Tropp til kampene mot Latvia og Nederland

Ola Solbakken og Thomas Lehne Olsen er med i troppen landslagssjef Ståle Solbakken offentliggjorde tirsdag. Se hele troppen her.

Tirsdag tok landslagssjef Ståle Solbakken ut troppen til kampene mot Latvia på Ullevaal 13. november og mot Nederland i Rotterdam tre dager senere.

Ola Solbakken og Thomas Lehne Olsen er begge tatt ut på A-landslaget for første gang.

- Vi er ikke bortskjemte med kantspillere med gjennombruddskraft og fart over distanse, men det har han. Ola har ikke så mye erfaring med internasjonale kamper og har litt å gå på, men det er en dynamisk spiller med jevn fremgang over tid. Nå får han vise seg frem her, sier landslagssjef Ståle Solbakken.

- Thomas Lehne Olsen har prestert bra over tid. Vi ser for oss kampbilder og scenarioer og opp mot det spillerne presterer jevnlig. Han er tatt ut som en kombinasjon av at han kan bidra og at vi vil bli kjent med han. Thomas har vist han kan gå bak når motstander står høyt og han har nese for mål, fortsetter han.

Landslagssjefen har mest fokus på den første kampen under samlingen.

- Nå har vi fokus på å gjøre en god kamp mot Latvia og få det resultatet som gjør at vi kan få den avgjørende kampen i Nederland, sier Solbakken

Troppen:

Thomas Lehne Olsen - Lillestrøm
Alexander Sørloth - Real Sociedad

PM: NFF reiser til Qatar30.11.2021 10:38:49 CET | Pressemelding

Etter arrestasjonen av to NRK-journalister i Qatar, har fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt uttrykt tvil om de ønsker å delta på den planlagte reisen til Qatar sammen med de øvrige nordiske fotballforbundene. De har nå bestemt seg for å reise. - Det er gode grunner til ikke å reise, men vi har konkludert med at det er viktigere enn noen gang å reise. Møte representanter for myndigheter, VM-komiteen og migrantarbeiderne. Stille viktige og kritiske spørsmål. Med andre ord følge den dialoglinjen forbundstinget har vedtatt. Da er nærkontakt til kildene nødvendig, sier Bjerketvedt. - Den nordiske delegasjonen har i langt tid forberedt denne reisen, og det er gjort en god jobb med programmet. Vi møter både offisielle kilder og kilder vi selv har gjort avtaler med, sier Svendsen. I tillegg til Svendsen og Bjerketvedt, består den norske delegasjonen av Anders Hasselgård, leder av arbeidsgruppen som jobber med Qatar-tiltakene i NFF, og Fellesforbundets Steinar Kro

PRIV.RED: Link til stream av dagens pressetreff og landslagsuttak2.11.2021 10:03:04 CET | Pressemelding

Kl. 10:30 holder fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt pressetreff der agenda er saker som har vært oppe til behandling i forbundsstyret 1. november. Media som ønsker egen feed kan hente stream her Kl. 12:00 presenterer landslagssjef Ståle Solbakken troppen til VM-kvalikkampene mot Latvia og Nederland, og U21-landslagssjef Leif Gunnar Smerud vil også presentere sin tropp til EM-kvalikkampene mot Finland og Aserbajdsjan. Media som ønsker egen feed kan hente stream her Pressetreffet og landslagsuttaket sendes også live på NFF TV.

PRIV.RED: Påminnelse om pressekonferanse og landslagsuttak tirsdag1.11.2021 11:26:37 CET | Pressemelding

NFF minner om to pressekonferanser i morgen tirsdag 2. november, i Colosseum på Ullevaal Stadion. Påmelding her innen kl 20:00 i kveld Kl. 10:30 holder fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt pressetreff der agenda er saker som har vært oppe til behandling i forbundsstyret 1. november. Agenda * Høringssvar prioriteringer anlegg NIF * VAR i norsk fotball * Hovedterminliste menn 2022 * Styrket etiske komité, nyoppnevnelser * Reoppnevnelse tingutvalg * Spørsmål fra pressen Kl. 12:00 presenterer landslagssjef Ståle Solbakken troppen til VM-kvalikkampene mot Latvia og Nederland, og U21-landslagssjef Leif Gunnar Smerud vil også presentere sin tropp til EM-kvalikkampene mot Finland og Aserbajdsjan. Begge seansene blir streamet på NFF TV, og media vil også få tilgang til streamen. Det vil bli lett servering mellom pressekonferansene.

PRIV.RED: Invitasjon til landslagsuttak A-herrer og U2129.10.2021 13:48:11 CEST | Presseinvitasjon

Tid: Tirsdag 2. november kl 12:00 Sted: Colosseum, Ullevaal Stadion Landslagssjef Ståle Solbakken presenterer troppen til VM-kvalikkampene mot Latvia og Nederland. U21-landslagssjef Leif Gunnar Smerud vil også presentere sin tropp til EM-kvalikkampene mot Finland og Aserbajdsjan. Påmelding her innen mandag kl 20:00 Det vil være åpent for en til en-intervjuer med landslagssjefene i etterkant av pressekonferansen. Pressekonferansen streames på NFF TV og Facebook-siden Fotballandslaget. Media vil også få tilgang til streamen. U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud presenterer først troppen til kampene mot Kroatia og Estland, deretter offentliggjør Ståle Solbakken troppen til kampene mot Tyrkia og Montenegro.