Trekker tilbake ytrefilet

Coop har valgt å kalle tilbake 216 pakker med Xtra Ytrefilet av storfe 150 gram med best før dato 01.03.2021, etter mistanke om salmonella.

Berørt produkt er utgått på dato og finnes ikke lenger i butikk, men forbrukere kan likevel ha disse hjemme i fryseren. Kjøttet er importert av Prima Jæren og har opprinnelse Tyskland.

- Kundene skal være trygge på den maten de kjøper hos Coop, derfor ønsker vi å være på den sikre siden og varsle kundene våre. Vi oppfordrer kunder som har kjøpt produktet med den spesifikke holdbarhetsdatoen om å levere produktet tilbake til butikk, slik at de kan få refundert pengene, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Produktet det gjelder er:

X-tra Ytrefilet av storfe 150g, pakket 04.02.2021, best før 01.03.2021, Lot 1054667.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.