TUI avskaffer tidsforskjellen på utvalgte reisemål

Reiseselskapets norske feriegjester kan se frem til å få flere ferietimer for pengene ved at selskapet nå eliminerer tidsforskjeller på utvalgte reisemål.

- Tidsforskjeller er slik vi ser det helt unødvendig. Vi tilpasser nå avreisetider og tilrettelegger driften ved våre egeneide hoteller slik at gjestene våre slipper å ”miste ferietid” og få unødvendig jetlag, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Opp til 6 timer ekstra ferie for pengene

TUIs sommergjester velger hovedsakelig sommerdestinasjoner med 1 til 6 timers tidsforskjell, det betyr at man ofte mister verdifull ferietid med venner og familie på grunn av tidsforskjell og påfølgende jetlag. For ferierende til eksempelvis Thailand vil endringen gi 7 timers ekstra ferie for pengene. Alle som reiser med TUI vil få ferien skreddersydd for å unngå problemet. Endringene trer i kraft allerede i sommer.

Kan skape problemer

Lokale samarbeidspartnere er skeptiske til løsningen og er redd for at dette kan skape forvirring blant feriegjester på samme destinasjon som er i ulike tidssoner.

-  Dette handler bare om at vi må venne oss til endringen, som med alt annet. Vi har stor tro på at våre gjester vil sette pris på dette. TUI har et veletablert hjelpeapparat på de fleste store feriedestinasjoner og vil sørge for at gjester med tidsforvirring vil få den oppfølgingen de trenger, sier Aspengren.

Utstyres med TUI-klokke

Alle TUIs gjester vil få tilgang til TUIs reiseklokke i TUIs egne app som til enhver tid vil oppgi den tidssonen de reiste fra og befinner seg i.

Ny stillingsutlysning

I forbindelse med at tidssone-prosjektet lanseres åpner TUI opp for nye ansettelser som skal ha særlig ansvar for koordinering av tidsturister på destinasjonen. Guest Adjustment Managers vil ansettes på TUIs mest populære destinasjoner og de vil ha ansvar for logistiske justeringer, guidenes nye vaktskjemaer og koordinering med hoteller om når måltider skal serveres og lignende.

Les mer om hvordan du kan bestille en tidssonenøytral reise her www.tui.no

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.

TUI trapper opp kampen mot plastikk6.9.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Økning av mengden plastavfall er en av våre mest alvorlige globale miljøtrusler. I 2050 kan det være mer plast enn fisk i havet dersom ingenting blir gjort. Kampen mot plast starter på land. I fjor ryddet TUI-ansatte og kunder plast fra 52 strender, tilsvarende avstanden mellom Akershus Festning og Tønsberg, som en del av TUIs miljøarbeid. Nå tar TUI neste skritt for å redusere engangsplast, blant annet et enda tettere samarbeid med hoteller og investering i nye prosjekter fra selskapets veldedige organisasjon.