Trond Svendsen & Tuxedo ute med sitt tredje album!

Trond Svendsen & Tuxedo slipper i dag sitt album «Don’t trust the moon». Albumet er spilt inn i legendariske Athletic Sound i Halden under pandemien, og gis ut på Grappas Blue Mood Records.

Lytt til "Don't Trust the Moon" her!

– Samtidig med at pandemien kom, løsna skrivebremsen. Det ramlet ut en haug med låter på kort tid. Så fort det var lov, møttes vi i øvingslokalet og begynte å kna dem, forteller Trond, som har skrevet tekst og musikk. Men som alltid er låtene arrangert fram og meislet ut i nært samarbeid med bandmedlemmene.

Fra klassisk heartlandrock til mørk countryvals. Trond Svendsen tar lytteren med på en reise, med sin myke, varme stemme. Lytteopplevelsen går fra å være hjemlig, til å bokstavelig talt føle at man er på en roadtrip på den åpne veien. En dynamisk plate som representerer den beste utgaven av gruppa til nå.

– Oppholdet i Athletic sound fikk fram det beste i oss. Sju år etter starten er dette oss på vårt beste, sier Trond.

Fra mars til oktober skal Trond Svendsen & Tuxedo ut av pandemibobla, og ut i landet for å spille de nye låtene for et levende publikum.

Til nå er det sluppet tre singler fra den kommende plata: «Stolen cars», «Sleepless» og «Big red sky».

Fra før har Trond Svendsen & Tuxedo gitt ut «Palomino Motel» (2017) og «Smalltown stories» (2019).

TROND SVENDSEN & TUXEDO ER:

Trond Svendsen – vokal og gitarer

Vidar Tyriberget – bass

Morten Wærhaug – gitarer

Lars Viken – tangenter

Tommy Kristiansen - trommer

Ny låt fra Johanna Demker13.5.2022 10:43:51 CEST | Pressemelding

Alle disse dagene som kom og gikk... Etter seks album, tre barn og en parallell yrkeskarriere, er Johanna Demker klar med ny musikk og slipper første singel fra sitt kommende album. Lytt til DAYS her Midt i livet er det en lykke å kunne se fremover, med en berikende innsikt fra dagene som har vært. Disse gir en avstemming av kart og terreng som hjelper til å navigere i dagene som kommer. Låta «Days» åpner som en sommermorgen. Det er lyst og friskt i lufta. Johannas myke vokal starter historien umiddelbart i denne melodiske, lune og ettertenksomme låta. Christer Knutsen dropper her pianoet til fordel for banjoen som har blitt en ledetråd gjennom hele sangen. Tommy Kristiansen skaper nydelige stemninger med gitaren, mens Erland Dahlen på trommer og Endre Hareide Hallre på bass, stødig rammer inn produksjonen og driver den fremover. Jared Tyler beriker helheten med sin utenomjordiske vokal. Du er på vei, du er tilstede og tilfreds, fornøyd med det som akkurat er erfart, og med en pirrende

Hans Fredrik Jacobsen slipper sin 5. soloplate!12.5.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Den innflytelsesrike og allsidige folkemusikeren Hans Fredrik Jacobsen er kjent for sin beherskelse av mange instrumenter, blant annet fløyter av ulike typer, gitar, saksofon, torader, sekkepipe og oud. Når multi-instrumentalisten nå skal gi ut sin 5. soloplate har han konsentrert seg kun om ett instrument, et av de enkleste og et som alle kan lage selv, nemlig seljefløyte. Vel, strengt tatt så dreier det seg om sju stykker med forskjellig lengde, og dermed i ulike tonearter, for å skape en viss variasjon. Hans Fredrik har så klart spikket alle fløytene selv!

Musikkutsendelse: Johanna Demker - Days11.5.2022 12:42:14 CEST | Pressemelding

Releasedato: 13.05.2022 Artist: Johanna Demker Tittel: Days ISRC: NOYBU2265010 Tekst/melodi: Johanna Demker Plateselskap: Blue Mood / Grappa Musikkforlag Last ned WAV Lytt Alle disse dagene som kom og gikk... Etter seks album, tre barn og en parallell yrkeskarriere, er Johanna Demker klar med ny musikk. Midt i livet er det en lykke å kunne se fremover, med en berikende innsikt fra dagene som har vært. Disse gir en avstemming av kart og terreng som hjelper til å navigere i dagene som kommer. Låta «Days» åpner som en sommermorgen. Det er lyst og friskt i lufta. Johannas myke vokal starter historien umiddelbart i denne melodiske, lune og ettertenksomme låta. Christer Knutsen dropper her pianoet til fordel for banjoen som har blitt en ledetråd gjennom hele sangen. Tommy Kristiansen skaper nydelige stemninger med gitaren, mens Erland Dahlen på trommer og Endre Hareide Hallre på bass, stødig rammer inn produksjonen og driver den fremover. Jared Tyler beriker helheten med sin utenomjordiske v