av gruppens totale inntjening. Hotellsegmentet er mindre syklisk enn den sterkt konkurranseutsatte tradisjonelle turoperatørvirksomheten, som nå står for 30% av konsernets inntjening. Vi vil fortsette å prioritere våre investeringer i hotellsegmentet, skip og utvidelsen av våre digitale plattformer, sier styremedlem i TUI Group Executive Board Sebastian Ebel.

TUI gruppen har i dag 380 hoteller og 17 cruiseskip. TUI i Norden vil innledningsvis tilby 8 av de 20 nye hotellene til sine nordiske gjester.

1 mai ble 10 av konsernets nye hoteller åpnet for sommersesongen, og de resterende hotellåpningene vil følge de neste ukene. I løpet av sommersesongen vil mer enn 20 hoteller være i drift, I tillegg vil TUIs nye yacht, tilhørende voksenhotellkonseptet TUI Sensimar, være på vannet fra og med mai.

- Vi utvider både våre egen hotellportefølge og konsepthoteller i samarbeid med joint venture-partnere og andre hotellpartnere, sier Ebel.

En mer detaljert presentasjon av sesongens nye hoteller finnes på www.tuigroup.com

TUI Sensimar Seno Resort - Nyhet Sommer 2019
RIU Palace Maldivas - Nyhet Sommer 2019

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.

TUI trapper opp kampen mot plastikk6.9.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Økning av mengden plastavfall er en av våre mest alvorlige globale miljøtrusler. I 2050 kan det være mer plast enn fisk i havet dersom ingenting blir gjort. Kampen mot plast starter på land. I fjor ryddet TUI-ansatte og kunder plast fra 52 strender, tilsvarende avstanden mellom Akershus Festning og Tønsberg, som en del av TUIs miljøarbeid. Nå tar TUI neste skritt for å redusere engangsplast, blant annet et enda tettere samarbeid med hoteller og investering i nye prosjekter fra selskapets veldedige organisasjon.