Trivago og Huawei inngår strategisk partnerskap for nye reisetjenester til forbrukere

Oslo, Norge, 29. oktober 2021. trivago, den tyske prissammenligningsplattformen for reiser, og Huawei kunngjorde denne uken et strategisk samarbeid om utvikling av reiselivstjenester for verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, Huawei mobile tjenester (HMS).

trivago-appen som er på plass i HUAWEI AppGallery tilbyr muligheten for sammenligning av overnattingssteder over hele verden og hjelper sluttbrukere med å finne det beste overnattingsalternativet, til en god pris. trivago tilbyr i dag mer enn 5 millioner overnattingsalternativer i 190 land. Per september 2021 er HUAWEI AppGallery tilgjengelig i mer enn 170 land med over 580 millioner aktive brukere hver måned.

Som en del av den strategiske avtalen skal trivago og Huawei utvikle løsninger for en betalt hotellsøkefunksjon på Huaweis søketjeneste Petal Search og Huaweis karttjeneste Petal Maps. Dette vil gi Huawei-brukere over hele verden en sømløs brukeropplevelse gjennom en direkte tilkobling til sin foretrukne reiseleverandør gjennom tjenesten.  trivago vil være tilgjengelig i Petal Search fra 29. oktober.

- Huawei er et globalt ledende selskap innen mobile enheter og teknologiløsninger, og vi er glade for samarbeidet om utviklingen av søkefunksjoner for overnattinger som en del av Huaweis Petal tjenester, sier Axel Hefer, administrerende direktør i trivago.

- Vi er glade for samarbeidet med trivago som et ledende globalt selskap innen søketjenester for overnattinger og prissammenligninger.  Vi tror at partnerskapet vårt vil gi oss muligheten til å utvikle teknologiske løsninger som vil gjøre reiseplanleggingen enklere for forbrukere, sier Tollef Vollan, leder for forretningsutvikling og innovasjon i Huawei Norge.

_________________________________

Om HUAWEI Consumer BG
For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no
Om trivago
trivago er en ledende global plattform for hotellsøk som fokuserer på å endre måten reisende søker etter og sammenligner hoteller og alternative overnattingssteder. Plattformen ble startet i 2005 i Düsseldorf, Tyskland, og lar reisende ta informerte avgjørelser ved å personalisere deres hotellsøk og tilby omfattende hotellinformasjon og priser. trivago gjør det mulig for annonsører å utvide virksomhetene sine ved å tilby tilgang til et bredt spekter av reisende via trivagos nettsider og apper. Per 31. mars 2021 har trivago etablert 54 lokaliserte plattformer som er knyttet til over 5 millioner hoteller og alternative overnattingssteder i over 190 land.
Om Huawei Petal Search
Petal Search er en søkemotor app som gir brukere av Huawei smarttelefoner muligheten til å enkelt søke etter og finne det de trenger – på tvers av nyheter, videoer, bilder, shopping, flyreiser, lokale bedrifter og mer – direkte fra startskjermen. Med søketjenesten Petal Search dedikerer Huawei seg til et åpent økosystem for søk og til å bygge en enhetlig søketjeneste-opplevelse. Huawei har som mål å tilby en rik søkeopplevelse for alle smarttelefonbrukere og samtidig tilby utviklere og partnere en platform som driver forretningsutvikling  og operasjonell effektivitet.
Om AppGallery
AppGallery er et smart og innovativt økosystem som lar utviklere skape unike opplevelser for forbrukerne. Kjernen i Huawei Mobile services, «HMS Core» gjør at apper kan integreres på tvers av enheter, som gjør brukeropplevelse både enklere og mer komfortabel. «HMS Core» er også en del av vår bredere 1 (telefonen) + 8 (produkter) + N (IOT produkter)-strategi. Dette gjør distribusjon på tvers av dine viktigste produkter enklere, samt bidrar til å minske utviklingstid for å gjøre applikasjoner synlig på mer enn bare telefonen.
Vår visjon er at AppGallery skal være en åpen og innovativ appdistribusjonsplattform som er tilgjengelig for forbrukerne, og gir dem en unik og smart opplevelse – samtidig som det beskytter brukernes privatliv og sikkerhet. AppGallery er blant de tre største markedsplassene for apper og, tilbyr et bredt utvalgt av både globale og lokale apper i hele 18 kategorier – blant annet navigasjon, transport, nyheter og sosiale medier. AppGallery er tilgjengelig i mer enn 170 land og regioner, og har 500 millioner aktive brukere globalt hver måned. Første halvår 2020 nådde vi 184 milliarder totale nedlastninger fra AppGallery.
For oppdateringer på AppGallery, følg oss på:
URL: https://consumer.huawei.com/en/mobileservices/appgallery
Facebook: https://www.facebook.com/AppGalleryOfficialPage
Twitter: https://twitter.com/_AppGallery
Instagram: https://www.instagram.com/_appgallery
YouTube: https://youtube.com/AppGallery
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/huawei-app-gallery/

Last ned bilde
Bilde: Slik ser dagens hotellsøk-løsning ut i Huaweis Petal Search. Denne vil videreutvikles gjennom samarbeidet med Trivago.
Last ned bilde