TRY og Pearl Group danner nytt teknologiselskap - skal møte endringer i handlemønstre.
Koronaviruset og tiltakene for å begrense smitten har gitt en eksplosiv økning i netthandel, og med det endrede handlevaner.
- Koronaviruset har skapt dramatiske ringvirkninger allerede, og det har skapt negative konsekvenser for land, bedrifter og mennesker. Men når det kommer til netthandel og e-commerce, så har utviklingen gått raskere de siste ukene enn vi hadde forventet de neste 5 årene, sier Geir Thoresen, Konserndirektør i Pearl Group.
Pearl Group har virksomheter i Norge, Sverige, Latvia, Ukraina og Singapore og kunder som Komplett, ARK og Vitusapotekene i porteføljen. Selskapet har utviklet en rekke av nordens mest komplekse e handelsløsninger, og står for “Klikk og hent” - løsninger hos mange av landets største retailere.
Foruten reklamebyrå, har TRY forretningsområder innen rådgiving, mediebyråtjenester, teknologiutvikling, CRM og design.
- Jeg har egentlig aldri hatt noen andre planer enn å drive et veldig godt reklamebyrå, men jeg har lært gjennom 20 år at det viktigste vi kan gjøre er å hele tiden endre oss for å møte kundenes behov når de har utfordringer som vi har sett de siste ukene. Å bygge sterke merkevarer er viktig uansett hvordan salget foregår, sier konsernsjef i TRY, Kjetil Try.
- Det er egentlig rart at ingen har inngått en slik allianse tidligere. Vi jobber med kunder over hele Norden for å utvikle IT-løsninger som gir kundene konkurransefortrinn i deres markeder. Dette skal vi fortsatt gjøre, men gjennom TRY Pearl og samarbeidet med TRY generelt, skal vi også tilby en komplett pakke for kreativ markedsføring og gode IT og e-handelsløsninger, sier Thoresen.
- TRY Pearl skal også blien viktig bidragsyter innen digital tjenesteutvikling, kundereiser, bruk av data og drift av dette. Sammen med Pearl vil vi kunne tilby et komplett tilbud for hele kundereisen sier Kjetil Try.
- Det er særlig innen handel-, retail og B2B-markedsføring vi tror at potensialet vil være størst. Vi vet at Amazon kommer til Norden. Da har ingen lenger råd til å ha siloer mellom netthandel, salg, markedsføring og IT. TRY Pearls fremste oppgave vil bli å jobbe på tvers av siloer for å skape gode kundeopplevelser og drive effektiv markedsføring, avslutter Thoresen.
Kontakter
Sindre BeyerPressekontakt, TRY
Tel:90992078Kjetil TRYKonserndirektør, TRY
Tel:90773184Geir ThoresenKonserndirektør, Pearl Group
Tel:97671574Bilder
Om TRY Råd
Vi skaper kommunikasjon som virker og som folk snakker om. Med rette virkemidler og valg av kanaler skaper vi resultater for våre kunder.
Følg pressemeldinger fra TRY Råd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TRY Råd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TRY Råd
Grete Faremo til Try Råd15.8.2023 10:47:26 CEST | Pressemelding
TRY Råd styrker laget ved å knytte til seg Grete Faremo, en av de mest erfarne i Norge innen samfunnsliv og norsk og internasjonal politikk. Faremo har en imponerende yrkeskarriere og skal nå bruke sine kunnskaper i TRY, Norges største reklame- og kommunikasjonshus.
Ferd og TRY etablerer partnerskap16.9.2021 14:00:08 CEST | Pressemelding
– På få år har TRY gått fra å være et reklamebyrå til å bli et ledende konsern innen kreativitet, strategi og teknologi. Vi har så stor tro på modellen vi har skapt, at vi har sett etter en partner som kan bli med videre på reisen. Vi har funnet dette gjennom Ferd. Vi skal fortsatt være TRY, men sammen med Ferd skal vi bli bedre, enda mer kreative og vokse videre, sier konsernsjef og grunnlegger Kjetil Try.