Trond Bentestuen slutter som administrerende direktør i REMA 1000 Norge AS

Bentestuen slutter som følge av uenighet om retningen videre for selskapet.

- Jeg ønsker å takke Trond for innsatsen som er lagt ned – spesielt for fokuset han har hatt på ETT REMA 1000 og for den anerkjennelsen han har sikret alle våre hverdagshelter gjennom en global pandemi. Selv om vi nå avslutter vårt samarbeid, vil jeg understreke at vi skilles som venner, og at Trond er en flott fyr som vi heier på og ønsker all lykke videre, sier CEO i REITAN HANDEL AS og styreleder i REMA 1000 Norge AS Ole Robert Reitan.

Tom Kristiansen tar over stillingen som administrerende direktør for REMA 1000 Norge fra og med 18. mai. Kristiansen har hatt en rekke ledende stillinger i REMA 1000 siden 1997, også som administrerende direktør for REMA 1000 Norge i en årrekke. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør for REMA Etablering AS.

REITAN består av tre forretningsområder: REITAN HANDEL, REITAN EIENDOM og REITAN KAPITAL.I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.