Trygve Skaugs dag i "Hver gang vi møtes"

I morgen er det Trygve Skaugs store dag i TV 2s «Hver gang vi møtes».

Hør sangene fra Trygve Skaugs dag her!

Trygve Skaug er en norsk låtskriver, musiker og poet. Han har gitt ut fire soloalbum og seks diktsamlinger og har i tillegg vært låtskriver og vokalist i bandet StMorritz siden oppstarten i 2006. Skaug er en av de mestselgende lyrikerne i Norge. Diktene hans er blant de mest delte på sosiale medier, med over 150.000 følgere.

– Jeg gleder meg til kaffekopper, musikkprat og gode timer med den utrolig fine og snodige gjengen som drar ut på gården. Jeg valgte å bli med fordi programmet virkelig har kjærligheten til musikken og hjertene til kunstnerne i fokus, fortalte Trygve før innspillingen satte i gang.

– Jeg har gledet meg helt siden jeg fikk spørsmålet. Tenk så heldig jeg er som får sjansen til å bli så godt kjent med kollegaer som jeg ser sånn opp til og setter pris på. Jeg har brukt god tid på å komme under huden på musikken deres, men nå skal jeg endelig få bli kjent med menneskene bak kunsten.

Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er i 2021 inne i sin ellevte sesong, og dét med en helt spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Hanne Krogh, Maria Mena, Arne Hurlen (Postgirobygget), Trygve Skaug, Stian «Staysman» Thorbjørnsen, Abdulhakim «Hkeem»  Hassane og Agnete Saba (tidligere etternavn Johnsen) som har flyttet inn på Vestre Kjærnes gård i Våler i ti dager.

Dette blir sunget under Trygve Skaugs dag:

• Maria Mena - Det går over
  • Staysman - Herfra ser jeg stjerner
  • Agnete Saba - Skuddsikker / Bulletproof
  • Hkeem - Martyren
  • Arne Hurlen - Våpendrager
  • Hanne Krogh - Kommer det storm

Foto: Vegard Breie / TV 2

Hanne Kroghs dag i «Hver gang vi møtes»26.2.2021 16:17:21 CETPressemelding

Vi nærmer oss avslutningen på årets sesong av TV 2s «Hver gang vi møtes», og i morgen er det endelig Hanne Krogh sin tur til å bli hyllet. Hør sangene fra Hanne Kroghs dag her! – Å være artist kan være et ensomt yrke. Jeg gleder meg til å tilbringe tiden sammen med kollegaer som jeg gjerne vil bli nærmere kjent med, menneskene selv, musikken deres og historien bak sangene de har gitt oss. Hva brakte dem dit? Hva inspirerte dem?, sa Hanne Krogh før innspillingen på Vestre Kjærnes gård. – Og for en gjeng. Jeg tror frokoster, prat på trammen, latter og nær ettertenksomhet kan skape vennskap for resten av livet. «Hver gang vi møtes» er et program som befriende nok berører artisters virkelige liv, nakent og ærlig. Hanne Krogh er en norsk artist, tekstforfatter og historieforteller. Hun trådte inn i det nasjonale rampelyset allerede som 15-åring da hun i sin første tv-opptreden vant Melodi Grand Prix med «Lykken er». Siden da har hun oppnådd suksess på svært ulike arenaer og tilbrakt nesten

Tonen i meg - lyden av Sigrid Moldestad19.2.2021 12:40:05 CETPressemelding

Sigrid Moldestad slipper sitt sjette soloalbum og tar oss med inn i et musikalsk landskap med mørkere understrømmer enn tidligere. Hardingfela er fortsatt sterkt tilstede på flere låter, men dette albumet leker i flere sjangre. Lytt til "Tonen i meg" her! Sigrid Moldestad har funnet frem til selve grunntonen i seg selv på dette albumet. Tonen i meg er både skjør og kraftfull, hudløs og trøstende, melankolsk og oppløftende. Her er kontrastene i livet, utkrystallisert i små fortellinger som i grunn handler om oss alle. Fortid og nåtid går hånd i hånd i mange av låtene. Små glimt av en svunnen tid som setter vår urolige tid i relieff med Moldestad sin stemme i midten som en varm klem, i den kalde tida. Med seg har hun sitt faste band gjennom mange år. En utsøkt gjeng lekende, lyttende og utforskende musikere. – “Tonen i meg” handlar om dei ulike tonane eg, og forhåpentligvis alle har i oss. Det er ulike påminninger; gamle historier og bilder, di eiga einsemd og lengt, gåtene frå fo

Nye lydbøker fra Anne-Cath.Vestly15.2.2021 16:51:28 CETPressemelding

I anledning Anne-Cath.Vestlys 101-årsdag i dag 15.februar, slippes lydbøkene "Guro"(1975) og "Guro og Nøkkerosene"(1976). Nærmere går det neppe å komme et barnesinn. Dette er Anne-Cath.Vestlys forfatterskap på sitt sterkeste, og med en fremføring av forfatteren selv få andre kan gjøre etter henne. Det er Guros verdens som står i sentrum i historiene i disse bøkene som nå endelig blir tilgjengelig digitalt på de ulike strømmetjenestene. Historier som har fascinert både voksne og barn gjennom årene. I alt består bokserien om Guro av sju bøker. Historiene ble først fortsalt i "Barnetimen for de minste" i NRK radio. Stoffet er også filmatisert av NRK med forfatterens ektemann, Johan Vestly, som regissør. Anne-Cath.Vestlys lydbøker er produsert av sønnen, Jo Vestly, som også svarer for musikken i GURO-produksjonene. Lytt her til GURO og GURO OG NØKKEROSENE Om Guro: Handlingen i bøkene starter med Guro og moren Erle som sitter på toget inn mot storbyen. Faren til Guro er nettopp død, og nå m

Nytt album fra Bjørn Berge!12.2.2021 14:30:00 CETPressemelding

Etter 12 studioalbum, to av dem Spellemannsvinnere, slipper Bjørn Berge sitt 13. studio album, "Heavy Gauge" i dag. Hør "Heavy Gauge" her! Albumet består av ni originale låter, seks av de med Bjørn alene med akustisk gitar og tre låter med band. Tekstene er denne gang skrevet av amerikanske Ellis Del Sol. Bjørn har aldri vært redd for å blande forskjellige sjangere på plate, heller ikke denne gangen. Her får vi servert heftig gitarspill, ballader, blues og ‘good time music’! – Jeg bestemte meg tidlig i prosessen at jeg ville lage et album med bare originale låter. På tidligere album har jeg stort sett hatt med en cover eller tre. Jeg fikk hjelp av Ellis del Sol, en amerikaner som er bosatt i Haugesund, til å skrive tekster. Musikalsk så er kanskje dette det mest varierte albumet jeg har lagd så langt. Det spenner fra nesten poppa låter til mer typiske «bluesa» låter. Jeg hadde også lyst til å blande mellom solo- og bandlåter, siden låtene er så forskjellige stilmessig, forteller Bjørn.

Agnete Sabas dag i "Hver gang vi møtes"12.2.2021 13:29:02 CETPressemelding

Agnete Saba hadde aldri tenkt at en deltakelse i TV 2s "Hver gang vi møtes" var noe hun selv skulle få oppleve, men i morgen er det hennes tur til å hylles på Vestre Kjærnes gård. Hør sangene fra Agnete Sabas dag her! – «Hver gang vi møtes» er noe jeg alltid har hatt lyst til å være med på, fordi det virker som en utrolig fin opplevelse som artist. Men jeg har selv aldri tenkt at det er noe jeg selv skulle få oppleve, så at jeg nå skal få være med på dette, og sammen med så dyktige artister er kjempemoro. Det er jo artister med låter jeg har vokst opp med å høre på, danset til på fester og sanger jeg har grått til. Så det blir veldig spennende å bli kjent med menneskene bak låtene, fortalte Agnete før innspillingen. Agnete Saba (tidligere etternavn Johnsen) er en norsk artist, musiker og vokalist. Hun var frontfigur i gruppa The BlackSheeps, som vant MGP Junior i 2008 og de kom på andre plass i MGP 2011. Hun representerte Norge i Eurovision Song Contest 2016. Agnete har vunnet «Skal vi

Erlend Apneseth Trio ute med singelen "Lokk"12.2.2021 11:23:16 CETPressemelding

Endelig gir Erlend Apneseth Trio en forsmak på oppfølgeren til det prisbelønte albumet «Salika, Molika» fra 2019, som blant annet mottok Honorable Mention fra by:Larms Hyundai Nordic Music Prize. Hør singelen "Lokk" her: https://orcd.co/lokksingle 12. mars kommer det fulle albumet med samme tittel: «Lokk». Verket var opprinnelig bestilt av det kjente dansekompaniet Frikar til deres forestilling «Skaut», og er inspirert av kroppens rytmer når den er i bevegelse og manifesterer en ny epoke for trioen, med en rekke ferske og presise elektroakustiske improvisasjoner. Den rå musikken er lyden av en verdensomspennende dansekultur som møter tradisjonelle sørasiatiske rager spilt av Apneseths fantastiske hardingfele. Erlend Apneseth Trio er et av Norges mest aktive og innovative band, og viser her deres særegne måte å tolke musikk på tvers av landegrenser og sjangre. Trioen består av: Erlend Apneseth (Jølster, Sogn og Fjordane, bosatt i Ål i Hallingdal): hardingfele mora harpe Øyvind Hegg-Lund