Trine Strømsnes blir ny administrerende direktør i Cisco Norge: – Vi må fokusere enda mer på verdien vår teknologi gir for våre kunder

Strømsnes har vært fungerende administrerende direktør siden januar, og er fra 25. mars selskapets nye leder.
Trine Strømsnes blir ny administrerende direktør i Cisco Norge.

Før hun ble tilsatt i stillingen som fungerende administrerende direktør var hun COO i Cisco Norge, og hun har flere ganger blitt trukket frem som en av Norges fremste IT-kvinner. Tidligere har Strømsnes også vært leder for Ciscos forretningsutvikling innen helse i Europa, Midtøsten og Afrika.

– Jeg er naturligvis veldig glad og stolt over at jeg får denne muligheten. Cisco er et fantastisk sted å jobbe, og jeg gleder meg til å fortsette samarbeidet med alle her på Lysaker, våre partnere og kunder, sier Strømsnes.

– For å utvikle morgendagens løsninger, må vi fokusere enda mer på verdien vår teknologi gir. Vi skal ikke bare selge teknologi som et produkt, men vi skal selge tjenester som skaper verdi for våre partnere og kunder. Dette blir et viktig fokus for meg i tiden som kommer, for jeg ønsker at Cisco Norge skal være en samarbeidspartner som i enda større grad kan tette «gapet» mellom teknologi og den potensielle verdiskapningen våre tjenester kan gi for kunden, sier hun.

Ingen vanskelig avgjørelse
Niklas Andersson, Cisco Vice President i Nord-Europa, er glad for at Strømsnes har takket ja til å bli Cisco sin nye norgessjef.

– Trine har gjennom flere år i Cisco vist meget solide lederegenskaper, og sammen med hennes teknologiske innsikt var det ikke et vanskelig valg å utnevne henne til administrerende direktør for Cisco Norge. En avgjørende faktor for å lykkes i rollen er å ha inngående kjennskap til norske kunder, deres utfordringer og se hvordan Cisco, med våre partnere, kan sørge for at de får suksess i en digital verden. Det kan Trine, og jeg er sikker på at hun vil lykkes i sin nye rolle, sier Niklas Andersson.

Trine Strømsnes blir ny administrerende direktør i Cisco Norge.

Om Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) er en av verdens største teknologivirksomheter. Siden 1984 har våre ansatte, produkter og partnere sørget for at samfunnet trygt kan logge på og gripe morgendagens digitale muligheter i dag. Oppdag mer på newsroom.cisco.com og følg oss på Twitter @Cisco.