Tror annerledespåsken blir minst like gul

At Solo og påske går hånd i hånd er det liten tvil om. - I påskeuken og de tre ukene før påske selger vi normalt 25 prosent av årsvolumet til Solo, forteller merkevaresjef for Solo i Ringnes, Elisabet Sæterdal. Det tilsvarer vanvittige seks millioner liter med den gule folkebrusen.
Forventer rekordsalg
Hun utelukker ikke at den litt spesielle situasjonen vi befinner oss i denne påsken kan ha en positiv effekt for salget av de klassiske påskeproduktene. –I en påske med forbud, restriksjoner og begrensninger vil nok mange sørge for litt ekstra påskestemning. Og da er det appelsiner, Kvikk Lunsj, marsipan og påskeegg som gjelder. Og selvfølgelig Solo, legger hun til med et smil.
Populære Soloeffekter
De siste årene har interessen for Soloeffekter skutt i været ved påsketider. - Det renner inn henvendelser, og vi kunne sikkert produsert opp ti ganger så mange. Det er også veldig mange som strikker sine egne gensere. Tar man et søk på Tise eller Finn finner man ofte Sologensere til salgs. Det er klart det er morsomt å jobbe med et brusmerke som så mange trykker til sitt bryst. Bokstavelig talt, avslutter Sæterdal.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder


Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Smaken av påske!11.4.2025 11:19:41 CEST | Pressemelding
Appelsiner, Kvikk Lunsj og selvfølgelig Solo i glasset. Nordmenn elsker påsketradisjoner.
Gatorade tar sats i Norge!10.2.2025 09:12:39 CET | Pressemelding
Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet. Som en del av satsningen har Gatorade inngått et spennende samarbeid med Holmenkollen Skifestival.
Topp for alkoholfritt øl i julen19.12.2024 10:46:22 CET | Pressemelding
Nordmenn drikker mer alkoholfritt øl i julen enn ellers i året. Det kommer frem av en fersk Norstat-undersøkelse.
Brusen Villa fyller 60 år6.12.2024 09:01:12 CET | Pressemelding
Den populære brusen med smak av fruktchampagne het opprinnelig Villa Farris og ble lansert av Farrisfabrikken i 1964.
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom