Trenger du grovfôr eller har du grovfôr å selge?

På grunn av mye nedbør har mange bønder fra Nord-Norge til nedover Vestlandet fått svært utfordrende forhold denne sommeren.

Dette har ført til problemer med både første- og andreslåtten mange steder. Det er derfor behov for å kjøpe grovfôr i disse områdene.

Felleskjøpet har en tjeneste for formidling av kontakt mellom norske fôrprodusenter som har grovfôr til salgs, og husdyrprodusenter som trenger å kjøpe grovfôr.

– Vi oppfordrer de som har grovfôr til salgs om å legge inn melding om dette. Det samme gjelder for bønder som ønsker å kjøpe fôr, sier produktsjef Rune Lostuen i Felleskjøpet Agri.

Felleskjøpets fôrformidling finner du her

Ved mangel på grovfôr kan kraftfôr med økt fiberinnhold være en aktuell erstatning.

Felleskjøpet har lang erfaring med rådgivning og strategi tilknytta fôring. Vi oppfordrer bonden til å kontakte sin lokale salgskonsulent på kraftfôr for mer informasjon.

Les mer om tiltak ved mangel på grovfôr her.

Felleskjøpet Agri konsern har en omsetning på 18,7 milliarder og 4 107 ansatte. Felleskjøpet er den viktigste leverandøren av driftsmidler og teknologi til norsk landbruk. Felleskjøpets virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakevarer, utstyr til park og anlegg, samt fôr og utstyr til kjæledyr. Felleskjøpet er et samvirke eid av i overkant 41 tusen bønder. Felleskjøpet er markedsregulator for korn og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. Felleskjøpets formål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi i landbruksvirksomheten på kort og lang sikt.