Tror annerledespåsken blir minst like gul
At Solo og påske går hånd i hånd er det liten tvil om. - I påskeuken og de tre ukene før påske selger vi normalt 25 prosent av årsvolumet til Solo, forteller merkevaresjef for Solo i Ringnes, Elisabet Sæterdal. Det tilsvarer vanvittige seks millioner liter med den gule folkebrusen.
Forventer rekordsalg
Hun utelukker ikke at den litt spesielle situasjonen vi befinner oss i denne påsken kan ha en positiv effekt for salget av de klassiske påskeproduktene. –I en påske med forbud, restriksjoner og begrensninger vil nok mange sørge for litt ekstra påskestemning. Og da er det appelsiner, Kvikk Lunsj, marsipan og påskeegg som gjelder. Og selvfølgelig Solo, legger hun til med et smil.
Populære Soloeffekter
De siste årene har interessen for Soloeffekter skutt i været ved påsketider. - Det renner inn henvendelser, og vi kunne sikkert produsert opp ti ganger så mange. Det er også veldig mange som strikker sine egne gensere. Tar man et søk på Tise eller Finn finner man ofte Sologensere til salgs. Det er klart det er morsomt å jobbe med et brusmerke som så mange trykker til sitt bryst. Bokstavelig talt, avslutter Sæterdal.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom